کد مطلب: ۷۱۷۷۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گوگل کروم در کدام ویندوزها متوقف می‌شود؟

گوگل کروم در کدام ویندوزها متوقف می‌شود؟

گوگل امروز اعلام کرد که مرورگر وب گوگل کروم احتمالاً از فوریه ۲۰۲۳ از ویندوز ۷ و ۸٫۱ پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گوگل کروم اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۳ به بروزرسانی مرورگر گوگل کروم را در برخی از ویندوزهای قدیمی متوقف می‌کند.

انتظار می‌رود گوگل نسخه ۱۱۰ مرورگر کروم را در ۷ فوریه ۲۰۲۳ راه اندازی کند. این غول فناوری صفحه پشتیبانی رسمی خود را به روز کرد تا اعلام کند که این نسخه آخرین نسخه از مرورگر محبوب برای پشتیبانی از دو سیستم عامل قدیمی مایکروسافت برای رایانه های شخصی خواهد بود. - ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱٫

تصمیم Google برای پایان دادن به پشتیبانی از کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ با تصمیم مایکروسافت برای پایان دادن به پشتیبانی از این دو سیستم عامل از ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳ همزمان شده است.

نسخه قدیمی گوگل کروم (Google Chrome) در این سیستم عامل‌ها در دسترس خواهد بود که بروزرسانی‌های منتشر شده را دریافت نخواهد کرد. این اتفاق برای می‌تواند آنها را در معرض خطرات متعدد از جمله هک قرار دهد.

گوگل کروم نسخه ۱۱۰ در ویندوز ۷ و ۸٫۱

براساس اعلام گوگل رایانه‌های شخصی که دارای ویندوز ۷ یا ویندوز ۸٫۱ پس از سال ۲۰۲۳ با نسخه ۱۱۰ می‌توانند به گوگل کروم دسترسی داشته باشند، اما این نسخه از سال آینده هیچ بروزرسانی امنیتی و همچنین بروز رسانی نسخه دریافت نخواهد کرد. همچنین، استفاده از Google Chrome بدون امنیت و به‌روزرسانی‌های منظم نسخه، خطر جرایم سایبری را به دنبال دارد.

مدیر پشتیبانی گوگل کروم در این باره گفت:«با انتشار کروم ۱۱۰ (به طور آزمایشی برای ۷ فوریه ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است)، ما به طور رسمی به پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸٫۱ پایان خواهیم داد. برای ادامه دریافت نسخه‌های بعدی Chrome، باید مطمئن شوید که دستگاه شما از ویندوز ۱۰ یا جدیدتر استفاده می‌کند.»

با وجود اینکه گوگل کروم دیگر بروزرسانی را دریافت نمی‌کند، اما کارمند گوگل اعلام کرد که «نسخه‌های قدیمی‌تر کروم به کار خود ادامه خواهند داد، اما به‌روزرسانی‌های بیشتری برای کاربران این سیستم‌عامل‌ها منتشر نخواهد شد.»

در واقع، با جرای این برنامه، عملا هر مرورگر بدون بروزرسانی‌های امنیتی منظم، در برابر انواع مختلف جرایم سایبری بسیار آسیب‌پذیر است. زیرا هکرها شانس بیشتری برای سوءاستفاده از نسخه‌های قدیمی‌تر دارند.

طبق آمار Statcounter GlobalStats، در حال حاضر، ویندوز ۷ هنوز بر روی بیش از ۱۰درصد از سیستم های ویندوز در سراسر جهان اجرا می شود، در حالی که ویندوز ۸٫۱ تنها ۲٫۷٪ است.

گوگل نیز دقیقا مانند مایکروسافت، به کاربران توصیه کرده است که نسخه‌های ویندوز خود را از سیستمی که یکی از این سیستم عامل‌های قدیمی را اجرا می کند، ارتقا دهند. این به کاربران کمک می‌کند تا به‌روزرسانی‌های امنیتی سیستم‌عامل خود را دریافت کنند و همچنین به آخرین ویژگی‌های Chrome و پیشرفت‌های امنیتی دسترسی داشته باشند.

مرورگر وب گوگل کروم بیش از ۶۵ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است، پس از آن سافاری با تقریباً ۱۸ درصد و مایکروسافت اج با ۴٫۳۲ درصد (که از موتور رندر کروم با پیشرفت‌های مایکروسافت استفاده می کند) قرار دارند.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ و ۸ را در سال ۲۰۲۳ پایان می‌دهد

مایکروسافت برنامه‌های خود را برای پایان دادن به پشتیبانی از ویندوز ۷ در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. سیستم عامل ویندوز ۷ در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و داده های اخیر نشان می دهد که چندین دستگاه از سیستم عامل قدیمی استفاده می کنند.

در سال ۲۰۲۱، تعداد سیستم‌هایی که هنوز روی ویندوز ۷ فعال بودند، حداقل ۱۰۰ میلیون رایانه شخصی تخمین زده شد. این بدان معنی است که تعداد زیادی از کاربران رایانه شخصی ویندوز به زودی با خطر امنیتی قابل توجهی روبرو خواهند شد زیرا این سیستم ها نه تنها یک سیستم عامل پشتیبانی نشده را اجرا می کنند بلکه یک مرورگر وب پشتیبانی نشده نیز خواهند داشت.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.