کد مطلب: ۷۸۸۶۳۰

در قسمت چهارم میزگرد انرژی تجارت‌نیوز مطرح شد:

درآمدهای نفتی؛ عامل یا مانع توسعه ایران؟/ شرکت دانش‌بنیان به پول احتیاج ندارد

درآمدهای نفتی در حالی که می‌توانند عاملی برای توسعه ایران باشند، اما به نظر می‌رسد با تکیه محض دولت‌ها به آن به مانعی برای توسعه اقتصاد ایران تبدیل شده‌اند. این در حالی است که کشورهای عربی با همین درآمدها در مسیر توسعه قرار گرفته‌اند. در قسمت چهارم و پایانی میزگرد تجارت‌نیوز به این موضوع پرداخته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که درآمدهای نفتی می‌توانستند عاملی برای توسعه ایران باشند، اما همین درآمدها منجر به سستی دولت‌ها شده‌اند؛ تا جایی که بسیاری از کارشناسان از آن به‌عنوان مانع توسعه ایران یاد شود.

در این بین برخی نیز با سوءاستفاده از عنوان دانش سعی دارند به سر سفره نفت بنشینند و با اسم دانش‌بنیان بودجه‌ کلانی را به جیب بزنند؛ این در حالی است که حتی صاحبان این شرکت‌ها اذعان دارند که فعالیت دانش‌بنیان‌ها به ریالی پول احتیاج ندارد و با دانش و علم باید اداره شود.

آرش نجفی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، سید حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان انرژی، حمیدرضا صالحی، دبیرکل فدراسیون صادرات انرژی، پیام باقری، رئیس سندیکای صنعت برق، و فرشید شکرخدایی، رئیس کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران، با حضور در میزگرد انرژی تجارت‌نیوز در این مورد به بحث و گفتگو پرداختند.

برای مشاهده قسمت‌های قبلی میزگرد انرژی تجارت‌نیوز روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.