کد مطلب: ۳۱۶۶۱۸

هشت گجت مفید برای مدیران

هشت گجت مفید برای مدیران

بازار پر است از گجت‌های بدردنخور، گران‌قیمت و البته وسوسه‌انگیز. انتخاب ابزارهای الکترونیکی مفید که واقعا ارزش خرید داشته باشند کار ساده‌ای نیست. به‌خصوص برای مدیری که می‌خواهد با این ابزارها کارایی خود را بالا ببرد و به مدیر بهتری تبدیل شود، خرید با چشمان باز اهمیت دارد. فهرستی که در این مقاله به آن

بازار پر است از گجت‌های بدردنخور، گران‌قیمت و البته وسوسه‌انگیز. انتخاب ابزارهای الکترونیکی مفید که واقعا ارزش خرید داشته باشند کار ساده‌ای نیست. به‌خصوص برای مدیری که می‌خواهد با این ابزارها کارایی خود را بالا ببرد و به مدیر بهتری تبدیل شود، خرید با چشمان باز اهمیت دارد.

فهرستی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم یک لیست خرید نیست. منظورمان این نیست که تمام این ابزارها باید خریداری شوند. بلکه می‌خواهیم ببینیم که هر گجت به چه شکل می‌تواند به بالا رفتن بهره‌وری مدیران کمک کند و کدام‌یک (بنا به نیاز شخصی شما) می‌توانند وارد فهرست خرید شوند.

لپ‌تاپ قدرتمند

ممکن است پیش خودتان بگویید که من به لپ‌تاپی قدرتمند نیاز ندارم. تنها کاری که می‌کنم اندکی وبگردی، استفاده از چند نرم‌افزار سبک و نهایتا مایکروسافت ورد و اکسل است.

اما یک کامپیوتر که به‌اندازه کافی قدرت دارد، فقط برای بازی یا فتوشاپ نیست. برای مدیران خیلی مهم است که کامپیوترشان مدام هنگ نکند، بتواند فایل‌های سنگین (مثل فیلم 4k) را به‌سرعت باز کند و علاوه بر وقت، اعصاب را هدر ندهد.

گجت هوشمند برای مدیران

در سال 2018 یک پردازنده core-i5 مدل 8250u با 8 گیگابایت رم، حافظه ssd، صفحه‌نمایش IPS و کارت گرافیک GeForce MX150 حداقل سیستمی است که بدون آزار و اذیت کارهای روزانه شما را انجام می‌دهد.

برخلاف خیلی‌ها که تنها به ویژگی‌های فنی نگاه می‌کنند و به نظرشان برند هیچ اهمیتی ندارد، من اعتقاد دارم که باید به برند توجه کنید. علاوه بر قطعات، نحوه چیدمان آن‌ها و مدیریت دما خیلی مهم است.

گوشی هوشمند به‌روز

اگر گوشی شما مدل قبل از 2014 است شاید باید به فکر عوض کردن آن باشید. مثلا اگر هنوز از آیفون 5s استفاده می‌کنید بد نیست که مدلی به‌روزتر (مثل 10 یا 10‌اس) بخرید.

این روزها از تلفن هوشمند (و تجهیزات جانبی آن) به‌عنوان جواهر مردانه یاد می‌کنند. برای مدیران خانم هم این ابزارها می‌توانند انگشتر الماس را کامل کنند. اما علاوه بر پرستیژ مدیریتی، تلفن هوشمند کارایی زیادی دارد.

گجت هوشمند برای مدیران

این‌که همیشه و همه‌جا به اینترنت دسترسی داشته باشید، بتوانید سایت خود را ببینید، از پرونده‌ها عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید، فعالیت کارمندها را مدیریت کنید و از اپ‌های مدیریت زمان بهره ببرید برخی از کارکردهای یک تلفن هوشمند است.

در بسیاری از موارد برند گوشی بخشی از شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد. مثلا مدیری که هوآوی میت 20 پرو می‌خرد چندان به اسامی توجه ندارد و به دنبال حداکثر کارایی است. اما مدیری که آیفون 10اس دارد به‌احتمال‌زیاد شخصیتی کمال‌گرا دارد.

ساعت هوشمند

شاید در اولین نظر فکر کنید که ساعت هوشمند یک گجت بی‌کاربرد و فقط زینتی است. اما اگر مدتی از آن استفاده کنید متوجه کاربردهای جالب آن خواهید شد.

خوب است که در محیط کار و جلسات بتوانید تلفن خود را سایلنت کنید. اما این کار ممکن است باعث از دست رفتن تماس‌ها و پیام‌های مهم شود. با یک ساعت هوشمند هیچ تماس بااهمیتی را از دست نمی‌دهید.

گجت هوشمند برای مدیران

امکان کنترل پاورپوینت، ضبط کردن صدا، ماشین‌حساب، کنترل صدای پخش محتوای چندرسانه‌ای و کمی توجه به‌سلامتی، برخی از کاربردهای یک ساعت هوشمند است.

به‌طورکلی می‌توانم بگویم ساعت هوشمند ازجمله گجت‌هایی است که خیلی بیشتر از پولی که برایش می‌پردازید به کار خواهد آمد.

پاوربانک

خیلی مهم است که در اوج کار و درست زمانی که به تلفن خود نیاز دارید، شارژ تمام نشود. یک گفت‌وگوی مهم که نیمه‌کاره رها می‌شود، مسیجی که بی‌پاسخ می‌ماند یا موردی مهم که نمی‌توانید آن را چک کنید.

یک شارژر همراه 10 هزار میلی‌آمپر قیمت زیادی ندارد. بهتر است گزینه‌ای سبک و قابل‌حمل پیدا کنید که همیشه در کیف شما باشد.

گجت هوشمند برای مدیران

علاوه‌براین داشتن شارژرهای جداگانه در محل کار، ماشین و خانه مفید است. ایرادی ندارد گاهی تلفن خود را خاموش کنید. اما اگر ناخواسته و در اوج نیاز باتری تمام شود، به‌هیچ‌عنوان اتفاق خوشایندی نیست.

در این مورد لازم نیست سراغ گزینه‌های گران‌قیمت بروید. برندهای شیائومی، آکی و انکر پاوربانک‌هایی باکیفیت و ارزان تولید کرده‌اند.

کتاب‌خوان

خواندن کتاب بخشی از وظایف شغلی یک مدیر موفق است. اما طبیعی است که برای مطالعه بیشتر وقت کافی نداشته باشید. برای همین اگر وقت خالی‌ای پیدا شد، بهترین موقعیت برای ادامه مطالعه است. در مسیر رفت‌وبرگشت یا تاخیری ناخواسته پیش از جلسه.

یک مزیت دیگر داشتن کتاب‌خوان، مطالعه فایل‌های کاری، پی‌دی‌اف گزارش‌ها، تحلیل‌های مرتبط با شغل یا بازتاب کسب‌وکار در رسانه است. با یک کتاب‌خوان استاندارد می‌توانید از چشم خود محافظت کنید.

گجت هوشمند برای مدیران

این‌که کتابخانه شما همیشه همراهتان باشد، به‌سرعت بتوانید منبع ادعای خود را پیدا کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید خالی از لطف نیست.

تصور کنید در یک جلسه بحثی پیش می‌آید که دلتان می‌خواهد بخشی از کتابی که دیشب خوانده‌اید را به اطلاع دیگران برسانید. اگر کتاب‌های خود را روی گجت کتاب‌خوان خود بریزید، منابع خود را همیشه دارید.

پایه نگه‌دارنده لپ‌تاپ یا تبلت

چندبار پیش آمده که خواسته‌اید ویدیو یا عکسی را به کسی نشان بدهید، اما نمی‌دانستید باید گوشی خود را کجا بگذارید. به‌خصوص اگر ویدیو کمی طولانی باشد، نگه‌داشتن آن در دست چندان مناسب نیست.

با چند هزارتومان می‌توانید یک پایه رومیزی شیک بخرید که بدون دردسر تبلت را تا پایان ویدیو نگه‌ می‌دارد. به‌این‌ترتیب مشتری، شریک یا کارمند از نگه‌داشتن تبلت خسته نمی‌شود و می‌تواند روی محتوای مدنظر شما تمرکز کند.

گجت هوشمند برای مدیران

علاوه‌بر کسانی که به دفتر شما مراجعه می‌کنند خود شما هم می‌توانید از این ابزار ساده استفاده کنید. شاید فکر کنید یک ابزار ساده و چند هزارتومانی آن‌قدر اهمیت ندارد اما کاربردهای آن خیلی زیاد خواهد بود.

با یک انتخاب مناسب می‌توانید شارژر وایرلس و پایه نگه‌دارنده را ترکیب کنید تا در طول استفاده از محتوای چندرسانه‌ای با مشکل شارژ هم مواجه نشوید.

زیردستی هوشمند

نه قلم اپل و نه قلم سامسونگ نتوانسته‌اند جای مداد و خودکار را بگیرند. هنوز که هنوز است دوست دارم روی کاغذ با خودکار یادداشت کنم و بعد یادداشت‌هایم را به گوشی، کامپیوتر یا تبلت وارد کنم.

برای کسانی که هنوز به سیستم‌های سنتی عادت دارند، زیردستی هوشمند محصول شرکت وکام شاید جالب‌ترین گجتی باشد که تا امروز تولیدشده است.

گجت هوشمند برای مدیران

شما یک کاغذ واقعی را روی زیردستی می‌گذارید و آزادانه یادداشت‌برداری می‌کنید، یادداشت‌هایتان به کامپیوتر یا موبایل منتقل می‌شوند! یکی از بهترین قسمت‌های زیردستی هوشمند داشتن یک رونوشت دیجیتال از تمام نامه‌هایی است که می‌نویسید.

اگر مثل من مدام در حال نوشتن، یادداشت‌برداری و نامه‌نگاری هستید یک زیردستی هوشمند زندگی شما را متحول می‌کند.

ماگ هوشمند

خسته، تشنه و کمی عصبی چای می‌ریزید. این تنها چیزی است که در این لحظه نیاز دارید. اما تلفنتان زنگ می‌خورد. وقتی برمی‌گردید چای کمی سرد شده، اما کسی صدایتان می‌کند. چای را عوض می‌کنید اما باز هم فرصتی برای نوشیدن یک فنجان چای پیدا نمی‌کنید.

یک ماگ هوشمند می‌تواند قهوه، شکلات داغ یا چای شما را برای مدتی طولانی گرم نگه دارد. از طرف دیگر با اپ روی گوشی می‌توانید دمای نوشیدنی خود را بالا و پایین ببرید.

گجت هوشمند برای مدیران

به‌این‌ترتیب مجبور نیستید قهوه خود را قبل از سرد شدن هورت بکشید یا در طول روز چهار بار قهوه دم کنید. یک‌بار به‌اندازه نیاز روز خود قهوه درست کنید و تا پایان روز آن را در دمای ایده‌آل نگه‌دارید.

همین ابزار ساده و به‌نظر غیرضروری ابزاری بسیار خوب برای کاهش استرس، افزایش آرامش و تقویت تمرکز شما است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدایی بدون اینا نمیشه مدیر شد…!