کد مطلب: ۵۰۷۹۶۱

اخبار فناوری روز

کاهش دانلود روزانه واتس‌اپ نسبت به تلگرام و سیگنال/ ارائه اولین گوشی صاایران

کاهش دانلود روزانه واتس‌اپ نسبت به تلگرام و سیگنال/ ارائه اولین گوشی صاایران

کاهش دانلود روزانه واتس‌اپ نسبت به تلگرام و سیگنال، ادامه فعالیت ال‌جی در بازار موبایل و اعلام نام محصول بعدی شرکت اپل، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجودی که واتس‌اپ اعلام کرده است اشتراک‌گذاری داده با فیسبوک را به تاخیر می‌اندازد اما همچنان دانلود روزانه سیگنال و تلگرام دو برابر این پیام‌رسان است.

دیجیاتو در این مورد نوشته است که واتس‌اپ تقریبا یک هفته پیش، از تغییر سیاست‌های خود خبر داد؛ اتفاقی که باعث مهاجرت شمار بالایی از کاربران به پیام‌رسان‌های دیگر مانند سیگنال و تلگرام شد.

پس از این موضوع، واتس‌اپ سعی در شفاف‌سازی سیاست‌های جدیدش کرد و همچنین اعمال آن را سه ماه به تعویق انداخت. با این حال میزان دانلود سیگنال و تلگرام نسبت به واتس‌اپ افزایش چشمگیری داشته و این پیام‌رسان تصمیم گرفته دوباره برای جلوگیری از ریزش کاربرانش تلاش کند.

میزان دانلود روزانه واتس‌اپ، اکنون با افت شدید تقریبا به یک میلیون رسیده که نصف سیگنال و تلگرام است. میزان دانلود روزانه تلگرام و سیگنال به ۲ میلیون افزایش پیدا کرده. در حالی پیش از اعلام سیاست‌های جدید اختلاف میزان دانلود میان پیام‌رسان‌های مختلف تقریبا ثابت بود، حالا این روند تغییرات چشمگیری را تجربه کرده. سیگنال که تقریبا یک ماه پیش تنها روزانه ۵۰ هزار بار دانلود می‌شد، حالا میزان دانلود آن تقریبا به ۲ میلیون بار در روز رسیده است.

میزان دانلود سیگنال در این مدت افزایش ۴۰۰۰ درصدی را تجربه کرده، البته این پیام‌رسان دیگر در فروشگاه‌های اپ ایران وجود ندارد. شمار کاربران تلگرام هم در این مدت از ۵۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

اولین گوشی صاایران در فروشگاه ایرانسل موجود شد

زومیت از ارائه نخستین گوشی صاایران با نام ویرا V5 و قیمت حدودی ۳ میلیون تومان در فروشگاه ایرانسل خبر داد.

بر اساس این گزارش، اواخر شهریور ماه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر از آماده‌شدن سری اول گوشی‌های شرکت صاایران داد که برای توزیع به ایرانسل تحویل داده شدند.

پس از فاش شدن تصویر و مشخصات دو گوشی، برخی در شبکه‌های مجازی، خبر از شباهت آن‌ها با گوشی‌های یک برند چینی دادند. به‌دنبال این موضوع، محمد جواد آذری جهرمی اعلام کرد که درحال‌حاضر ساخت صفر تا صد یک گوشی موبایل در داخل کشور امکان‌پذیر نبوده و طبیعی است که روند تولید داخلی با مدل‌های SKD و CKD آغاز شود.

ایرانسل از چند روز پیش، نخستین گوشی صاایران را با برند «ویرا» (به‌معنی هوشمند، یادگیرنده و یاددهنده) در فروشگاه خود موجود کرد. گوشی Vira - V5 با قیمت ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان فعلا به‌صورت آزمایشی و تنها در تهران به فروش می‌رسد.

پیش‌تر گفته شده بود امکان پرداخت اقساطی نیز برای خرید این گوشی فراهم می‌شود؛ ایرانسل هنوز دراین‌باره اطلاع‌رسانی نکرده است.

S12 ، محصول بعدی اپل

دیجیاتو نیز در گزارشی از دنیای فناوری نوشته است که نسل بعدی گوشی‌‌های اپل احتمالا با نام آیفون S12 و تغییرات جزیی معرفی می‌شود.

اطلاعات منتشر شده از سوی منابع آگاه حاکی از آن است که نسل بعدی آیفون اپل به جای آنکه با نام آیفون ۱۳ معرفی شوند، تحت عنوان سری آیفون S12 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اپل تاکنون گوشی‌های هوشمندی از سری S شامل آیفون GS3، آیفون S4، آیفون S5 و آیفون S6 معرفی کرده است. آخرین گوشی هوشمند همین سری نیز آیفون SX است. ظاهرا سال ۲۰۲۱ باید منتظر عضو جدیدی از سری S یعنی آیفون S12 باشیم.

ال‌جی، همچنان موبایل می‌فروشد

زومیت در خبری از دنیای فناوری نوشته است که ال‌جی فعلا به فکر خارج‌شدن از حوزه ساخت موبایل نیست.

بر اساس این گزارش، بخش موبایل شرکت ال‌جی سال‌ها است که با ضرر مواجه شده است و درحالی‌که محصولات خوبی هم تولید می‌کند، نمی‌تواند نظر مردم را به‌خود جلب کند.

چندی پیش خبری منتشر شد که ال‌جی قصد دارد کسب‌وکار موبایلش را بفروشد؛ حتی زمان این اقدام ۲۶ ژانویه ذکر شده بود.

شرکت ال‌جی به گزارش منتشر‌شده واکنش نشان داده و اعلام کرده است این گزارش اصلا درست نیست و بیشتر شبیه شایعه و حدس‌و‌گمان است.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا سیگنال فیلتر شده ؟ به چه دلیل؟چرا واتساپ رو فیلتر نکرده اند

  • ناشناس

    دنبال این باشید چه کسانی در ایران منافعشون از واتساپه که سیگنال را فیلتر کردند .اینو پیدا کنید وصل کنید به صاحب واتساپ و جاسوس پیدا کنید .همون پرتقال فروش خودمون

  • شهاب

    واتساپ بهترین پیام رسان هست وامن ترین اینها همه شایعه هست گوش نکنید