کد مطلب: ۳۸۵۴۵۹

آموزش ساخت کیف پول دیجیتال بیت‌کوین

آموزش ساخت کیف پول دیجیتال بیت‌کوین

می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین کار درستی نیست؛ یعنی معقول نیست که شما سرمایه خود را در بازار پر نوسانی همچون بازار بیت‌کوین وارد کنید؛ اما می‌توانید در ارزهای دیجیتال دیگر یا آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید؛ زیرا این ارزها هیچ‌کدام نوسان شدید بیت‌کوین را ندارند. از آن‌سو هم بیت‌کوین و هم دیگر ارزهای دیجیتال یا آلت‌کوین‌ها، نه

می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین کار درستی نیست ؛ یعنی معقول نیست که شما سرمایه خود را در بازار پر نوسانی همچون بازار بیت‌کوین وارد کنید؛ اما می‌توانید در ارزهای دیجیتال دیگر یا آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید؛ زیرا این ارزها هیچ‌کدام نوسان شدید بیت‌کوین را ندارند.

از آن‌سو هم بیت‌کوین و هم دیگر ارزهای دیجیتال یا آلت‌کوین‌ها، نه برای سرمایه‌گذاری بلکه برای انتقال و تبادل امن پول ساخته شده‌اند.

اما شما چه بخواهید پول مبادله کنید و چه بخواهید در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، یک کیف پول دیجیتال لازم دارید. شما باید کیف پول دیجیتال برای ذخیره امن دارایی‌های شما و انتقال پول داشته باشید.

ما در این مقاله می‌خواهیم نحوه ساخت یک کیف پول دیجیتال برای بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را آموزش دهیم.

کیف پول دیجیتال اتمیک والت

پیش‌ازاین در معرفی کیف‌های پول ارزهای دیجیتال انواع گوناگونی از کیف‌های پول سرد و گرم را بررسی کردیم. کیف پول‌های سرد سخت‌افزار هستند. با اینکه این نوع کیف پول دیجیتال بالاترین امنیت را دارد، اما بعید است بتوانیم آن‌ها را در ایران پیدا کنیم.

ما همچنین ما از معرفی کیف پول‌های آنلاین نیز خودداری می‌کنیم زیرا این نوع کیف پول دیجیتال هم چندان امن نیست. حداقلش این است که تمام اطلاعات شما روی سروری ذخیره می‌شود که در کنترل دیگران است.

در نتیجه ما در ادامه به آموزش ساخت یک کیف پول دیجیتال گرم که روی کامپیوتر یا گوشی شما نصب می‌شود می‌پردازیم.

بیت‌کوین طلایی

از بین کیف‌ پول‌های متعددی که پیش‌ازاین معرفی کردیم، به نظر من کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet) بهتر از همه است.

این کیف پول دیجیتال چند مزیت مهم دارد. اولا اینکه نسخه‌ ویندوز، مک و لینوکس برای اوبونتو، فدورا (Fedora) و دبیان (Debian) دارد که البته نسخه اوبونتو و دبیان روی همدیگر قابل‌نصب و اجرا هستند. نسخه اوبونتو هم صرفا یک فایل اجرایی است و نه فایل نصبی.

همچنین اتمیک والت نسخه اندروید هم دارد. نسخه آی‌او‌اس اتمیک والت نیز در راه است.

اما چیزی که باعث می‌شود من این کیف پول دیجیتال را انتخاب کنم، امکانات گسترده آن و پشتیبانی بیش از ۳۰۰ نوع ارز دیجیتال گوناگون است.

اتمیک والت همچنین خود یک سواپ اتمی هم دارد و در نتیجه شما می‌توانید در آن دارایی خود را با ارزهای دیجیتال گوناگون معاوضه و خریدوفروش کنید.

چگونه کیف پول دیجیتال اتمیک والت را ایجاد کنیم؟

نصب اتمیک والت رو ویندوز

ابتدا باید فایل نسخه ویندوزی اتمیک والت را دانلود کنید. نصب آن مثل هر برنامه ویندوزی دیگر کار راحتی است. فقط کافی است روی فایل آن دابل کلیک کنید تا شروع به نصب کند. پس از نصب نیز خودبه‌خود اجرا می‌شود.

نصب اتمیک والت روی اوبونتو

ابتدا باید فایل نسخه اوبونتو اتمیک والت را که پسوند AppImage و نام آن atomicwallet.AppImage است، دانلود و در پوشه‌ای که می‌خواهید اجرا کنید، کپی کنید.

سپس وارد این پوشه شوید، روی این فایل راست کلیک کنید. سپس در منوی بازشده روی آخرین گزینه یعنی Properties کلیک کنید.

حال در منوی بازشده شما باید وارد تب Permissions شوید. در این تب شما میزان دسترسی کاربران گوناگون و وضعیت فایل را می‌بینید. در اینجا شما باید به بخش Execute بروید و تیک Allow executing file as program را بزنید و آن را فعال کنید. سپس این پنجره را ببندید.

بعدازاین کار دوباره روی فایل دانلود شده راست کلیک کنید و گزینه Run را انتخاب کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید این برنامه در لیست برنامه‌های سیستم وارد شود. بهتر است گزینه Yes را انتخاب کنید.

با این کار برنامه اجرا می‌شود.

نسخه‌های موبایل و دیگر سیستم‌عامل‌ها

نسخه اندرویدی اتمیک والت را هم می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی روی گوشی خود نصب کنید.

نصب اتمیک والت برای مک، لینوکس دبیان و لینوکس فدورا هم فرآیندهای معمول و ساده نصب برنامه در این سیستم‌عامل‌ها را دارد.

چگونه کیف پول دیجیتال اتمیک والت را فعال کنید؟

رابط کاربری برنامه چه برای ویندوز، مک و لینوکس یکسان است. نسخه اندرویدی آن‌هم شبیه نسخه دسکتاپ است.
پس از اجرا، برنامه به شما دو گزینه می‌دهد. ایجاد کیف پول جدید (New Wallet) و بازنشانی فایل‌های پشتیبان (Restore From backup).

در اینجا روی ایجاد کیف پول دیجیتال جدید (New wallet) کلیک کنید.

اتمیک والت Atomic Wallet

در ادامه برنامه از شما می‌خواهد یک پسورد برای آن ایجاد کنید. پس از وارد کردن پسورد و تکرار آن در بخش پایینی، روی گزینه Set Password کلیک کنید.

اتمیک والت Atomic Wallet

با این کار سیستم شروع به بارگذاری کیف پول‌های ارزهای دیجیتال گوناگون می‌کند.

اتمیک والت Atomic Wallet

پس‌ازآن صفحه‌ای باز می‌شود که برنامه از شما می‌خواهد عبارت ۱۲ کلمه‌ای (Seed) را که به شما گفته است، یادداشت کنید و در جایی امن آن را نگهداری کنید.

این کیف پول از این ۱۲ کلمه برای تولید کلید خصوصی لازم برای هرکدام از کیف‌های مورداستفاده در آن استفاده می‌کند.

اتمیک والت Atomic Wallet

یعنی برای استفاده از اتمیک والت شما لازم نیست برای هر کیف پول یک کلید خصوصی داشته باشید. کافی همین دوازده عبارت را در جایی ذخیره و در صورت نیاز آن را وارد کنید.

برنامه از این رشته برای تولید کلید خصوصی هر کیف پول دیجیتال شما استفاده می‌کند. شما نباید تحت هیچ شرایطی این رشته را به کس دیگری بدهید.

پس از نوشتن و کپی کردن این عبارت ۱۲ کلمه‌ای، روی گزینه Open wallet کلیک کنید تا کیف پول باز بشود.

اتمیک والت Atomic Wallet

با کلیک روی این گزینه‌ای صفحه‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد در صورت تمایل به برنامه اجازه دهید آماری از عملکرد و خطاهای برنامه جمع و به سازنده برنامه ارسال کنید تا در نسخه‌های بعدی عملکرد آن را بهبود بخشند.

در صورت تمایل می‌توانید تیک Enable Logs Collection را بزنید و سپس روی گزینه START USING ATOMIC کلیک کنید.

با این کار کیف پول دیجیتال شما باز می‌شود و می‌توانید کلید عمومی یا آدرس تمام کیف‌های پول دیجیتال ارزهای مختلف را ببینید.

اتمیک والت Atomic Wallet

امکانات دیگر کیف پول دیجیتال اتمیک والت

اتمیک والت خود هم ابزاری برای خرید ارزهای دیجیتال به شما می‌دهد و هم خود سواپ اتمی دارد. شما می‌توانید با استفاده از گزینه ‌Buy Crypto در ستون سمت چپ، به خرید هر یک از ارزهای دیجیتال بپردازید.

با استفاده از گزینه Exhcange می‌توانید دارایی خود را با ارزهای دیجیتال دیگر معاوضه کنید.

برای ایجاد کیف پول دیجیتال روی اندروید هم شما پس از نصب و اجرای برنامه فرآیند‌های مشابهی را باید طی کنید.

ایجاد نسخه مشابه کیف پول دیجیتال

حالا فرض کنید شما یک کیف پول دیجیتال روی کامپیوتر خود ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید یک نسخه از آن را در گوشی خود نیز داشته باشید. یا برعکس کیف پول دیجیتال خود را روی گوشی ایجاد کرده‌اید و می‌خواهید یک نسخه از آن را روی کامپیوتر خود داشته باشد.

یا اینکه کیف پول دیجیتالی قبلا روی کامپیوتر یا گوشی خود داشته‌اید اما کامپیوتر یا گوشی خود را عوض کرده‌اید و حال می‌خواهید دوباره همان کیف پول دیجیتال را در کامپیوتر یا گوشی جدید خود نیز داشته باشید.

در این حالت پس از اجرای برنامه باید روی Restore from backup کلیک کنید.

اتمیک والت اندروید Android Atomic Wallet

با این کار صفحه‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد رشته ۱۲ کلمه‌ای را که سطور بالا گفتیم، وارد کنید. پس‌ازاین کار باید روی گزینه Restore کلیک کنید.

اتمیک والت اندروید Android Atomic Wallet

پس‌ازآن برنامه تلاش می‌کند با استفاده از این عبارت دوازده کلمه‌ای، کلید‌های خصوصی و عمومی هر کیف پول دیجیتال را دوباره تولید کند و با ارجاع آن به برنامه‌های جستجوگر بلاک‌چین ، وضعیت حساب‌های دیجیتال شما را بارگذاری کند.
پس‌ازآن نیز از شما می‌خواهید که یک پسورد برای برنامه ایجاد کنید.

اتمیک والت اندروید Android Atomic Wallet

تغییر کیف پول دیجیتال

فرض کنید شما به هر دلیلی دیگر نمی‌خواهید از اتمیک والت استفاده کنید و برای مثال به کیف پول دیگری مثل Electrum روی آورده‌اید. کیف پول دیجیتال Electrum مخصوص بیت‌کوین است و فقط برای نگهداری بیت‌کوین کاربرد دارد.

شما برای اینکه بتوانید اطلاعات کیف پول دیجیتال بیت‌کوین خود را به این کیف پول جدید بیاورید، باید کلید خصوصی آن را به Electrum بدهید.

برای این کار شما پس از باز کردن برنامه باید روی setting کلیک کنید. در این حالت سه تب باز می‌شود. Airdrop که شما در آنجا با ثبت‌نام و وارد کردن ایمیل خود می‌توانید ارز دیجیتال رایگان خود اتمیک والت را دریافت کنید.

اتمیک والت Atomic Wallet

تب Security که در آنجا می‌توانید پسورد ورود به برنامه را که هنگام باز کردن آن از شما می‌خواهد تغییر دهید.

اتمیک والت Atomic Wallet

و تب Private Keys که در آن شما می‌توانید با وارد کردن پسورد برنامه، آدرس‌های عمومی و خصوصی تمام کیف‌های پول دیجیتالی را که در اتمیک والت وجود دارد، ببینید.

اتمیک والت Atomic Wallet

شما از اینجا می‌توانید کلید خصوصی هرکدام از کیف‌های پول دیجیتال را ببینید و با کلیک کردن روی آن، آن را کپی کرده و در کیف پول دیجیتال جدیدی که می‌خواهید وارد کنید.

با این کار کیف پول دیجیتال جدید شما می‌تواند تمام تراکنش‌های شما را در بلاک‌چین آن ارز دیجیتال بیابد و حساب و دارایی شما را نمایش دهد. همچنین با این کلید خصوصی می‌تواند به ارسال پول به افراد دیگری که می‌خواهید بپردازد.

کیف‌های پول دیجیتال دیگر

اگر بخواهید کیف‌های پول دیجیتال دیگری نیز استفاده کنید، شما با فرآیند‌های مشابهی روبه‌رو می‌شوید. اگر کیف پول دیجیتال دیگری که استفاده می‌کنید فقط از یک ارز دیجیتال مثل بیت‌کوین پشتیبانی کند، شما به‌جای رشته ۱۲ کلمه که خود کلید خصوصی کیف پول اتمیک والت و seed آن است و برای تولید کلید‌های عمومی و خصوصی کیف‌‌های پول دیجیتال دیگر استفاده می‌شود، یک کلید خصوصی برای آن کیف پول دریافت می‌کنید که باید آن را در جایی امن نگاه دارید و تحت هیچ شرایطی به فرد دیگری ندهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نحوه خرید و کانکت شدن رو هم توضیح میدادید بهتر بود.

  • ناشناس

    سلام. سوال اینکه ایا هیچ گزینه ای برای بازیابی اون رمز عبارتی 12 کلمه ای در صورت فراموشی وجود ندارد

  • کیا

    چطور میتونیم ارز دیجیتالمون رو نقد کنیم و به حساب بانکیمون بریزیم؟ با این کیف پول میشه؟

    • ناشناس

      یه سر به سایت والکس بزن.. صرافی آنلاین ایرانیه…. ارز دیجیتالتو میفروشی تبدیل میکنی به ریال بعد میاد تو کارتت