کد مطلب: ۹۰۶۵۰۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ / حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین ۱۴۰۳ / حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

بررسی معاملات هفته چهارم فروردین نشان می‌دهد، سهام شفارا در این هفته با رشد 6 درصدی، بیشترین بازدهی و خزر با افت 10 درصدی، کمترین بازدهی را کسب کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام معاملات هفته چهارم فروردین 1403 را در حالی آغاز کرد که در سایه تنش‌های سیاسی و نظامی، هیجانات شدیدی بر آن غالب بود.

تشدید هیجانات در روز ابتدایی هفته سبب شد موج فروش در بازار قوت بگیرد. همین موضوع موجب شد شاخص کل در این هفته معاملاتی، حدود 2.4 درصد افت کند و از دو میلیون و 261 هزار واحد به دو میلیون و 208 هزار واحد برسد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز طی پنج روز کاری این هفته کاهش حدود 3.7 درصدی پیدا کرد و از تراز 751 هزار واحد به 723 هزار واحد رسید.

موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد سقوط رقم ارزش معاملات خرد است؛ چراکه دامنه نوسان بازار سهام از روز یکشنبه محدود و سبب کاهش حجم و ارزش معاملات شد. به طوری که بازار سهام در این هفته به طور میانگین روزانه 6.6 میلیارد برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل دو هزار و 621 میلیارد تومان را رقم زد.

همچنین طی پنج روز معاملاتی این هفته بیشتر از دو هزار و 850 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. این بدان معناست که در این هفته حدود سه همت پول از بازار سهام وارد بازارهای سفته‌بازانه شده است.

بیشترین بازدهی نمادها در هفته چهارم فروردین

image_2024-04-18_10-29-07

با توجه به محدودیت دامنه نوسان در این هفته، رالی سهم‌ها برای صعود شکل نگرفت و پربازده‌ترین سهم‌های هفته در محدوده 6 درصد به کار خود خاتمه دادند. به طوری که پنج سهم شفارا، کابگن نبروج، غبهار و شپارس طی هفته معاملاتی چهارم فروردین 1403 حدود 6 درصد افزایش قیمت داشتند. جدول بالا وضعیت قیمت این پنج سهم را به خوبی نشان می‌دهد. 

کمترین بازدهی نمادها در هفته چهارم فروردین

image_2024-04-18_10-24-20

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده بیشتر بود؛ به طوری‌که خزر با افت 10 درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده است. همچنین سایر سهم‌های کم‌بازده که در جدول هم ثبت شده، حدود 9 درصد پایین آمده‌اند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.