کد مطلب: ۳۶۰۳۱۶

اخبار استارتاپی ۲۴ ساعت اخیر؛ اعلام پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی

اخبار استارتاپی 24 ساعت اخیر؛ اعلام پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی

«اعلام پرمخاطب‌ترین بازی ویدیویی ایرانی» و «اعلام برآوردی از گردش مالی فضای کسب‌وکار خانگی در ایران» از اخبار مهم استارتاپی شنبه 25 اسفند ماه است.

تجارت‌نیوز اخبار مهم استارتاپی را روایت می‌کند که به نظر می‌رسد در 24 ساعت اخیر پرمخاطب‌ترین بازی ویدیویی ایرانی اعلام شده و برآوردی هم از گردش مالی فضای کسب‌وکار خانگی در ایران منتشر شده است.

«آمیرزا» پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی

بازی آمیرزا که توسط تیم «نردبان اندیشه فردا» ساخته شده است، به این دلیل پدیده سال لقب گرفته که علاوه بر پرمخاطب بودن در سال جاری، پرمخاطب‌ترین بازی ویدیویی ایرانی در تاریخ است.

بازی آمیرزا از ابتدای خرداد ماه 97 تا دی ماه همین سال، 11 میلیون و 935 هزار و 324 کاربر ثبت شده داشته است و در مقایسه با بازی‌های دیگر و حتی در نگاه بین‌المللی رقم قابل‌توجهی است. مخاطبان ماهانه این بازی نیز به طور متوسط ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و روزانه 889 هزار نفر بوده‌اند.

برخی از مهم‌ترین و جالب‌ترین آمارهای این بازی عبارتند از: زمان صرف شده در بازی در مجموع: 22,884,128,901 دقیقه. به‌طور متوسط هر کاربر فعال ماهیانه، 717 دقیقه در هر ماه برای بازی زمان می‌گذارد.

برآوردی از گردش مالی فضای کسب‌وکار خانگی

یاسر محدثی، عضو انجمن کسب‌وکار اینترنتی گفت: بنا به آمار ارائه‌شده نزدیک به 50 درصد از تراکنش‌های مالی کشور در فضای کسب‌وکار خانگی و محلی ثبت شده و این در حالی است که این حجم از مبادلات و گردش مالی نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: اگر در حوزه قانون نگاهی اصلاحی داشته باشیم و نگاهی عمیق‌تر به کسب‌وکار‌های خانگی بکنیم با این حجم فعالیت اقتصادی به‌راحتی می‌توان از بحران‌های اقتصادی موجود گذر کرد.

محدثی گردش مالی فضای کسب‌وکار خانگی در کشور را بالغ بر 120 میلیارد دلار در سال ذکر کرد.

این کارشناس فضای مجازی شفاف‌سازی فعالیت‌ها و اطلاع‌رسانی این حوزه را از الزامات برای مشتریان دانست و اضافه کرد: معمولا زمانی قانون اعمال می‌شود که یک اتفاق جدی اعم از کلاهبرداری و تخلف در حوزه کسب‌وکار اینترنتی شکل می‌گیرد و قبل از آن هیچ اطلاع‌رسانی به‌منظور پیشگیری تخلفات انجام نشده است.

راهکار رفع مشکلات اقتصادی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است

عباس رئیسی، با تاکید بر این که، توجه به اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن بیشتر آن می‌تواند جامعه را از مشکلات اقتصادی نجات دهد، افزود: همچنین یکی از راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های موجود، توجه ویژه به حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است که تمامی مسئولان باید با برنامه‌ریزی، همت و تلاش در این راستا گام بردارند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: منظور از اقتصاد دانش‌بنیان در واقع ایجاد ثروت و تعاملات اجتماعی بین کنشگران این اقتصاد همچون شرکت‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، گمرک، تامین اجتماعی، استاندارد و در عین حال دخیل کردن مردم و بخش خصوصی است.

رئیسی با اشاره به اینکه، مطابق سند توسعه علمی کشور باید 50 درصد تولید ناخالص ملی ما در سند چشم‌انداز توسعه 1404 از طریق تولید محصولات دانش‌بنیان اعم از کالا و خدمات تامین شود، عنوان کرد: دستیابی به این هدف نیازمند حمایت همه‌جانبه از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، فعالان و پژوهشگران مرتبط با حوزه دانش‌بنیان و ارتباط هر چه مستحکم‌تر بخش صنعت با مراکز علمی و پژوهشی است.

بهشت مهاجرتی برای استارتاپ‌ها

دولت امانوئل مکرون رییس‌جمهوری فرانسه با راه‌اندازی برنامه‌ای ویژه به دنبال جذب جوانان کارآفرین و افرادی خلاق است.

اشتغال آینده را نه کارخانه‌های بزرگ صنعتی خودروسازی، فولاد و… که استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی‌محور رقم خواهند زد، موضوعی که از همین حالا نشانه‌های پررنگ آن را با شکل‌گیری شرکت‌هایی همچون آمازون، گوگل، فیسبوک و… می‌توان دید. در این بین برای تعدادی از کشورها برای این که حرفی برای آینده داشته باشند، از همین حالا به فکر برنامه‌ریزی برای توسعه افتاده‌اند و یکی از گام‌های موثر در این زمینه جذب ایده‌های جدید و جذاب برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی هست.

کشور فرانسه که با نرخ بیکاری بالا و مشکلات اقتصادی بسیاری درگیر است و در ماه های گذشته شاهد اعتصابات بسیار کارگری بوده است، تلاش می‌کند تا با جذب کارآفرینان خلاق و راه‌اندازی شرکت‌های استارتاپی جدید چالش‌های اقتصادی‌اش را برطرف کند.

دولت امانوئل مکرون، رییس‌جمهور جوان این کشور با راه‌اندازی برنامه‌ای ویژه به دنبال جذب جوانان کارآفرین و افرادی خلاق است. این برنامه مهاجرتی برای کمک به بنیانگذاران استارتاپ‌ها، کارمندان و سرمایه‌گذاران برای زندگی و کار در فرانسه به مدت 4 سال با امکان تمدید، طراحی شده است. متقاضیان می‌توانند برای اعضای خانواده خود نیز تقاضای ویزای فرانسه داشته باشند. همسران بنیان‌گذاران استارتاپ نیز می‌توانند مجوز اقامت و کار در فرانسه دریافت کنند.

برای کارآفرینانی که می‌خواهند یک کسب‌وکار را در پاریس آغاز کنند، یک برنامه شتاب‌دهی 6ماهه برای شرکت‌های تازه‌تاسیس در نظر گرفته شده است. ویزای این برنامه تا 6 ماه بیشتر هم قابل تمدید است. بنیان‌گذارانی که موفق به دریافت این ویزا شوند، مبلغی معادل 12 هزار و 500 تا 25 هزار یورو به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. فضای دفتری رایگان از دیگر مزایای این برنامه مهاجرتی در کشور فرانسه است. هر سال 50 استارتاپ از طریق این برنامه برای کار با انکوباتورها در فرانسه انتخاب می‌شوند.

منبع: تسنیم ، ایرنا ، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.