کد مطلب: ۶۲۱۹۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کلاهبرداری با اینترنت ۵G/ سیم‌کارت‌های نسل جدید در ایران وجود دارند؟

کلاهبرداری با اینترنت ۵G/ سیم‌کارت‌های نسل جدید در ایران وجود دارند؟

عده‌ای به تازگی به اسم اپراتورها با مشترکان تماس می‌گیرند که برای استفاده از نسل جدید اینترنت (۵g) باید سیم‌کارت خود را تعویض و هزینه‌ای را پرداخت کنند. در حالی که تعویض سیم کارت‌ هر کدام از اپراتورهای رایگان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به راه‌اندازی سایت‌های ۵G در کشور، برخی از افراد با مشترکان به اسم اپراتورها تماس می‌گیرند و به آن‌ها در قبال دریافت مبلغ، وعده تعویض سیم‌کارت معمولی به سیم‌کارت‌های نسل جدید اینترنت یعنی ۵G را می‌‌دهند.

مبلغی برای اینترنت نسل جدید ندهید

در این روش کلاهبرداران به صورت اتفاقی شماره برخی از افراد را می‌گیرند و با وعده‌هایی مانند تعویض سیم‌کارت‌های اعتباری با دائمی، برخورداری از اینترنت و تماس رایگان و تبدیل سیم‌کارت‌های ۴G به ۵G آن‌ها ر فریب می‌دهند.

زمانی که فرد فریب این تماس‌ها را بخورد، علاوه بر پرداخت مبلغ زیادی، تمامی اطلاعات شخصی به سرقت می‌رود. در حالی که پس از دریافت اطلاعات و هزینه دیگر خبری از سیم‌کارت نسل جدید نخواهد بود.

فیشینگ هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌تواند کاربران را مورد هدف قرار دهد. به این صورت که لینکی برای کاربران ارسال شده و از او می‌خواهند از طریق درگاه پرداختی، مبلغی را واریز کند. تا خدمات ارائه سیم‌کارت برای او انجام شود.

این در حالیست که این لینک‌ها درواقع آدرس‌های شبیه‌سازی‌شده هستند و می‌توانند به این روش اطلاعات پرداختی کاربران را به دست آورده و حساب کاربر را خالی کند.

سیم‌کارت ۵G در ایران وجود دارد؟

روابط عمومی همراه اول در این باره به تجارت‌نیوز گفت: « سیم‌کارت‌های اینترنت نسل جدید یا همان ۵G در حال حاضر در ایران وجود ندارند. اگر مشترکان از گوشی‌های هوشمند که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند استفاده کنند ممکن است که بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

روابط عمومی همراه اول می‌گوید: «اینکه با مشترکان تماس گرفته شده و درخواست هزینه‌ای برای تعویض سیم کارت می‌شود. کاملا کلاهبرداری است.»

همچنین، در صورتی که اپراتورها طرح‌هایی مانند تعویض سیم‌‌کارت را داشته باشند، در وب سایت‌های رسمی خود جزئیات آن را منتشر می‌کنند.

بنابراین مشترکان درصورت مواجه شدن با تماس‌هایی با وعده‌های اینترنت رایگان، تبدیل سیم‌کارت و مواردی از این قبیل، تنها کافی است به سایت اپراتورها مراجعه کرده و از واقعی بودن یا نبودن آن آگاه شوند و گرفتار کلاهبرداری نشوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما پوشش 3 جی کامل کنید بعد سراغ نسل های بعد برید

  • ناشناس

    اینقدر این کلاه برداران اتفاقی شماره میگیرن که اسم و فامیل و قبض پایان دوره منم میدونستن

  • ناشناس

    فعلا که وضعیت سرعت اینترنتتون داره روز به روز خراب تر میشه.الان من از همراه اول یه بسته نامحدود شبانه گرفتم سرعت دانلودش رسیده به زیر 300 کیلو بایت بعدش به اپراتور همراه اول زنگ زدم گردن نمیگیرن.دارن به صورت علنی از مردم دزدی میکنن