کد مطلب: ۴۹۸۱۶۵

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد کرایه‌ تاکسی‌های اینترنتی

دلیل لغو مکرر درخواست تاکسی‌های آنلاین

دلیل لغو مکرر درخواست تاکسی‌های آنلاین

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مبلغ کرایه‌ها را پایین و برخی مسافران بالا می‌دانند؛ گروهی در این میان پیشنهاداتی را برای ایجاد تعادل مطرح می‌کنند؛ از کاهش کمیسیون اسنپ و تپسی و بیمه رانندگان گرفته تا تشکیل اتحادیه.

تجارت‌نیوز ، چندی پیش گزارشی را با موضوع تاکسی های اینترنتی در ساعات منع تردد منتشر کرد. تعدادی از نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد این گزارش در ادامه می‎خوانید.

گلایه از کرایه‌های پایین و کمیسیون بالا

گروهی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تاکید کرده‌اند، که کرایه‌های پایین، کمیسیون بالا و گرانی قطعات خودرو باعث شده است که تمایل آنها به پذیرش مسافران کاهش یابد.

- «من راننده تپسی و اسنپ هستم. تنها دلیل قبول نکردن سفر این روزها کرایه های پایین و کمیسیون بیش از حد بالاست.کرایه ها اونقدر پایینه که حتی حاضرم مسیرم رو خالی برم ولی مسافر نزنم.کمیسیون هم به اسم ۱۵درصده ولی…»

- «چرا نباید کرایه اسنپ وتپسی افزایش پیدا کنه؟ در صورتی تمامی اجناس چه ماشین چه اقلام مصرفی خانوار چند ده برابر شده حتی کرایه بقیه ناوگان های عمومی دیگه افزایش داشته؟»

- «همین بس که یه سنسور اکسیژن بخری۵۰۰هزار تومن بعد تپسی هنوز کرایه۵هزارتومنی داره، والا کشورهای دیگه تاکسی اینترنتی 3 تا 8 درصد کمیسیون می گیره اینا خدا تومن.»

- «به صرفه نیست، ماشین بعد 6 ماه اوراق، بعد اینکه سفر قبول کردی کرایش پایین تر می یاد، چون قیمت بالاتر می ده که وسوسه شی قبول کنی.»

- «تو این ایام که هم بارندگی هست، هم ممنوعیت تردد، هم بیکاری، مدیران تاکسی های اینترنتی سو استفاده کرده برای جذب سرویس های بیشتر. هزینه ها رو کاهش داده ولی کمسیون خودش رو برمی‌داره.»

- «رانندگانی که تمام وقت در اختیار این دو هستن، چرا بیمه نمیشن؟ هیچ حق و حقوق خاصی که ندارن و فقط کمسیون بده شدن به این دو…»

- «اول اینکه کرایه‌ها خیلی کم هستش، دوم کمیسیونی که ۱۳ درصد بود حالا شده ۱۷ درصد، سوم اینکه هیچ امکاناتی برای راننده و ماشین در نظر نمی گیرند و آخر اینکه بخاطر ویروس خیلی از مسافرها انتظار دارند ماشین رو با مایع آنتی ویروس تمیز کنیم ولی اسنپ کمکی نمی کند که آنتی ویروس با هزینه خیلی کم دست راننده برسه.»

تو این ایام که هم بارندگی هست، هم ممنوعیت تردد، هم بیکاری، مدیران تاکسی های اینترنتی سو استفاده کرده برای جذب سرویس های بیشتر. هزینه ها رو کاهش داده ولی کمسیون خودش رو برمی‌داره

- «کرایه ها خیلی پایینه، پول بنزین در نمیاد اونم تو شهرستان ها، من 14 روزه که هیچ سفری نرفتم، روشن می کنم قیمت ها میبینم کرک و پرم می ریزه، با این مخارج بالا تامین نگهداری ماشین اصلا دیگه نمی صرفه، همه چی ده برابر شده الا کرایه ها، میری تعمیرگاه میای بیرون کمتر از 600 تومن پیاده نمی شی.»

- «چرا کسی به اسنپ و تپسی نظارت نمی کند؟ روی چه حسابی اینقدر کمسیون می گیرد برای اطلاع کسانی که خبر ندارند ۱۷ درصد و بعد می گن کسب و کارهای اینترنتی ارزونه از آقای سورنا ستاری که این همه از اینها حمایت می کنه یک بار بپرسه روی چه حسابی این همه کمسیون می گیره.»

- «مشکل اساسی در خصوص تاکسی های اینترنتی نبود اتحادیه رانندگان در این خصوص هست و همین موضوع و گسستکی رانندگان از یکدیگر باعث یکه تازی این شرکت‌ها شده…»

- «شرکت های این مدلی معمولأ 2،3 نهایتأ 5 درصد کمیسیون برمید ارن، اما اینا با مالیات حدود 17 درصد کمیسیون برمی دارن بدون هیچ حمایتی…»

- «اگه سازمان اسنپ و تپسی قیمتهاش رو بالا نبره و برای کاربران امکانات مثل لاستیک رایگان و تعویض روغن رایگان و غیره رو نده مطمین باشه با این گرونی قطعات خوردرو وتعمیرات ماشین روز به روز رانندگاتش کم خواهد شد.»

۳ شب پیش منو پلیس جریمه کرده، می گه هیچ نامه ای برای تردد تاکسی های اینترنتی به ما ابلاغ نشده و به راحتی ۲۰۰ تومن جریمه شدم

هنوز جریمه می‌شویم

بعضی رانندگان اسنپ و تپسی هم برای تجارت‌نیوز نوشته‌اند که در ساعت منع تردد جریمه می‌شوند و نمی‌دانند چه کسی پاسخگوست.

- «من دیروز جریمه شدم برام پیغام اومد نگران نباشین بعد از محدودیت‌ها رفع می شه ولی شک دارم درست عین اون برگ سبز که راهنمایی می گفت نیازی به رفتن به اسناد نیست و اسناد هم می گفت نه باید هزینه ثبت مردم بدن وقتی دو نهاد با هم تعامل ندارن از اسنپ چه انتظاری باید داشت. منم دیگه در زمان محدودیت کار نمی کنم.»

- «اسنپ گفت که پاک می کند مگر چقدر کرایه می گیریم که جریمه بدیم من کلا شب کار کنم ۸۰۰ هزار جریمه شدم اسنپ گفت پاک می کنیم چند بار زنگ زدم گفت پاک می شه…»

- «۳ شب پیش منو پلیس جریمه کرده، می گه هیچ نامه ای برای تردد تاکسی های اینترنتی به ما ابلاغ نشده و به راحتی ۲۰۰ تومن جریمه شدم خوب چرا به دروغ میگید راننده کار کنه که فقط به نفع خودتون باشه هیچکسم پاسخگو نیست.»

آخی چقدر هم که کرایه ها پایینه!! از در خونه تا سر کوچه خودمون صد قدم نیست. با هجده تومن شروع می شه. جالب نیس؟

حق با مسافر است یا راننده؟

مسافران اما نظرهای متفاوتی دارند؛ برخی کرایه‌ها را بالا می‌دانند و گروهی حق را به رانندگان می‌دهند.

- «خب معلومه باید کرایه کم بشه. تو اون ساعات که ترافیک نیست از شرق تا غرب تهران کلا ده دقیقه طول می کشه. درآمد کسی که تو اسنپ کار می کنه والا با یه مهندسی که کلی درس خونده یکی شده.»

- «نمی صرفه کار نکن دوست عزیز، مسافر پول مفت گیر نیاورده بده به تو . از شرکتی که داری براش کار می کنی پول بخواه نه از مسافر. مردم حقشون این نیست.»

من بعنوان مسافر تپسی پیام میذارم. واقعا قیمت ها منصفانه نیست. من گاهی شرمنده می شم

- «آخی چقدر هم که کرایه اسنپ پایینه!! از در خونه تا سر کوچه خودمون صد قدم نیست. با هجده تومن شروع می شه. جالب نیس؟ از منیریه تا طالقانی زیر 24-25نیست.چه اول صبح چه وسط روز. مسیر چهارتومنی تاکسی.»

- «کسانی که تاکسی اینترنتی کار می‌کنند اکثرا شغل اصلی شان نیست و مسیری که می روند را مسافر سوار می کنند. پس هرچه بگیرند باید راضی باشند.»

- «من بعنوان مسافر تپسی پیام میذارم. واقعا قیمت ها منصفانه نیست. من گاهی شرمنده می شم و همیشه سعی می کنم حداقل اون مبلغی که سری قبل به آژانس پرداخت کردم رو به راننده محترم تپسی پرداخت کنم…»

- «متاسفانه بعضی مواقعه کرایه ها انقدر پایین هستش که مسافر با وجود کار مهمی که داره نمی تونه ماشین گیر بیاره یا ماشین هم گیری می یاری خجالت می کشی این کرایه رو بدی انقدر کمه.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.