کد مطلب: ۷۰۵۲۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

وب‌سایت ابرآروان از دسترس خارج شد

وب‌سایت ابرآروان از دسترس خارج شد

براساس مشاهدات وب‌سایت ابرآوران که یک شرکت خصوصی در ارائه خدمات بخش ابری است، برای دقایقی از دسترس خارج شد. / تکمیلی: توضیحات روابط عمومی ابرآروان در انتهای گزارش اضافه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال حمله‌های سایبری که در چند روز گذشته برای بسیاری از وب‌سایت‌های دولتی اتفاق افتاد، براساس مشاهدات وب‌سایت ابرآوران که یک شرکت خصوصی که در ارائه خدمات بخش ابرای است، برای دقایقی از دسترس خارج شد.

با وجود اینکه هنوز مشخص نیست دلیل دقیق از دسترس خارج شدن این وب‌سایت چیست، اما به دلیل تهدیدهای هکری گروه انانیموس این احتمال وجود دارد که وب‌سایت ابرآوران به دلیل هک برای مدتی از دسترس خارج شده باشد.

این در حالی است که ۲۶ اسفند ۹۹ درحالی که همه کسب‌وکار‌های ایرانی آماده ورود به سال جدید و برنامه‌ریزی برای آن بودند، مدیرعامل ابر آروان روی حساب توییتری خود، از حمله گسترده به زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک خبر داد.

این ماجرا سروصدای بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت و واکنش‌های مختلفی را هم دربر داشت. نهایتا زیرساخت رایانش ابری آروان در دیتاسنتر آسیاتک پس از ۳۰ ساعت خاموشی طاقت‌فرسا، روشن شد.

پنج روز بعد از گذشت این ماجرا و در اولین روزهای سال ۱۴۰۰ ابر آروان گزارش اولیه‌ای از حمله هکرها به زیرساخت رایانش ابری آروان منتشر کرد و در آن گزارش به توضیح مختصر اتفاقات روزهای گذشته و شرح ماجرا پرداخت.

در صورت هک، بسیاری از استارتاپ‌ها ضربه می‌ببینند

اگر این احتمال واقعیت داشته‌ باشد که حمله سایبری اتفاق افتاده‌ باشد، هکرها به شرکتی حمله کرده‌اند که به بسیاری از بزرگترین سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی کشور خدمات می‌دهند.

در این صورت هکرها با حمله به زیرساخت‌های شرکت ابر آروان، فعالیت بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی را با چالش روبرو می‌کنند.

آسیب رسیدن به زیرساخت‌های شرکتی که طبق آخربن آمار به بیش از ۶۵ هزار مشتری سرویس می‌دهد، بدون شک بحران‌زا است؛ اما مشکل وقتی جدی‌تر می‌شود که با دقت بیشتری نام مشتریان ابر آروان زیر ذره‌بین قرار داده شود.

سایت شرکت فناپ، در بخش معرفی ابر آروان نوشته است: آروان (نویان ابر آروان) عرضه‌کننده زیرساخت یکپارچه ابری در ایران است که معماری اصلی آن را گروهی از نفرات برتر المپیادهای ملی و جهانی، هم‌گام با دانش روز دنیا، طراحی و پیاده‌سازی کرده‌اند. اکنون طیف گسترده‌ای از پربازدیدترین و شناخته‌شده‌ترین وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین در کنار سامانه‌های حساس دولتی و بانک‌ها از راهکارهای ابری آروان بهره می‌برند.

تکمیلی: توضیحات روابط عمومی شرکت ابرآروان در خصوص اختلال پیش آمده

به دلیل اختلالات به‌وجود آمده در ارتباط با اینترنت از سمت شرکت ارتباطات زیرساخت، دسترسی وب‌سایت ابر آروان به برخی از Assetها و Resource‌های مورد استفاده روی اینترنت با مشکل روبه‌رو شد که این امر به طور موقت برای چند دقیقه باعث نمایش خطای ۵۰۴ شده بود. دامنه اثر این مشکل تنها در سطح وب‌سایت ابر آروان بوده و پنل و زیرساخت آروان بدون مشکل در حال سرویس‌دهی به مشتریان است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی ا خبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.