خبر فوری:

کد مطلب: ۵۰۳۸۵۲

اخبار فناوری روز

نیاز بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز تهرانی به تبلت

نیاز بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز تهرانی به تبلت

نیاز بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز تهرانی به تبلت، پرمخاطب‌ترین سایت‌های ایران و جهان، پرطرفدارترین موضوعات در اینستاگرام ایرانی و تلاش غول نفتی روسی برای استخراج بیت‌کوین، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی‌که بیش از سه ماه از شروع سال تحصیلی می‌گذرد، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان تهران، از نیاز ۱۱ هزار و ۴۶۷ دانش‌آموز این استان به تبلت خبر می‌دهد.

محمدکریم آریا به ایسنا گفته است در بحث تامین لوازم‌التحریر و بسته‌های آموزشی با مشکل مواجه نبوده‌ایم اما هنوز برخی دانش آموزان استان به تبلت نیاز دارند که بهزیستی در این زمینه به کمک خیرین نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند سه و نیم میلیون دانش‌آموز در کل کشور، از دسترسی به شاد (شبکه آموزش دانش‌آموز) محروم هستند.

پرمخاطب‌ترین سایت‌های ایران و جهان

تسنیم در گزارشی در مورد سایت الکسا، به پرمخاطب‌ترین سایت‌ها در ایران و جهان اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش، سایت الکسا به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع رتبه‌بندی، پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌های جهان را اعلام می‌کند.

اکنون پربازدیدترین سایت جهان، گوگل است. یوتیوب به عنوان یک سامانه اشتراک ویدیو در رتبه دوم قرار دارد.

در بین سایت‌های پر بازدید جهانی بیشترین آمار مربوط به موتورهای جستجو، سایت‌های اشتراک ویدیو و محتوا، سایت‌های مخصوص خرید و فروش، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات است؛ همین ترکیب محتوایی برای سایت‌های پرمخاطب داخلی هم وجود دارد.

طبق رتبه‌بندی الکسا پرمخاطب‌ترین سایت در ایران، گوگل و بعد از آن، آپارات، دیجی‌کالا، ورزش۳، تلویبیون، شاپرک، نمناک، ویکی‌پدیا، سازمان بورس و دیوار هستند.

پرطرفدارترین موضوعات در اینستاگرام ایرانی

بر اساس پژوهشی با موضوع صفحه‌های تاثیرگذار ایرانی در اینستاگرام، ایرانی‌ها به ساخت و دنبال کردن صفحات طنز و سرگرمی تمایل بیشتری نسبت به موضوعات دیگر دارند. صفحات سیاسی در اینستاگرام، مخاطب بالایی ندارد.

به گزارش اعتماد، فهرست صفحات دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبا‌ل‌کننده در اینستاگرام ایرانی، به ترتیب عبارتند از: طنز و سرگرمی، سینمایی، آموزشی، موسیقی، مد و زیبایی، ورزش، روزمره، تجاری و سیاسی.

۸ درصد صفحات نیز در هیچکدام از این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرند و موضوعات متنوع دیگری دارند.

واتس‌اپ؛ محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ پیام‌رسان موبایلی

به گزارش ایسنا، آمار وب سایت استاتیستا نشان می‌دهد واتس‌اپ تا اکتبر سال ۲۰۲۰ با دو میلیارد کاربر ماهانه، محبوبترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان بوده است.

رتبه‌بندی محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی، به این ترتیب است: واتس‌اپ، مسنجر فیس‌بوک، وی چت، کیو کیو (QQ)، اسنپ‌چت و تلگرام.

غول نفتی روسی، بیت‌کوین استخراج می‌کند

زومیت از دنیای فناوری گزارش داده که شرکت روسی گازپروم، مزرعه‌ای در سیبری برای استخراج بیت‌کوین تاسیس کرده است.

با افزایش قیمت بیت‌کوین طی هفته‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های دنیا وسوسه شده‌اند در کنار فعالیت‌های خود به استخراج این رمزارز نیز بپردازند. یکی از این شرکت‌ها، گازپروم نفت نام دارد که درواقع از بزرگ‌ترین شرکت‌های روسیه در زمینه استخراج نفت و گاز محسوب می‌شود.

غول نفتی روسی در سیبری مزرعه‌ای تاسیس کرده است که با استفاده از سوخت گازی به استخراج بیت‌کوین بپردازد. این مزرعه، قرار است گاز مورد نیاز برای ماینینگ را از پالایشگاه‌های نفتی اطراف خود دریافت کند و با تبدیل انرژی به دست آمده از سوزاندن گاز به الکتریسیته، فرایند استخراج را انجام دهد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.