کد مطلب: ۷۱۰۴۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای پیام هشدار گوگل‌پلی به کاربران همراه کارت

ماجرای پیام هشدار گوگل‌پلی به کاربران همراه کارت

چند روز پیش طی انتشار توییت یک کاربر مبنی بر دریافت پیام هشدار گوگل‌پلی پروتکت در خصوص اپلیکیشن همراه‌کارت، موجی از اخبار و حواشی پیرامون این اپلیکیشن شکل گرفت. اما ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش طی انتشار توییت یک کاربر مبنی بر دریافت پیام هشدار گوگل‌پلی پروتکت در خصوص اپلیکیشن همراه‌کارت، موجی از اخبار و حواشی پیرامون این اپلیکیشن شکل گرفت.ددر صورتی که گوگل‌پلی نرم‌افزاری را ناامن تشخیص دهند، هشدارهای لازم را به کاربر می‌دهد.

بسیاری از کاربران در پی این هشدار دچار نگرانی‌هایی شدند، اما همراه کارت می‌گوید که هشدارها برای شش ماه گذشته‌ است و مشکلی در حال حاضر برای کاربران وجود ندارد.

نکاتی که همراه کارت روی آن تاکید می‌کند

روابط عمومی همراه کارت در این باره توضیح می‌دهد:«خواهشمندیم کاربران آخرین نسخه اندروید اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت را از گوگل‌پلی یا استورهای ایرانی کافه‌بازار و مایکت دریافت کنند.

همچنین همراه‌کارت تاکید می‌کند این اپلیکشن هیچ‌گونه اطلاعاتی مازاد بر الزامات انجام تراکنش‌های پرداخت با تجربه کاربری مشخص و بدون مجوز کاربر اخذ نکرده است.

هر یک از برنامه‌هایی که روی تلفن یا تبلت خود نصب می‌کنیم، مجموعه‌ای از دسترسی‌ها را با اجازه و تایید خود کاربران دریافت می‌کنند تا بتوانند سرویس‌دهی بهتری داشته باشند. همراه‌کارت دسترسی به دوربین و لیست مخاطبان را با اجازه کاربران به دلایل ذخیره کارت‌های بانکی، سهولت در پرداخت قبوض و خلق تجربه متفاوت‌تر در کارت‌به‌کارت، خرید شارژ و بسته اینترنتی دریافت می‌کند.

برای مشاهده و بررسی لیست دسترسی‌هایی که همراه‌کارت از کاربران (با اجازه آن‌ها) دریافت می‌کند می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه اندرویدی خود و ورود به گزینه برنامه‌ها (Apps) و پیداکردن اپلیکیشن همراه‌کارت، از طریق بخش دسترسی‌ها (Permissions) لیست مواردی دریافتی این اپلیکیشن که برای انجام تجربه کاربری یک پرداخت موبایلی نیاز است را مشاهده کنید.

همراه کارت

گوگل پلی پروتکت یک ابزار است که به‌طور دائم دستگاه‌های اندرویدی را اسکن کرده تا نسبت به امنیت آن و اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی مطمئن شود.

این برنامه تمام ابزارها، سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های دستگاه که نصب شده باشند را اسکن می‌کند و درباره برنامه‌هایی که عملکردی غیرطبیعی دارند به کاربران هشداری تحت عنوان uninstall harmful app ارسال می‌کند.

جهت اطمینان خاطر در این موضوع، کاربران می‌توانند از طریق گزینه پلی پروتکت (Play Protect) در گوگل‌پلی، نسبت به امنیت و به‌روز بودن نسخه همراه‌کارت خود آگاهی پیدا کنند.»

گوگل پلی پروتکت چگونه به امنیت گوشی شما کمک می‌کند؟

Google Play Protect هنگام نصب برنامه‌ها را بررسی می‌کند. همچنین به صورت دوره‌ای دستگاه شما را اسکن می‌کند. اگر یک برنامه بالقوه مضر پیدا کند، ممکن است:

برای شما اعلان بفرستد برای حذف برنامه، روی اعلان ضربه بزنید، سپس روی Uninstall ضربه بزنید.
تا زمانی که برنامه را حذف نکنید، آن را غیرفعال می‌کند.
برنامه را به طور خودکار حذف کنید. در بیشتر موارد، اگر برنامه مضری شناسایی شده باشد، اعلانی دریافت خواهید کرد که می گوید برنامه حذف شده است.

همچنین تغییر سیاست‌های دوره‌ای گوگل‌پلی منجر به اعلام هشدارهای جدید می‌شود که توسعه‌دهندگان می‌توانند با تطبیق‌های لازم این هشدارها را رفع کنند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گوگل پلی در دسترس نیست. اتصال بهش با فیلتر شکن، سبب نصب نسخه هایی میشه که با ورژن اصلی تفاوت دارن. مارکتهای داخلی هم نسخه های متفاوت از خود گوگل پلی ارائه میدن و همه اینها یعنی خطر بروز فجایع آی تی

  • ناشناس

    بعضی اپهای داخلی دسترسی هایی در اجرا دارن که تو لیست دسترسیهاشون نیست.
    مثلا “همراه من” رو ک نصب میکنی، برای لاگین باید کد اسمسی وارد کنی، در حالیکه خودش اتومات اسمس رو میخونه. تو تنظیمات گزینه دسترسی به اسمسش غیر فعاله، در حالیکه با رسیدن اسمس خودش اتومات لاگین میکنه.
    اینا واقعیاتی هستن ک مردم میبینن و نمیتونین با استدلال و ارجاعات دیگه از خاطر افراد حذف کنین.
    مردم بی صداقتی میبینن، بی اعتماد میشن.

  • ناشناس

    ولی انصافا یه سایت هم پیدا بشه نظرات مردم رو تایید کنه ، یا فیلتر میشه یا تذکر دریافت میکنه و مجبوره پست رو پاک کنه . یجورایی می فهمم چرا هیچ پستی از اتفاقات اخیر نمیزارین .