خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۶۵۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیفون ۱۵ اولترا، پایانی برای آیفون‌های ۶.۱ اینچی

آیفون 15 اولترا، پایانی برای آیفون‌های 6.1 اینچی

خط تولید آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳، قرار است اولین آیفون ۱۵ اولترا را عرضه کند. اما ظاهرا این اتفاق، علاقه‌مندان به آیفون‌های جمع‌وجور را ناامید خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اپل قرار است اولین آیفون اولترا را ظرف ده ماه آینده عرضه کند. این خبر بسیار خوبی برای همه کاربران قدرتمندی است که خواهان یک گوشی فوق‌العاده با لوگوی اپل هستند. گمانه‌هایی وجود دارد مبنی براینکه آیفون ۱۵ اولترا، بهترین آیفون در سری ۲۰۲۳ اپل خواهد بود. جالب است بدانید آیفون ۱۵ اولترا، پایانی برای گوشی‌های ۶٫۱ اینچی اپل محسوب می‌شود. این یعنی آیفون ۱۴ پرو احتمالا آخرین گوشی ۶٫۱ اینچی رده بالا خواهد بود.

این فقط یک تغییر نام نیست، بلکه تغییر استراتژی است

به نقل از phonearena، آیفون ۱۵ اولترا جدید جای آیفون ۱۵ پرومکس را می گیرد، اما این فقط یک تغییر نام نیست. انتظار می‌رود آیفون ۱۵ اولترا یک دوربین زوم پریسکوپ کاملاً جدید برای عکس‌ها و فیلم‌های زوم دوربرد و احتمالاً طراحی مجدد دوربین عقب را به همراه داشته باشد، که می‌تواند در ترکیب با باتری و نمایشگر بزرگ‌تر به نظر برسد. این ویژگی، آیفون ۱۵ اولترا را به یک گوشی کاملاً متفاوت از آیفون ۱۵ پرو تبدیل می کند.

همانطور که تا کنون مشاهده شده، رویکرد تمایز مدل‌های اپل در طول سال ها متفاوت بوده است، برای مثال آیفون ۱۲ پرومکس، نسبت به آیفون ۱۲ پرو دارای سنسور دوربین اصلی بزرگتر و دوربین زوم با برد بیشتری بود. درحالیکه آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس از نظر مشخصات یکسان هستند.

با این تفاسیر غول فناوری کوپرتینویی قبلاً هم این ترفند را انجام داده بود و این امر بسیاری از طرفداران آیفون را هم تا حد زیادی ناامید کرده بود. در آن زمان نیز نظراتی وجود داشت که تصمیم اپل را برای تولید بزرگترین آیفون پرومکس محکوم می‌کرد. گویا کوک، شرکت را بازخرید کرده و به استراتژی‌های قدیمی خود بازگشته است.

اکنون به نظر می رسد که اپل به سادگی نمی تواند در برابر ورود به رقابت بازار پرچمداران اولترا مقاومت کند. و این به این معنی است که این فقط یک تغییر نام نیست، بلکه یک تغییر استراتژی بزرگ است.

اما قاعدتا بسیاری از مشتریان اپل، (که آیفون‌های ۶٫۱ اینچی پرو می‌خرند)، نمی‌خواهند برای داشتن بهترین عملکرد آیفون از گوشی‌های بزرگتر استفاده کنند. این یعنی تصمیم فرضی اپل برای متمایز کردن آیفون ۱۵ اولترا از آیفون ۱۵ پرو کوچکتر با دادن ویژگی های اضافی ممکن است نارضایتی مشتریان را به همراه داشته باشد.

استفاده از تیتانیوم در ساخت گوشی‌های جدید

اخیرا شایعه شده بود که اپل برای سال‌ها از تیتانیوم برای ساخت آیفون‌های پریمیوم خود استفاده می‌کرد. Jon Prosser، کسی بود که پیش‌بینی نادرستی مبنی بر اینکه آیفون ۱۴ پرو دارای قاب تیتانیومی است، ارائه کرد. اما، LeaksApplePro، افشاگر توییتر اکنون دوباره شایعات را آغاز کرده و گفته است که آیفون ۱۵ اولترا واقعا از تیتانیوم ساخته خواهد شد.

نکته جالب این است که حتی اگر اپل فریم تیتانیومی را انتخاب کند، کوپرتینوها برای سبک‌تر شدن اولترا باید طراحی مجدد بزرگ‌تری را در نظر بگیرند. وزن آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۴۰ گرم است که رکورد بالاترین نسبت وزن را در میان پرچمداران اصلی معمولی دارد. بنابراین، تغییر به یک قاب تیتانیومی ممکن است برای جبران افزایش وزنی که از سخت افزار جدید دوربین زوم پریسکوپ آیفون ۱۵ اولترا و احتمالا باتری بزرگتر انتظار می رود، کافی نباشد.

اگر تعجب می‌کنید، این ممکن است بزرگ‌ترین اشاره به یک طراحی مجدد بزرگ‌تر هم در بیرون و هم در داخل آیفون ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۵ اولترا باشد، که دقیقاً همان چیزی است که ممکن است آن را متفاوت از کارکرد، ظاهر و احساس کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.