کد مطلب: ۴۷۷۸۸۷

نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد تاکسی‌های اینترنتی

آیا کرایه‌های اسنپ و تپسی مناسب است؟

آیا کرایه‌های اسنپ و تپسی مناسب است؟

گروهی از مسافران و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هر یک از دید خود از کرایه‌های اسنپ و تپسی گلایه می‌کنند؛ برخی در این میان معتقدند هر دو طرف حق دارند و مشکل از شرایط اقتصادی کشور است.

تجارت‌نیوز چندی پیش در گزارشی با موضوع کرایه های تاکسی های اینترنتی ، به کاهش سفرهای اسنپ و تپسی پرداخت. نظرات مخاطبان را در این مورد در ادامه می‌خوانید.

گلایه از گرانی قطعات و استهلاک خودرو

گروهی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، با اشاره به افزایش هزینه‌های تعمیر و استهلاک خودرو و مبلغ بنزین، تاکید می‌کنند که از کرایه دریافتی، درصد بالایی برای هزینه‌های زندگی آنها نمی‌ماند.

- «وقتی یه تعمیر جلویندی و کمک پراید فاکتور میخوره: کمک فنر چهار عدد یک میلیون و یکصد هزار، فنر چهاردعدد چهارصد هزار، لوازم جلوبندی سیسصد هزار …اونم با کیفیت خیلی پایین لوازم و خیابونای خیلییییی صاف و بدون چاله و دستوانداز که مجبور می‌شی دو یا سه ماه یکبار عوض کنی … حالا هزینه های دیگه مثل زوغن موتور،لنت و و و بماند … یه راننده اسنپ یا تپسی چقدر درآمد داره که اینازو ازش کسر کنی تازه برسه به خرج و مخارج زندگی و قسط و اجاره و هرار تا درد دیگش …»

- «من خودم ۳ سال اسنپ هستم. نیمه وقت کار می‌کنم… این رو همگی می‌دونیم که کرایه اسنپ شناور هست. دوستانی که می‌گن کرایه زیاد شده توضیح اینکه … با این وضع استهلاک، روغن، لاستیک، تعمیرات، لنت، دیسک و صفحه، جریمه، تصادفات، سرمایه(ماشین)، سلامتی راننده… خودتون حساب کنید چی واسه راننده میمونه…»

- «من ۴ساله راننده اسنپ هستم، قدیم کار می‌کردیم پراید ۲۰ تومن بود، بنزین هزار تومن، هزینه های استهلاک جور درمی‌آمد … الان پراید ۹۰ تومن شده یعنی هزینه نگهداری واستهلاک شده ۴برابر، درصورتی که کرایه ها شده دوب رابر وجوابگو نیست …»

- «تا به حال حتما در شهر تبلیغات اسنپ رو همه دیدن؛ مبلغ 1500000تومان در صورت ثبت نام کاربر جدید. چون قیمت‌ها پایین هست کاربران قبلی تمایل ندارن کار کنن. من خودم در هفته پیش 10 سفر نرفتم . قیمت لوازم و قطعات خیلی بالا رفته . و اصلا به صرفه نیست . دیسک و صفحه پراید که با 250 تعویض می‌کردیم الان باید 1700 و روغن 200 ، جلوبندی 800. پولس 400 ، لاستیک بالای 1 میلیون.»

- «من هم راننده اسنپ هستم. الان حدود ده ماه هست که دیگه سفر نمی‌گیرم چون حتی پول بنزین و روغن و لنت ترمز و پول بیمه که هرسال میره بالاتر و لاستیک که قرار بود دولتی بدن که ندادن و گرفتن دیسک کمر پشت فرمان .دیدم اصلا نمی‌صرفه تازه ضرر هم می‌کنم…»

- «پول بنزین و کمیسیون و جریمه و بیمه و استهلاک و … اینا رو حساب کنید از کرایه ای که اسنپ و تپ سی می‌ده کم کنید دقیقا صفر می‌شه. اینو چندتا محقق و دانشجو چندین بار در طول یکسال محاسبه کردن نتیجه صد در صد درسته حالا خود دانید.»

- «همه اجناس با تورم گران شده الا کرایه اسنپ، لوازم خودرو 5 تا 6 برابر شده و متاسفانه هیچ کس توجه به این موارد ندارد، ارزاق روزمره روزانه گران می‌شود و هیچ کنترلی نیست ولی کرایه ها خصوصا در اصفهان پایین محاسبه می‌شود…»

کرایه پایین و کمیسیون زیاد

گروهی دیگر از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، از کرایه پایین برای مسافت‌های طولانی و درصد بالای کمیسیون این شرکت‌ها گلایه دارند.

- «این شرکتا باید کمیسیون خودشون رو کم کنن که تو طولانی مدت با رضایت بیشتر دو طرف و افزایش سفرها جبران می‌شه و برعکسش باعث شکستشون می‌شه.»

- «کرایه ها خیلی پایین، راه خیلی دور و از جایی که ما ایستادیم تا درخواست مبدا سه تا چهار کیلومتر از ما دور تره، خوب چی می‌صرفه برای ما؟ چهار کیلومتر بریم تا به مسافر یا تا بار برسیم…»

- با این اوضاع اقتصادی، کار کردن تو تاکسی‌های اینترنتی فقط ضرره، کرایه اسنپ تو شیراز خیلی پایینه 20 درصد شرکت هم که دیگه بی انصافیه.»

- «پول رو که مسافر اینترنتی پرداخت می‌کنه، دیگه خیلی جالبه، راننده زحمت می‌کشه، مسافر هم پول رو از جیبش می‌ده، چرا بره تو حساب شرکت که اونم 24 ساعت بلوکش کنه بعد یک مقدار تو حسابش نگه داره، اگر چیزی موند واریز کنه؟ بابا رانندها مشکل دارن، شب باید پول داشته باشن که لاعقل خرت و پرت برای خونشون بخرن…»

- «من هم تو شیراز راننده اسنپ هستم، اصلا نمی صرفه واقعا، من هم میخوام برم گناوه کالا بیارم بهتر از این هست که مسافر سوار بکنی…»

- «قیمت ها اصلا به صرفه نیست …من خودم راننده اسنپ و تپسی هستم ..تپسی که تهدید می‌کنه اگر کولر نزنی مسدود می‌شی ..اسنپ هم کرایه هاش به قدری پایین هست که بعضی مسافرها خودشان کرایه چهار هزاری را پنج هزار می‌دهند چون میفهمند این کرایه به صرفه نیست …مسافرهایی هم که اعلام میکنند کرایه ها بالا رفته لطف کنند با ماشین خودشان تشریف ببرند…»

- «اسنپ و تپسی باید قیمت‌ها رو متعادل کنن و کمیسیون رو کم، با این کار، هم راننده راضی می‌شه هم درآمد بیشتر می‌شه واعتبار شرکت بیشتر. آخه این چه قیمتیه؟ تو اوج ترافیک پایین می‌زنه، تو گرما پایین می‌زنه، مسافر توقع کولر داره، این کولر سوخت مصرف میکنه نه باد هوا.»

- «اسنپ و تپسی مدل کار کردش اینجوری که تو کشور اروپا برای کسی که می‌خواد یک مسیر خالی بره اگر دوست داشت از اپیکشن استفاده کنه خالی نره با کمترین قیمت، ولی تو کشور ما شده شغل برای درآمد که این جوری جواب نمی‌ده. من خودم تو آژانس هستم، سفر برگشتم اسنپ می‌زنم که خالی بر نگردم. جور دیگه صرف نداره این شرکت‌ها»

- «راننده اسنپ یزد هستم، کرایه‌ها بسار پایینه، مسافت تا مسافر زده 3 یا 4کیلومتر، مبلغ کرایه 5000تومان، خوب با این کرایه فقط هزینه سفر تا رسیدن به مسافر پرداخت می‌شه، پس کرایه رسوندن مسافر به مقصد چی می‌شه؟»

- «اینکه بعضی مدعی هستند کرایه آژانس کمتر از تاکسی اینترنتی است، دروغ محض است کرایه آژانس یک و نیم برابر تاکسی اینترنتی است. و رانندگان به نسبت هزینه‌های جاری کرایه عادلانه دریافت نمی‌کنند صحیح است اما اگر مسافر مدعی گرانی تاکسی اینترنتی است با بداند در کشور ما چی ارزان است و تمام چیزها در حال ساعت زدن و نمودار صعودی را طی کردن است و مقصر اصلی دولت مندان بی کفایت هستند.»

- «صاحبان شرکت‌های اینترنتی، هرکاری کردید و می‌کنید حداقل به فکر بیمه رانندگانتان باشید، حداقل رانندهایتان رابیمه کنید تا تنها چیزی که براشون می‌مونه بیمه باشه.»

- «من به خاطر کرونا شغلم رو از دست دادم. چند ماهیه که اسنپ کار می‌کنم. اگه مجبور نبودم کار نمی‌کردم.چون کرایه ها تو مشهد واقعا پایینه … بارها به پشتیبانی اسنپ تماس گرفتم گفتم لااقل گزینه افزایش کرایه توسط مسافر را تو نرم افزارتون قرار بدین که وقتی کرایه پایین خورده خود مسافر اگه رضایت داشت کرایه رو افزایش بده که حداقل راننده ایی قبول کنه بیاد سوارش کنه به موقع به مقصدش برسه.کرایه رو میخوان پایین بزنن ایرادی نذاره حداقل گزینه افزایش کرایه بزارن…»

رضایت از کار در اسنپ و تپسی

برخی رانندگان اما از شرایط کار خود در اسنپ راضی هستند.

- «من ۲سال قبل شرکت کار می‌کردم. با ۱۲ساعت در روز کار کردن مداوم و کار سخت، ماهی ۲ملیون حقوق می‌گرفتم و کم کم داشتم افسرده می‌شدم.که اومدم اسنپ کار کردم و تونستم وام بگیرم. ماهی ۶ ملیون قسط می‌دم و۳ ملیون خرج خونه.تازه تونستم ماشینمم تعمیر اساسی کنم و تفریحاتمم به جاش همیشه هست.»

- «من یه راننده خانم تاکسی اینترنتی هستم. باهمه مشکلاتی که برای رانندگان هست؛ راننده ها اغلب درآمدهای خوبی دارن. من کارکردن برای کارفرماهای بی انصاف روتجربه کردم. باتوجه به وضعیت بد کار تو کشور بای ه کم خوش اخلاقی و صبوری می‌شه با مسافر تعامل کرد و یه لقمه نون درآورد.»

آن روی سکه؛ مسافران ناراضی از کرایه‌ها

برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز از افزایش چندباره کرایه تاکسی‌های اینترنتی و مشکلات اقتصادی خود نوشته‌اند.

- «من یک مسیر هشت و نیم کیلومتری در تهران رو سال نود و شش با هشت و پونصد با اسنپ سال نود و هفت با ده و نیم و بعد دوازده و نیم و در زمستونش با چهارده تومن سال نود و هشت با هیجده و بعد بیست و یک تومن امسال با بیست و سه و پونصد و اخیرا در دو ماه اخیر با بیست و هشت هزار تومن میرم. ساعتی که میرم هم همیشه یک ساعت ثابت و مشخص بوده و زمان مسیر حدودا بیست دقیقه ست . من به عنوان مسافر کاملا موافقم که همون قدر که سالانه قیمت تاکسی های خطی، آژانس ها و مترو و اتوبوس و … گرون میشه ( حدود بیست در صد در سال ) تاکسی های اینترنتی هم گرون بشن، ولی مشکل افزایش قیمت های بی رویه و چندین نوبت در سال از طرف تاکسی های اینترنتی هستش.»

- «کرایه ها خیلی بالا رفته تو شیراز، یک مسیر کوتاه ۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشه حتی ترافیک هم این مسیر نداره کرایش شده ۸الی ۱۰ هزار تومان، واقعا بی انصافیه. تازه راننده هم ناراضیه. اولش خوب مردم رو جلب کردند، حالا حسابی دارن کرایه ها رو بالاتر از آژانس می‌گیرن. کرایه‌ها هیچ ثباتی ندارد…»

- «قیمت تاکسی های اینترنتی گران شد و بنظرم دیگر فرقی با نرخ آژانس ها ندارد، برای همین که مردم استقبالشان از این دو تاکسی تلفنی کاهش یافته.»

- «رانندگان محترمی که در آمد روزی سیصد چهارصد هزار تومان برایشان نمی صرفد و به آن معترضند خوب است در نظر داشته باشند که درآمد رانندگی معمولا با شغل مدیریت متفاوت است. بسیاری از مسافران در آمد روزانه شان به اندازه نصف این رانندگان هم نیست و در عین حال باید بخش مهمی از درآمد روزانه شان را تقدیم این رانندگان کنند.»

- «راننده های عزیز، درآمد خودشون رو با یک شغل متوسط مقایسه کنند نه شغل های پردرآمد یا دکترا و مهندس‌ها!! چندین برابر یه کارمند درآمد دارند، طلبکارم هستند.»

- «متوسط درآمد یک فرد متوسط از لحاظ مالی در حال حاضر روزانه بین صد تا دویست هزار تومان است و همین فرد در تهران اگر بخواهد فقط برای یک رفت و برگشت در روز به محل کار از تاکسی های اینترنتی استفاده کند باید برای یک مسیر متوسط بین شصت تا هشتاد هزار تومان در روز بپردازد که حدود چهل درصد کل درآمد یک فرد از قشر متوسط است. متاسفانه اسنپ و تپسی سه سال است که بیش از یک بار در سال و بسیار بیشتر از میانگین تورم سالانه (به خصوص در مقایسه با بخش حمل و نقل) قیمت های خود را گران می کنند و چون نظارتی هم بر کار آنها نمی شود مردم محبورند سفرهای خود را با این تاکسی ها محدودتر کنند…»

- «قیمت اسنپ دو برابر شده و تپسی هم تقریبا همینطور و برخورد رانندگان هم بدتر شده. تاکسی های زرد هم بسیار بد برخورد می‌کنند در جایی که اصلا کارکرد تاکسی زرد در این دو خلاف است. الان یک راننده اسنپ و یا تپسی روزی ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومان اگر فول کار کند درآمد دارد که اگر پنجاه درصد هزینه بنزین و استهلاک و غیره بدهد و چهار روز در ماه هم استراحت کند، می‌شود ماهیانه شش الی هفت میلیون تومان که یک کارمند که قشر اکثریت جامعه را تشکیل می‌‌دهد چطور میتواند کرایه های سنگین موجود را پرداخت کند؟»

- «قیمت اسنپ در اصفهان با مسافت و ترافیک کم واقعا این چند وقت بعد از قرنطینه گرون شده و برای پول تو جیبی دانشجویی من نمی ارزه. علی الخصوص که کولر هم روشن نکنن و احترام هم نذارن. یک نوع زرنگی در اصفهان وجود داره که راننده اسنپ اول می‌گه نقدی بده، بعد پونصد یا هزار رو پس نمی‌ده این دیگه واقعا فاجعه اس . ترجیحم برای زندگی تو اصفهان الان شده اتوبوس چون چاره دیگه ای ندارم.»

- «من قبلا به شدت عادت کرده بودم ازین تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کردم اما متاسفانه دیگه نمی‌صرفه و قیمت‌ها خیلی رفته بالا و منم عادتم رو ترک کردم و دیگه اسنپ و تپسی برام جذابیت نداره.»

- «از نظر من گران شدن کرایه اسنپ و تپسی و همچنین کاهش سرویس دهی از جمله روشن نکردن کولر باعث کاهش استفاده از اسنپ، تپسی و غیره شده»

- «قیمت سفرهای اسنپ خیلی رفته بالا. با آژانس رفتنی کمتر از اسنپ برمیاد. از وقتی کرایه هاش رفته بالا، من که خیلی استفاده می‌کردم، فوقش دو بار استفاده کردم.»

به فکر راننده‌ها هم باشید

برخی از مسافران اما معتقدند در این شرایط اقتصادی، کرایه‌های اسنپ و تپسی پایین است و باید به فکر سختی زندگی رانندگان هم بود.

- «اگه اسنپ و تپسی تعطیل بشه… با این شرایط اقتصادی، مطمئن باشید کرایه آژانس‌ها دو یا سه برابر می‌شود. فعلا به خاطر وجود این دو هست که کرایه‌هاشون پایین‌تره …پس خدا را شکر کنید که این دو شرکت، مفت و با کمترین هزینه شما را در هر وقت شبانه روز جابه‌جا می‌کنه. پس چونه نزنید. رانندهاشون هم با این کرایه های پایین بدبختن.»

- «خداییش کاری ندارم ولی گناه دارن راننده‌ها، کرایه‌ها خیلی پایینه، من حاضرم بیشتر کنن، حق دارن سرویس قبول نکنن، دیروز بیست شهریور ساعت 6 عصر از شهرک ولیعصر تا بازار زده بود 15 هزار، تا قیمت رو دیدم گفتم کدوم آدم عاقلی قبول می‌کنه، اینکه می‌گن گرون کردن لاف هست، در آخر خود شرکت اسنپ و تپسی ضرر می‌کنه، چون پشت سرمایه هاش(راننده هاش) نیست و این یعنی نابودی این دو شرکت.»

- «فقط باید کرایه ها درست بشه، اینقدر قیمت‌ها رو پایین می‌زنند که من مسافر می‌فهمم باید بی خیال اسنپ یا تپسی بشم. واقعا این رانندهای مسافرکش توی این شرایط سخت زندگی باید کمک بشن.»

- «به نظرمن حق با راننده است، چون خیلی کرایه ها پایین هست و مخارج بالا، من خودم موقعی که اسنپ می گیرم حدودن 40دقیقه طول می‌کشه تا قبول کنند و بعدش خجالت می کشم از این کرایه های پایین. همیشه کرایه بیشتری پرداخت می کنم.»

هم حق با راننده است، هم مسافر

در این میان گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز معتقدند با توجه به گرانی‌ها و سطح درآمد مردم، هم مسافران تحت فشار قرار دارند و هم رانندگان.

- «کرایه کمه، پورسانت زیاد. مردم هم ندارن. راهکار‌: کرایه تا مسافر و تا مقصد نهایی کیلومتری حساب بشه با قیمت عادلانه، پورسانت بشه 5 درصد، سهمیه بنزین دو برابر بشه، برای مردم هم تخفیف از طرف خودشون بزارن تا همه سوار بشن.»

- «نه اسنپ اشتباه می‌کنه نه مردم، مشکل اقتصاد هست. زمانی که بنزین قیمتش سر جاش بود و قیمت‌ها خوب بود مشکلی نبود.»

- «نه مسافر مقصره، نه راننده من با ماشین آزاد کار می‌کنم، با اسنپ و تپسی هم کار کردم، اول اینکه با این لوازم یدکی آشغال و گرونیشون … در اصل مسافر کش پول قطعاتشو از مسافر زودتر می‌گیره، خورد خورد، بعد یهو می‌ده قطعه، مسافر 2500 کرایه می‌ده، می‌گه پونصدم میخوام … اسنپ و تپسی هم که نگو مسافر انگار خریده تو رو…»

- من خودم راننده اسنپ هستم، با این اوضاع اقتصادی کار کردن تو اسنپ فقط ضرر هست… فقط مسافر و راننده رو انداختن به جون هم، خودشون دارن سود می‌برن، هر از گاهی هم تخفیفات ناچیز به مسافر و راننده می‌دن. حداقل تو این روزها ما مردم هوای هم رو بیشتر داشته باشیم…»

- «کاش می‌شد قیمت‌ها به نحوی می‌شد که تورم راهم در نظر گرفت ما هم بعنوان راننده دوست داریم که قیمت‌ها ارزان باشد تا مسافر بیشتری حمل و نقل کنیم؛ مسافرینی که مثل ما گرفتارند، اما با این اوضاع خراب و گرانی برای ما سفیران در سفرهای ارزان کاملا ضررش میماند، در یک روز هم که قیمتش به علت بارندگی و… مثلا خوب هست، مسافر آنقدر در راه غر میزند که به ما اصلا گرفتن کرایه نمی‌چسبد، کاش حداقل ما مسافرین و سفیران کمی همدیگر را بیشتر درک کنیم، دولت که بفکر ما بدبختا نیست.»

- «مسافر رو انداختن به جون راننده، خودشون دارن می‌خندن. کجای دنیا شما شنیدی ۱۵ درصد کمیسیون برای تاکسی اینترنتی بگیرن، بعد عوارض شهرداری هم جدا حساب کنن؟ … تاکسی اینترنتی تو اروپا ۷ درصد کمیسیون پرداخت می‌کنه. چون قانون دارن…»

- «مسافرهم حق داره بگه زیاده و راننده هم حق داره، ناچاره. هرکس فکر می‌کنه ما درآم آنچنانی داریم، سخت دراشتباهه…»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    با سلام، واقعا متاسفم که توی شرایط فعلی مجبور به کار کردن تو این تاکسی اینترانتی ها هستم و مجبور به جابجای یه سری آدم مغرور و از خود راضی که اصلا معلوم نیست اصل و نسبشون به کجا میرسه و اون شرکت مثل اسنپ و تبسی هم که شورشو در اوردن من الان حدود ۷ ماه کلا ۳۰ تا سفر با هیچ کدومشون کار نکردم چون همه هزینها چندین برابر شده و جالبتره این که کرایه اسنپ و تبسی با مدرک نشون میدم که نسبت به قبل گرونی بنزین کرایها کمتر شدن و اون مسافرهای از خود راضی ادعا گرونی کرایها رو دارن عجب ها.

    • ناشناس

      خودت معلوم نیست اصل و نصبت از کجاست بقیه رو میگی راننده های اسنپم براشون نمیصرفید دنبال کار دیگه میرفتن فقط دنبال کلفتی نون و نازکی کار هستید

  • حاج خسرو بلبلی نسب

    غلط حساب کرده مسافر…من تواسنپ هستم.اصلاکرایه هابالانرفته به نسبت تورم….ماراننده هاباسختی داریم زندگی رومیچرخونیم…امکان نداره ماهی۵تومن صافی کارکنی….اگرهم کارکنی نصفش میره براتعمیرات ماشینت…

  • محمد

    منم پنج ماه تپسی کارکردم کرایه هاخیلی پایینه فقط خرج ماشین میشه وهرروز شرمنده زنوبچه هستم آقایونی که پشت میزنشستید و قیمت سفرارو تعیین میکنید خداازتون نگذره واقعا بی انصافید من اومدم بیرون دیگه کارنمیکنم اونایی که کارمیکنن بدونیدماشینتون الکی داغون میشه که شرکت تپسی پولداربشه

  • حمید

    به عنوان راننده وقتی سر نقطه لوکیشن حاضر میشی ماشین روشن و زنگ میزنی اما جواب نمیدن حتی لغو سفر هم نمیزنن

  • رضا

    سلام من دو روز اسنپ کار کردم ،حساب کردم فقط پول استحلاک ماشین را به راننده میدهند،یه مسیر۳۰کیلومتری مسافر بردم کرایه۱۶۵۰۰که از این کرایه بیست درصد برای شرکت بود تقریبا۱۳۹۰۰گیر من اومد, از این ۱۳۹۰۰کیلومتری۵۰۰تومان خرج ماشینم بود از بنزین ،روغن،لاستیک،تسمه تایم،بیمه ،باتری،جلوبندی تعمیر موتور ماشین را حساب نکردم که تو۲۵۰تا۳۰۰هزار تا اگه دوام بیاره خراب نشه ۱۵۰۰۰تومان خرج ماشینم بود که ۱۱۰۰ تومان انگار از جیب به مسافر دادم واسه همین دیگه نرفتم ،اون دو روز هم رفتم پشیمون شدم که چرا با ماشین صفررفتم اسنپ.

  • ناشناس

    کسایی که از کرایه ها گله میکنن،من خودم ساکن تهران هستم اسنپ تو تهران برای هر دقیقه مسیر داره ۱۲۰۰ کرایه میگیره،یه مسیر ده دقیقه ای رو میرم ۱۳ تومن پول کرایه میشه،نمیخوام بگم پولش زیاده یا کمه ولی شما افزایش حقوق بازنشستگان هم در نظر بگیرید،اگر معتقدید کرایه ها باید زیاد بشه از اونطرف حقوق ماهم باید افزایش بخوره تا بتونیم پرداخت کنیم،الان تو تهران یه راننده اسنپ از من بازنشسته که ۵ تومن حقوقم هست بیشتر داره درمیاره نوش جونش هم باشه داره زحمتشو میکشه ولی صرفا تک بعدی به مسائل نگاه نکنید میزان افزایش حقوق بقیه هم در نظر بگیرید

  • ناشناس

    سلام کرایه ها خیلی. پایین هست حالا که همه چی تو این کشور بالا رفته کرایه ها هم بالا ببرید تا هم مسافر وهم راننده راضی باشن

    • ناشناس

      کرایه رو بالا ببرن مسافر راضی میشه؟با کدوم منطقی این حرفو میزنی مسافر مگه رو گنج نشسته

  • ناشناس

    من ۳ما است به اسنپ پیوستم با پراید صفر که ۱۱۰میلیون خریدم تا الانم ۲۵هزار کیلومتر کار کردم هنوز سوخت بنزین نگرفتم،۴بار روغن موتور عوض کردم ،یکبار لعنت، و مسافران اکثریت یا مست بودن یا مشکل اخلاقی داشتن در هرجهت این کارکردن تجربه که در اسنپ داشتم با کرایه های واقعا پایین.

  • ناشناس

    من راننده اسنپ هستم میگه فقط حق با مشتریان خیلی نامردند

    • ناشناس

      ن فقط حق با شماست نمیصرفه خوب کار نکنید فقط غر زدن بلدید

  • علی

    فارغ از تمام معضلات و بدبختی ها برای راننده ها (مثل بالا بودن قیمت قطعات یدکی و در عین حال نامرغوب هزینه گزاف دستمزدها. نداشتن بیمه .کوچه وپس کوچه های دوران قاجارگشتن…. متاسفانه مشکلاتی از قبیل این مسدود کردن و قطعی اینترنت وهزاران درد سر دیگر از طرف شرکت باعث عدم رغبت برای ادامه فعالیت در اسنپ میشه….