فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۵۱۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

بانک مرکزی امارات متحده عربی همکاری مالی باز فرامرزی را از طریق «پروژه آپرتا» گسترش می‌دهد

بانک مرکزی امارات متحده عربی همکاری مالی باز فرامرزی را از طریق «پروژه آپرتا» گسترش می‌دهد

پروژه آپرتا نمونه اولیه انتقال اطلاعات حساب‌های بین مرزی را امکان‌پذیر می‌کند و افتتاح حساب‌های جدید با بانک‌های خارجی را ساده می‌کند. تمرکز اولیه این پروژه بر تأمین مالی تجارت برای SMEها خواهد بود.

به گزارش تجارت نیوز،

بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) طرح خود را برای پروژه‌ای به نام «آپرتا» اعلام کرده است. هدف این پروژه پیوند زیرساخت‌های مالی باز در حوزه‌های قضایی مختلف، افزایش قابلیت همکاری فرامرزی برای مؤسسات مالی و مشاغل در یک شبکه قابل اعتماد است.

بانک مرکزی امارات برای راه‌اندازی این شبکه با چندین نهاد کلیدی، از جمله بانک مرکز نوآوری تسویه حساب‌های بین‌المللی، مرکز هنگ کنگ، بانک مرکزی دو برزیل، اداره رفتار مالی بریتانیا، مرجع پولی هنگ کنگ، بنیاد شناسایی اشخاص حقوقی جهانی، اتاق بازرگانی بین‌المللی Digital Standards Initiative و آکادمی فین‌تک بنیاد منشور استاندارد دانشگاه هنگ کنگ همکاری می‌کند.

پروژه Aperta، یک نمونه اولیه برای یک شبکه قابل اعتماد است که زیرساخت‌های مالی باز را در سراسر حوزه‌های قضایی مختلف به هم متصل می‌کند. هدف آن کاهش چالش‌هایی است که کسب‌وکارها در هنگام جستجوی محصولات مالی، مانند اعتبار اسنادی، بیمه اعتبار تجاری و تأمین مالی زنجیره تأمین از مؤسسات مالی، در تأمین مالی تجارت با آن مواجه هستند.

تمرکز بر SMEها در تأمین مالی تجارت

تمرکز اولیه پروژه Aperta بر تأمین مالی تجارت برای شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SMEs) خواهد بود. این ابتکار با هدف تسهیل انتقال سریع‌تر داده‌های مالی تجارت مربوط به حمل‌ونقل، در نتیجه کاهش هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به تجارت بین‌المللی پی‌ریزی شده است. علاوه بر این، نمونه اولیه امکان انتقال مرزی اطلاعات حساب‌های مصرف‌کننده و تجاری را فراهم و باز کردن حساب‌های جدید در بانک‌های سایر کشورها را آسان‌تر می‌کند.

تسریع در تجارت بین‌المللی

خالد محمد بالعمی، رئیس بانک مرکزی امارات متحده عربی، نسبت به این مشارکت ابراز اشتیاق و خاطرنشان کرد که از همکاری با مرکز نوآوری بانک مرکزی تسویه حساب بین‌المللی در پروژه آپرتا که با هدف آن‌ها نوآوری در خدمات مالی هم برای مشاغل و هم برای مصرف‌کنندگان است، هیجان‌زده است.

علاوه بر این، وی افزود که این طرح پتانسیل ایجاد یک شبکه قابل اعتماد و امن را دارد که می‌تواند تجارت بین‌المللی را تسریع بخشد.

دسترسی گسترده‌تر به محصولات مالی

بالاما همچنین تأکید کرد که یک ارتباط یکپارچه و قابل اعتماد بین حوزه‌های قضایی متعدد از طریق یک شبکه دیجیتال که امکان اشتراک‌گذاری داده‌های فرامرزی با رضایت مشتری را فراهم می‌کند، می‌تواند دسترسی به محصولات مالی را گسترش داده، رشد اقتصادی پایدار را ارتقا دهد و ثبات مالی را حفظ کند. وی همچنین بر تعهد به پیشرفت بخش خدمات مالی در امارات متحده عربی و بهبود رقابت آن در سطح جهانی تأکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.