حجم ویدیو: ۵.۰۹M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بازار دلار، طلا و بیت‌کوین / ۶۰ ثانیه با بازارهای مالی امروز ۱۷ آذر

بازار سهام در معاملات امروز صعودی بود و حدود ۱۱ هزار واحد رشد کرد. بیت‌کوین و اتریوم کاهش قیمت داشتند. دلار، طلا و سکه روند نسبتا با ثباتی را در معاملات امروز ثبت کردند. به گزارش تجارت‌نیوز،بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱/۵ درصد ریزش کرده در محدوده ۵۰ هزار دلار معامله

بازار سهام در معاملات امروز صعودی بود و حدود ۱۱ هزار واحد رشد کرد. بیت‌کوین و اتریوم کاهش قیمت داشتند. دلار، طلا و سکه روند نسبتا با ثباتی را در معاملات امروز ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بیت‌کوین در جریان معاملات ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱/۵ درصد ریزش کرده در محدوده ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با احتمال ریزش بازار گفت: احتمال دارد بیت‌کوین دوباره تا ۴۰ هزار دلار ریزش کند.

این کارشناس در رابطه با احتمال پایان روند صعودی بیت‌کوین گفت: به نظرم بیت‌کوین تا محدوده ۴۰ هزار دلار می‌تواند بریزد. اما این نمی‌تواند پایان روند صعودی باشد و فقط زمان رشد بیت‌کوین را عقب می‌اندازد.

نام‌آور عقیده دارد اگر بیت‌کوین بتواند در نمودار روزانه محدوده مقاومت ۵۳ هزار دلار را بشکند و بالای این قیمت تثبیت شود می‌توان گفت احتمال ریزش کم می‌شود.

طلا و ارز

قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، با کمی کاهش ۲۷۸۲۳ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷۲۷۳ تومان تعیین شد.

قیمت اونس جهانی طلا با ثبات تقریبی قیمت امروز چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۸ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۱ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز تغییری نداشت و امروز یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۳۱۴ ثبت شده است.

نقش موثر مذاکرات بر بودجه و دلار

پیام الیاس‌کردی بر این عقیده است که روند مذاکرات در آینده بازار بسیار مهم است و حتی دولت هم برخی از تصمیمات خود را به بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات منتقل می‌کند.

او در ادامه گفت: دور دوم مذاکرات هم بسیار اهمیت دارد و با توجه به نتایج نهایی مذاکرات و شرایط بازار پس از آن، احتمال دارد بودجه تغییراتی داشته باشد.

الیاس‌کردی به اختلاف نرخ دلار بازار آزاد و ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور، قیمت‌هایی که در بازار وجود دارد نه از طرف دولت قابل قبول است و نه از طرف فعالان بازار.

بورس

بازار سهام در حالی سومین هفته از آذرماه را با رشد ۱۱ هزار واحدی در شاخص کل به پایان رساند که ارزش معاملات کل بورس حدود ۳ هزار میلیارد تومان بود. شاخص کل بورس امروز با ۰٫۸۵ درصد رشد در کانال یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۶۸ درصد رشد داشت.

برزو حق‌شناس کارشناس بازار سهام، گفت: افزایش نرخ‌هایی که امروز برای خودرویی‌ها صورت گرفته زیاد راضی‌کننده نیست. این افزایش نرخ‌ها بر اساس قانون هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود و بحث آزادسازی قیمت خودرو علی‌رغم اینکه در شعارها بود هنوز اعمال نشده است. این افزایش قیمت‌ها برای جبران ضرر خودروسازان کافی نیست.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار هفته آینده را مثبت می‌بینم و چهار دلیل عمده در این خصوص وجود دارد. موضوع اول افزایش قیمت دلار و عدم حرکت بازار سرمایه به طبع این افزایش است.

وی ادامه داد: بورس در سال گذشته بیشترین واگرایی را نسبت به دلار داشته و این واگرایی خواه‌ناخواه باید پر شود و دو نمودار به هم نزدیک شوند. به نظر می‌رسد این موضوع به زودی اتفاق می‌افتاد و بورس به طبع افزایش قیمت دلار رشد خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.