کد مطلب: ۸۹۰۸۲۰

وزارت راه اعتراف کرد؛ افزایش قیمت زمین، زمینه‌ساز تورم مسکن!

وزارت راه اعتراف کرد؛ افزایش قیمت زمین، زمینه‌ساز تورم مسکن!

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: افزایش هزینه‌های تولید مسکن ناشی از نقدینگی زمینه‌ساز رکود تورم در بازار مسکن خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هادی عباسی گفت: با افزایش هزینه زمین در اقتصاد کشور شاهد افزایش هزینه های تولید هم خواهیم بود و هرگونه افزایش هزینه تولید ما را به سمت رکود تورمی هدایت می کند و نباید تورم و رکود فشار ناشی از  هزینه ها را دست کم بگیریم.

به گفته معاون مسکن و ساختمان بسیاری از عوامل رکود تورمی ناشی از افزایش هزینه های سوخت و افزایش نقدینگی بوده است و با توجه به آنکه هزینه های زمین در تولید و خدمات بسیار موثر بوده و از سوی دیگر سرمایه گذاری در آن هیچ ریسکی نداشته و دارای بازدهی بسیار بالا است بنابراین باید در این شرایط برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

او گفت: رشد قیمت زمین در بازه ۵۰ ساله از قیمت مسکن بیشتر شده است و این افزایش قیمت از جنس ارزش افزوده نیست و یک بخش بدون ریسک و بدون زحمت با نرخ بازگشت سرمایه‌ای بالا است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، این در حالی ست که پیش از این عرضه فولاد و سیمان در بورس کالا به عنوان عامل تورم مسکن معرفی شده بود.

در هفته‌های گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، دستور داد تا برای کاهش قیمت مسکن، قیمت فولاد و سیمان کاهش یابد. عرضه سیمان و فولاد خارج از فضای بورس کالا پیشنهادی بود که از سوی تیم اقتصادی او مطرح شد که رئیس سازمان بورس، اجرای این پیشنهاد را منتفی دانست.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.