خبر مهم:

کد مطلب: ۷۰۳۵۲۷

راه‌اندازی گشت ارشاد برای استارتاپ‌ها

راه‌اندازی گشت ارشاد برای استارتاپ‌ها

اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نسبت به تصویب و اجرای بی‌سروصدای طرح صیانت و همچنین راه‌اندازی گشت ارشاد در اکوسیستم استارت‌آپی ایران هشدار دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نشست خبری شهریور ماه هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درباره موضوعاتی از جمله راه‌اندازی مرکز داوری، اقدامات سازمان در حوزه بیمه تامین اجتماعی، طرح صیانت و غیره توضیحاتی ارائه شد‌.

به نقل از پیوست، جعفر محمدی با ابراز تاسف نسبت به موضوع مهسا امینی از حضور گشت و ارشاد در اکوسیستم‌های فناورانه خبر داد و اعلام کرد پلتفرم‌های اینترنتی که نسبت به مرگ مهسا امینی عکس‌العمل نشان داده بودند را مجبور به حذف توییت‌ها کرده‌اند.

حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز با یادی از مهسا امینی به موضوع صیانت پرداخت و گفت: ما یک نهاد سیاسی نیستیم بلکه یک تشکل صنفی هستیم؛ اما در برابر مسائل جامعه هرگز بی‌تفاوت نبوده‌ و نیستیم.

محمدی همچنین درخواست ستاد امر به معروف مبنی بر حضور در کسب و کارها را ناقض آزادی‌های مدنی دانست و همراهی اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی را با چنین رفتارهایی، نادرست برشمرد. او در این باره گفت: اگر تاکسی‌های اینترنتی اجازه داشته باشند با یک دکمه و اعلام مسافر بدحجاب، مسافر را در هر نقطه پیاده کنند و از سویی دیگر امکان دفاع از حقوق کاربران در این بخش دیده نشده باشد، موضوعات بسیار خطرناکی اتفاق می‌افتد.

او نظر شخصی خود را در این باره به این شکل اعلام کرد که کسب و کارها باید با عدم حضور خود در این جلسات، نظر مخالف خود را ابراز کنند ولی متاسفانه با رفتارهایی که ریاست اتحادیه در پیش گرفته، شاید کسب و کارها مجبور به همراهی شده باشند.

او در هر حال این کار را غیرقابل دفاع خواند و از کسب و کارها خواست نسبت به تصمیمات غیر کارشناسی عکس‌العمل نشان دهند.

محمدی از طرح صیانت هم سخن گفت و توضیح داد: از سال ۹۷ که طرح اولیه صیانت مطرح شد تاکنون که دولت خارج از مجلس شورای اسلامی سایر تکه‌های این پازل را دنبال می‌کند، نصر همیشه نسبت به آن حساس بوده و از طریق آگاهی‌سازی بر آن بوده که مردم را در جریان این موضوعات قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.