کد مطلب: ۸۵۰۹۷۳

تعرفه واردات تایر افزایش یافت

تعرفه واردات تایر افزایش یافت

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: اکنون تعرفه واردات تایر بدون احتساب هزینه‌های جانبی و مالیات بر ارزش افزوده به ۴۰ درصد رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: تعرفه واردات تایر به دلیل محاسبه هزینه‌های گمرکی به ۴۰ درصد رسیده است به طوری‌که هزینه‌های جانبی استاندارد و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز به این مقدار تعرفه واردات اضافه می‌شود.

او گفت: تا زمانی که واردکنندگان رسمی نتوانند با کاهش تعرفه واردات لاستیک به رقابت با فعالان غیر رسمی بپردازند، وضعیت بازار تایر بهبود نخواهد یافت.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: در گذشته واردات لاستیک بر مبنای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی محاسبه می‌شد، اما اکنون بر مبنای محاسبه ارز ۳۲ هزار تومانی است.

میرعابدینی گفت: بازار تایر کشور سالانه نیازمند واردات ۵ تا ۷ میلیون حلقه است، اما کمتر از سه میلیون حلقه به کشور وارد می‌شود که این کمبود ناشی از تعرفه بالای واردات ایجاد شده است.

او گفت: در بازار فعلی، لاستیک های سایز ۱۳ تا ۲۱ دارای کمبود است، توجه داشته باشید که در کشور اگر ۲۰ میلیون خودرو سواری وجود دارد حداقل ۱۵ میلیون دستگاه از این تعداد محصولات ایران‌خودرو و سایپا است که به تایرهای با سایز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اینچی مجهز هستند. بنابراین این سایز لاستیک بیشتر از سایر تایرها در معرض مصرف قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.