حجم ویدیو: ۴۴.۲۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۳۵ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد

همه چیز درباره بازی فینال جام جهانی قطر ۲۰۲۲

عصر یکشنبه بازی فینال جام جهانی قطر ۲۰۲۲ میان آرژانتین و فرانسه، پایان‌بخش یک ماه رقابت فوتبالی خواهد بود. برنده اقتصادی بیست و دومین جام جهانی کدام کشور است؟

به گزارش تجارت‌نیوز فینال جام جهانی تا ساعتی دیگر میان تیم ملی فرانسه و تیم ملی فوتبال آرژانتین برگزار می‌شود. دو تیم آرژانتین و فرانسه در یک ماه رقابت فشرده بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال، تیم‌های بزرگی را از پیش راه خود برداشته‌اند و قرار است در ورزشگاه «لوسیل» به میدان بروند.

ساعت پخش بازی فینال جام جهانی قطر 2022، 18:30 یکشنبه است اما بازی‌های این جام نشان دادند که می‌توان بیش از 90 دقیقه در زمین چمن استادیوم ماجراجویی کرد؛ خصوصا آنکه آرژانتین در جام جهانی 2022 توانست، هلند را در دقیقه 100 بازی متوقف کند و به نیمه نهایی راه یابد. همچنین دو تیم خود را برای ضربه‌های پنالتی هم آمده کرده‌اند اگرچه امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان آرژانتین با دفاعی که از دروازه تیمش در برابر تیم استرالیا کرد، جایگاه بهتری نسبت به هوگو لوریسِ فرانسوی دارد.

جدال فرانسه و آرژانتین در بازی فینال جام جهانی در حالی انجام می‌شود که به طور کلی می‌توان هفت ویژگی اقتصادی، سیاسی، جمعیتی و ورزشی این دو تیم را مطابق اینفوگرافی زیر در نظر گرفت. اهمیت این مقایسه به این خاطر است که دو کشور را می‌توان از ابرقدرت‌های زمین‌های فوتبال در بیست و دو دوره جام جهانی دانست.

بازی فینال جام جهانی قطر 2022 آرژانتین و فرانسه

بازی فینال جام جهانی قطر 2022 آرژانتین و فرانسه

فینال جام جهانی قطر 2022 در ورزشگاه لوسیل

خبرگزاری‌ها امروز گزارش داده‌اند که از 85 هزار بلیط فروخته شده بازی فینال جام جهانی قطر 2022 که در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود، نزدیک به 82 هزار بلیط را هواداران تیم آرژانتین خریده‌اند. دیگر رقابت‌های آرژانتین در این جام جهانی نیز با استقبال گسترده هواداران در ورزشگاه‌های مختلف شهر دوحه برگزار شد. فرانسوی‌ها اما به دلایل مختلف کمتر توانسته‌اند این جام را از نزدیک و به شکل مستقیم در ورزشگاه‌های شبه جزیره قطر ببینند.

ورزشگاه لوسیل که ماکت اولیه آن در سال 2010 توسط دفتر معماری نورمن فاستر رونمایی شد، یکی از مهمترین و پیشروترین نمادهای معماری جام جهانی قطر است که معماران آن را بر اساس کلاهِ مخصوص بادیه‌نشینان عرب طراحی کرده‌اند. سایت آب و هوای جهانی، دمای هوا در زمان بازی فینال میان آرژانتین و فرانسه را متعادل توصیف کرده اما در طول این رقابت‌ها، تماشاچیان در ورزشگاه لوسیل درباره تهویه و دمای مناسب هیچ مشکلی نداشته‌اند.

تاکتیک دو تیم در فینال جام جهانی قطر 2022

تماشاچیان جام جهانی قطر شاهد تغییراتی بوده‌اند که لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین در روند بازی در خط میانی تیمش ایجاد کرده‌ است. این تغییرات، عموما تیم حریف را غافلگیر کرده و خط میانی و خط حمله، روند بازی را تغییر داده‌اند. تکنیک محبوب دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه چیز دیگری است.

او سودای کسب دومین کاپ جام جهانی را برای تیم کشورش دارد. دهه شصتی‌ها او را به یاد می‌آورند که در جام جهانی 1998 چطور توانست در قامت یک کاپیتان مقتدر، جام را روی دست به خانه ببرد. این چنین بود که اروپا یک بار دیگر توانست قدرت فوتبال آمریکای جنوبی را زیر نگین خود آورد.

برنده فینالِ اقتصادی جام جهانی قطر کیست؟ (+ویدئو)

رقابت‌های جام جهانی قطر 2022 با 17 میلیارد دلار درآمد برای کشور میزبان، عصرِ یکشنبه با بازی آرژانتین و فرانسه به پایان می‌رسد؛ برنده فینال بیست و دومین جام جهانی، 38 میلیون یورو و نایب قهرمان، بیش از 27 میلیون یورو هدیه دریافت خواهند کرد تا قطر، بزرگترین شوی بین‌المللی تاریخ خود را در نهایت تفاخر و زیبایی و گران‌قیمتی به ثبت برساند.

جام جهانی 2022، اولین جامی بود که در کشورهای عربی جهان برگزار می‌شد و قطر از این فرصت استفاده کرد تا علاوه بر نشان دادن توانمندی‌های اقتصادی و عمرانی خود، دریچه فرهنگِ اسلامی-عربی خاورمیانه باشد برای بیش از دو میلیون مسافر جام جهانی با تمام زیبایی‌ها و البته محدودیت‌های زندگی در یک کشور نفت‌خیزِ عربی.

ساخت متروی دوحه با اعتبار جام جهانی

قطر کوچکترین کشور دنیاست که 12 سال قبل با بیش از 2000 صفحه طرح توجیهی، فیفا را متقاعد کرد از عهده برگزاری بیست و دومین جام‌جهانی در کشورش برمی‌آید. نام‌های بزرگی چون دفتر معماری زاها حدید و نورمن فاستر به دوحه آمدند تا ورزشگاه «الجنوب» که میزبان بازی افتتاحیه بود و «لوسیل» که پایان بخش این بازی‌هاست را به فهرست افتخارات جام جهانی اضافه کنند؛ ورزشگاه‌هایی بزرگ، با طرح‌هایی یادآور معماری اصیل بادیه‌نشینان خاورمیانه که قابلیت جمع‌آوری و تغییر کاربری دارند.

قطر از فرصت جام جهانی استفاده کرد و با 220 میلیارد دلار اعتبار دست به کار توسعه زیرساخت‌های کشورش شد؛ 36 میلیارد دلار برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی دوحه و ساخت بیش از 100 هتل مدرن، 10 میلیارد دلار برای ساخت 7 ورزشگاه و خرده‌خرج‌هایی که به نظر می‌رسد صرفِ بازاریابی این شبه‌جزیره کوچک شده است.

بنابراین به نظر می‌رسد برنده اقتصادی فینال جام جهانی قطر 2022، نه آرژانین با نرخ رشد تولید ناخاصل داخلیِ 1.7 و نه فرانسه با نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 0.2 بلکه قطری باشد که توانست تعریفی تازه از شیخ‌نشین نفتی خود به جهان ارائه کند و زیرساخت‌های اساسی کشورش را لااقل برای مدت 10 سال آینده به روز رسانی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.