حجم ویدیو: ۴۵.۸۶M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۴۰ دانلود ویدیو

حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز» پاسخ داد:

آیا دولت روحانی در ساخت مسکن سهل‌انگاری کرده است؟/ سیستم دولتی ساخت مسکن، ناکارآمد است!

توقف ساخت مسکن در دولت‌های حسن روحانی یکی از داغ‌ترین بحث‌های مناظرات انتخاباتی بود. اصولگرایان معتقد بودند جبهه مقابل در تورم کنونی مسکن دست دارد. اما حقیقت ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1403 بهانه‌ای شد برای دوباره پیش کشیدن بحث مسکن‌سازی در دولت حسن روحانی. برخی معتقدند مشکلات کنونی بازار مسکن ناشی از توقف ساخت در آن سال‌هاست و دو دولت حسن روحانی بدترین عملکرد را در حوزه مسکن داشته‌اند. اما این گزاره تا چه حد صحیح است و حقیقت مسکن‌سازی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم چیست؟

هیچ دولتی نتواسته اقدام موثری برای خانه‌دار کردن مردم انجام دهد

حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران، درباره ساخت مسکن دولتی در ایران به تجارت‌نیوز گفت: «مشکل مسکن در تمام دولت‌ها وجود داشته است و هیچ‌کدام از آنها نتوانسته اقدام موثر و تعیین‌کننده‌ای در جهت تقویت‌ خانه‌دار کردن مردم انجام دهد.»

او افزود: «این اتفاق به این دلیل رخ داده که سیستم دولتی ناکارآمد است و امتحان خود را در دنیا پس داده است.»

روحانی تعهدات مسکن مهر را قبول کرد

محتشم همچنین در خصوص ساخت مسکن در دولت‌های حسن روحانی توضیح داد: «آقای روحانی در درجه اول تعهدات مسکن مهر را قبول کرد که تا بخشی نیز انجام شد. در آن دوره، پروژه اقدام ملی مسکن نیز مطرح شد و وزیر وقت راه اعلام کرد طی دو سال 400 واحد ساخته می‌شود. البته این وعده هم طبق تمام وعده‌های دولت‌های دیگر در دو سال به نتیجه نرسید.»

او ادامه داد: «بخشی از واحدهای اقدام ملی در دولت آقای رئیسی ساخته و تحویل شد که در نهایت جزو آمارهای نهضت ملی مسکن به حساب آمد!»

آمارهای رسمی حاکی از آن است که هرچند دولت‌های یازدهم و دوازدهم ابرپروژه‌ای در زمینه مسکن دولتی راه‌اندازی نکرده‌اند، اما تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر همچنان در جریان بوده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.