کد مطلب: ۵۷۹۷۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش مهاجرت از طریق استارتاپ / مهاجرت استارتاپی آسان است؟

افزایش مهاجرت از طریق استارتاپ / مهاجرت استارتاپی آسان است؟

مدیران استارتاپ‌ها و افرادی با ایده‌های تازه و کاربردی چندین سال است که به دلیل وجود محدودیت‌ها و نبود پشتوانه مناسب اقدام به مهاجرت به روش استارتاپ می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه استارتاپ‌ها و شرایط اقتصادی نامناسب کشور، باعث افزایش مهاجرت نخبگان و افرادی که ایده‌های استارتاپی دارند از کشور شده، در همین راستا آگهی‌های مهاجرت به روش ایجاد استارتاپ در کشورهای اروپایی نیز افزایش یافته است.

چند سالی هست که مدیران استارتاپ‌های مطرح کشور مانند سعید رحمانی، مدیرعامل و بنیان‌گذار صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری سرآوا و امیرعلی مهاجر، مدیر بخش هتل‌های اسنپ‌تریپ به دلیل وجود محدودیت‌ها مهاجرت کرده‌اند.

مهاجرت از طریق استارتاپ اخیراً نیز رنگ و بویی تازه به خود گرفته است، چرا که به عقیده افراد استارتاپ‌ها و ایده‌های استارتاپی در کشور با وجود سیاست‌ها و محدویت‌های کسب و کارهای نوپا، که مانع پیشرفت آن‌ها هستند، قدرت رشد و شکوفایی نخواهند داشت.

عادل طالبی کارشناش حوزه استارتاپ در این باره به تجارت‌نیوز گفت: محدویدیت‌های مانند بحث فیلترینگ‌های متفاوت در کشور، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، نبود سرمایه‌گذاری صحیح در استارتاپ‌ها و عدم حمایت بخش دولتی، باعث شده فعالان این حوزه تصمیم به مهاجرت بگیرند و تمایلی به فعالیت در اکوسیستم استارتاپی کشور خود نداشته باشند.

مهاجرت استارتاپی آسان است؟

برخلاف تصورات عموم مردم که مهاجرت از روش استارتاپ و کسب و کار نوپا را مهاجرتی آسان و رویایی تصور می‌کنند، مهاجرت استارتاپی نیز با مشکلات بسیاری رو به رو است.

کارشناس حوزه استارتاپ بیان کرد: مهاجرت از این طریق، روش مطمئنی برای افراد تازه کار نیست، چرا که تازه کارها معمولا دارای شرایط مناسبی نیستند و وقت خود را هدر می‌دهند.

طالبی با تاکید بر اینکه مهاجرت استارتاپ‌ها می‌تواند باعث پیشرفت آن‌ها شود، ادامه داد: مهاجرت استارتاپ برای افرادی که در حال حاضر استارتاپ خود را در کشور ثبت کرده‌اند و در حال فعالیت هستند بسیار مناسب است. چرا که با توجه به محدودیت‌های اخیری که در کشور ایجاد شده چشم انداز درستی نخواهند داشت.

با افزایش درخواست مهاجرت از طریق استارتاپ، آگهی‌های موسسه‌های مهاجرتی که به افراد کمک می‌کنند تا از این روش مهاجرت کنند نیز افزایش یافته است.

مزیت‌های مهاجرت از طریق استارتاپ

در صحنه بین‌المللی اما کشورهای زیادی از جمله کانادا، فرانسه، پرتغال و سوئد پذیرای تیم‌های استارتاپی هستند و می‌توانند مقصد خوبی برای کسانی باشد که قصد مهاجرت دارند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش بدهند.

به عقیده طالبی وقتی افراد خلاق با ایده‌های استارتاپی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، علاوه بر اینکه با محدودیت‌‌ و کمبودهایی که بر سر راه استارتاپ‌شان مواجه نیستند، در مقابل با مزیت‌های فراوانی نیز رو به رو می‌شوند و استعدادشان را مردم جهان مشاهده می‌کنند.

به طور مثال کشور کانادا که کشوری مهاجرپذیر به شمار می‌آید، در این زمینه نیز اقداماتی انجام داده است که براساس آمارهای به دست آمده این کشور تا ۵ نفر بنیانگذار در یک تیم استارتاپی را پوشش می‌دهد که در نهایت این ویزا به اقامت دائم در کانادا منجر می‌شود. دولت کانادا هر سال حدود سه هزار ویزای استارتاپی صادر می‌کند.

کشور فرانسه نیز برنامه‌ای مهاجرتی برای کمک به بنیانگذاران استارتاپ‌ها، کارمندان و سرمایه گذاران برای زندگی و کار طراحی کرده که چهار ساله و قابل تمدید است. همچنین متقاضیان می‌توانند برای اعضای خانواده خود هم تقاضای ویزای فرانسه داشته باشند. همسران بنیانگذاران استارتاپ نیز می‌توانند مجوز اقامت و کار در فرانسه به راحتی دریافت کنند.

هر کدام از کشورها مزیت‌های متفاوتی برای حضور استارتاپ‌ها ارائه داده‌اند که استارتاپ‌ها می‌توانند براساس راهی که برای توسعه کسب و کار خود در نظر گرفته‌اند کشور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تاسف میخورم برا ناتوانی و عدم عملکرد مسئولان کشور…