کد مطلب: ۷۴۵۶۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ معرفی شدند

ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ معرفی شدند

برندهای شیائومی و سامسونگ در هفته سال جدید 2023 میلادی گوشی‌های مقرون‌ به‌صرفه خود را معرفی کردند که دارای باتری و صفحه نمایش نسبتا بزرگ و به‌طور کلی کیفیت قابل قبولی هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برند شیائومی گوشی جدید خود یعنی پوکو C50 به‌طور رسمی معرفی کرد. این گوشی جزو مقرون ‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های شیائومی است که دارای صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری خوب است.

مشخصات گوشی جدید شیائومی

به گزارش giznext ، پوکو C50 دارای یک صفحه نمایش 6.52 اینچی با وضوح 1600×720 پیکسل HD+ و نرخ نمونه‌برداری لمسی 120 هرتز است. پنل LCD در جلو نیز یک بریدگی قطره‌ای برای دوربین سلفی دارد.

در همین حال، در قسمت پشتی یک دوربین دوگانه با فلاش LED و یک اسکنر اثر انگشت نصب شده در پشت قرار گرفته است. این شرکت چینی این مدل را برای ارائه ویژگی‌های کلیدی خاصی معرفی کرد که دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها شامل صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری طولانی است.

این دستگاه از یک بسته باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که از شارژ استاندارد 10 واتی پشتیبانی می‌کند. زیر کاپوت این گوشی به چیپست مدیاتک هلیو A22 مجهز شده است که با حداکثر 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است.

دوربین جلویی دارای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است، در حالی که در عقب دارای تنظیمات دوربین دوگانه هوش مصنوعی 8 مگاپیکسلی است که ضبط‌های 1080p را ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به روکش چرم درجه یک در پنل پشتی اشاره کرد و دستگاه با اندروید 12 خارج از جعبه اجرا می‌شود.

در نهایت، به دلیل اینکه پوکو C50 بر روی Android 12 Go با لایه MIUI برای پوکو اجرا می‌شود و بافتی شبیه چرم در پشت دارد که به آن توانایی مقاومت در برابر آب را می‌دهد.

قیمت گوشی پوکو C50

در حال حاضر این گوشی به صورت رسمی در هند عرضه شده است و در دو مدل با رنگ‌های آبی و سبز در برخی از فروشگاه‌ها آنلاین موجود است.

همچنین، مدل اول دارای 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 6499 روپیه هندی «معادل تقریباً 78 دلار» است، اما با قیمت کاهش یافته 6249 روپیه هندی «75 دلار» به بازار عرضه خواهد شد.

در مورد نسخه دوم، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و با قیمت 6999 روپیه هند، تقریبا 85 دلار به فروش می‌رسد.

گلکسی F04؛ هم‌رده گوشی جدید شیائومی

پس از پوکو، سامسونگ نیز با معرفی گلکسی F04، سری گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه خود را در بازار هند عرضه کرده است. اما گوشی جدید سامسونگ چه تفاوت‌هایی با رقیب خود دارد؟

سامسونگ یک صفحه نمایش LCD در Galaxy F04 با ابعاد 6.5 اینچ و وضوح صفحه نمایش 720 در 1600 پیکسل ادغام کرده است. این یک نوع صفحه نمایش استاندارد است که می‌توان آن را در اکثر تلفن‌های اندرویدی سطح ابتدایی یافت.

نرخ به‌روزرسانی پشتیبانی شده توسط هر دو این گوشی‌های ارزان قیمت 60 هرتز است. تجربه کلی تماشا در هر دو گوشی هوشمند یکسان است و پخش ویدیوها تجربه مناسبی را در هر دو گوشی به ارمغان می‌آورد.

هر دوی این گوشی‌های ارزان‌قیمت اندرویدی دارای یک سیستم دوربین دوگانه در پشت هستند. اپتیک‌های گلکسی F04 شامل یک سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور اضافی 2 مگاپیکسلی برای لنز عمق با دیافراگم f/2.4 است. این دوربین قادر به ضبط ویدئوهای 1080p@30fps است. برای سلفی، گلکسی A04 از یک دوربین جلوی تک 5 مگاپیکسلی برای سلفی و تماس ویدیویی استفاده می‌کند.

دوربین پشتی دوگانه Poco C50 یک دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین عمق 0.8 مگاپیکسلی دارد. این گوشی اندرویدی مقرون به صرفه از دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مانند گلکسی F04 سامسونگ نیز بهره می‌برد. هر دوی این گوشی‌ها تجربه تصویربرداری اولیه ای را ارائه می‌دهند، اما گلکسی F04 مشخصات دوربین بهتری نسبت به Poco C50 دارد.

چیپست و باتری سامسونگ گلکسی F04 در مقابل پوکو C50

سامسونگ گلکسی F04 بر روی چیپست مدیاتک هلیو P35 اجرا می‌شود که با استفاده از فرآیند ساخت 12 نانومتری ساخته شده است. این پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 را پشتیبانی می‌کند و تا 4 گیگابایت رم سازگار است.

این دستگاه تا 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و همچنین از حافظه قابل ارتقا پشتیبانی می‌کند. Poco C50 از پردازنده MediaTek Helio A22 استفاده می‌کند که با استفاده از فرآیند 12 نانومتری ساخته شده است. این گوشی تا 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد.

هر دوی این گوشی‌ها برای انجام کارهای اساسی مانند پخش رسانه و مرور وب بدون مشکل طراحی شده‌اند. هر دو گلکسی F04 و Poco C50 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند، اما تنها باتری اولی با پشتیبانی از شارژ سریع 15 واتی عرضه می‌شود.

در نهایت، این دو گوشی جدید شیائومی و سامسونگ در حال حاضر تنها در خارج از کشور موجود است و شرکت شیائومی هنوز درباره احتمال عرضه آن در بازارهای دیگر توضیحی نداده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.