کد مطلب: ۷۰۲۵۴۳

نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر کسب‌وکارهای مجازی!

نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر کسب‌وکارهای مجازی!

سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر از کسب‌وکارهای مجازی خواست شورای امر به معروف در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تشکیل شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نظارت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر به اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی هم ورود کرد.

به نقل از دیجیاتو، سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد داده تا گزینه‌ای برای رانندگان اینترنتی جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب می‌کنند در اپلیکیشن شرکت‌های حمل‌ونقل هوشمند مسافر، پیش‌بینی شود. این ستاد ضمن اعلام اینکه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که امر به معروف می‌کنند باید حمایت شوند، خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شده است.

در نشست رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی و چند شرکت مهم اینترنتی با معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معضلات، مشکلات و تخلفات شرکت‌های اینترنتی و تبلیغات مغایر با شئونات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به میزبانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد، رئیس اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، مدیرعامل تارنمای نیازمندی‌های اینترنتی دیوار، عضو هیئت مدیره تاکسی اینترتی اسنپ و مدیر حقوقی شرکت دیجی کالا حضور داشتند.

رانندگانی که امر به معروف می‌کنند باید تشویق شوند

میثم موسوی‌نژادیان، سرپرست معاونت اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این نشست ضمن اشاره به اشتغال‌زایی که شرکت‌های اینترنتی انجام داده‌اند اعلام کرد: آنها خواستار رعایت دقیق حقوق مردم و درج نکردن آگهی‌های مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی در تبلیغات شرکت‌های اینترنتی هستند.

موسوی‌نژادیان به حمایت قاطع ستاد از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: تاکسی‌های اینترنتی از رانندگان آمر به معروف و ناهی از منکر حمایت نمایند، این گونه رانندگان باید تشویق شوند نه اینکه خدای نکرده حساب کاربری آنها مسدود شود.

او پیشنهاد داد تا گزینه‌ای برای رانندگان اینترنتی جهت لغو سفر مسافرانی که کشف حجاب می‌کنند در اپلیکیشن شرکت‌ها پیش‌بینی شود.

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

مرتضی گرجی‌زاده، مدیرکل امور سازمان‌ها و نهادهای مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این جلسه بر اساس ماده ۳۴ دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شد.

فرشاد وکیل‌زاده، رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی نیز با اشاره به عضویت ۴۰۰۰ کسب‌وکار در این اتحادیه گفت: تمام تلاش اتحادیه این است که در عمل به قانون هیچ‌گونه کوتاهی انجام ندهد.

نماینده دیجی کالا نیز در این مراسم برای بررسی و حذف موارد خلاف شئونات اسلامی از تارنمای فروشگاه دیجی کالا قول مساعد داد.

اشکان میرآرمندهی، مدیر عامل تارنمای نیازمندی‌های اینترنتی دیوار به وجود تفکرات منفی و عدم تعامل دستگاه‌ها با شرکت‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: این شرکت ۱۵ مجوز ار وزارت ارشاد دارد و ۴۵۰ نفر کار بررسی آگهی‌ها را برعهده دارند.

تشکیل کارگروه مشترک بین ستاد و اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.