کد مطلب: ۸۹۷۰۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خودرو ۱۳ بهمن ۱۴۰۲/ پیش بینی بازار خودرو در هفته پیش رو

قیمت خودرو 13 بهمن 1402/ پیش بینی بازار خودرو در هفته پیش رو

با توجه به تعطیلی بازار خودرو در روز جمعه هیچ‌گونه نوسان در قیمت خودرو گزارش نمی‌شود. انتظار می‌رود هفته پیش رو نیز در صورت عدم نوسانات شدید نرخ ارز، بازار خودرو در آرامش به سر ببرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، 13 بهمن 1402، نسبت به روزهای گذشته ثابت و بدون تغییر گزارش می‌شود. با توجه به تعطیلی بازار خودرو در روز جمعه هیچ‌گونه نوسان قیمتی در بدنه بازار خودرو گزارش نم‌شود و انتظار می‌رود هفته آینده نیز در صورت عدم نوسانات شدید نرخ ارز، بازار خودرو در آرامش به سر ببرد. در هفته جاری نوسانات قیمت ارز موجب ثبت قیمت‌های عجیب و تاسف‌برانگیز برای برخی محصولات تولید داخل شده است، برای مثال دیگر در سبد محصولات شرکت ایران‌خودرو، هیچ خودرویی با قیمت زیر پانصد میلیون تومان یافت نمی‌شود و یا خودروی پراید وانت که مدت‌ها در کانال قیمتی 270 میلیون تومان قرار داشت، اکنون به لطف دولتمردان در عدم کنترل قیمت دلار با قیمت 309 میلیون تومان معامله می‌شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، بازار خودرو بدون نوسانات قیمتی گزارش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

پژو پارس سال که این روزها به دلیل عدم دریافت استانداردهای 85گانه با توقف تولید دست و پنجه نرم می‌کند، در بازار خودرو امروز با قیمت 610 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد. خودرو پژو 207 دنده اتوماتیک مولتی کالر یا همان MC نیز با قیمت 860 میلیون تومان در بازار خودرو ارزش‌گذاری می‌شود.

ساینا S دنده‌ای ارزان‌ترین سدان صفر کیلومتر موجود در بازار با قیمت 408 میلیون تومان معامله می‌شود تا بدین ترتیب مصرف‌کننده ایرانی بیش از 22 هزار دلار بهای محصولی را بپردازد که از حداقل‌‌های روز دنیا نیز برخوردار نیست.

خودرو شاهین G گران‌ترین محصول گروه خودروسازی سایپا نیز با قیمت نهایی 69 میلیون تومان در بازار خودرو داد و ستد می‌شود.

داخلی 2

قیمت خودروهای خارجی

خودرو ام وی ام X22 دنده‌ای ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت مدیران خودرو با قیمت 830 میلیون تومان و خودرو تیگو 7 پرو با قیمت 1.885 میلیون تومان در بازار خودرو قیمت گذاری می‌شود.

خودرو کی.ام‌.سی T8 پرفروش‌ترین پیکاپ مونتاژی بازار نیز با قیمت 1.565 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

خودروهای فیدلیتی پرایم 5 و 7 نفره نیز هر کدام به ترتیب 1.860 و 1.900 میلیون تومان در بازار توسط فروشندگان قیمت گذاری شدند.

خارجی 2

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در صورت ثبات نرخ ارز در روزهای پیش روی می‌توان چشم‌انتظار ثبات قیمت در کف بازار خودرو بود، اما به دلیل نزدیک شدن به بازار شب عید و کمبود خودرو در کشور، افزایش قیمت خودروها چندان دور از انتظار نخواهد بود. زیرا در عمل وعده افزایش تولید یک و نیم میلیون دستگاهی و واردات 60 هزار خودرو به کشور در حد حرف باقی مانده و در عمل شاهد تحقق هیچ یک از وعده‌های وزیر صمت نبوده‌ایم.

برای مطالعه بیشتر صفحه تحلیل بازار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.