کد مطلب: ۳۳۲۶۳۴

توافق اوپک با قیمت نفت چه کرد؟

توافق اوپک با قیمت نفت چه کرد؟

قیمت نفت خام برنت روز جمعه پس از آنکه تولیدکنندگان اوپک به رهبری عربستان سعودی و تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید به توافق رسیدند، افزایش یافت.

قیمت نفت خام برنت روز جمعه پس از آنکه تولیدکنندگان اوپک به رهبری عربستان سعودی و تولیدکنندگان غیراوپک به رهبری روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید به توافق رسیدند، 4.15 درصد افزایش یافت. در عین حال قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت هم با رشد 3.73 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، در این توافق که به مدت 6 ماه اجرا خواهد شد، تولیدکنندگان اوپک قرار است روزانه 800 هزار بشکه و تولیدکنندگان غیراوپک روزانه 400 هزار بشکه از تولید خود را کاهش دهد. در مجموع یک میلیون و دویست هزار بشکه از تولید روزانه امضاکنندگان قرارداد کاهش می‌یابد که روسیه عهده‌دار کاهش 200 هزار بشکه از این میزان است. همچنین پس از 6 ماه، تولیدکنندگان در ماه آپریل بار دیگر این توافق را مورد بررسی قرار می‌دهند.

این در حالی است که در توافقی که در ژانویه 2016 میان تولیدکنندگان نفت امضا شد، تولیدکنندگان در مجموع روزانه یک میلیون و 800 هزار شبکه از تولید نفت خود را کاهش داده بودند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا از اجرای این توافق معاف است.

امروز، شنبه هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 61.67 دلار و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با قیمت 52.61 دلار معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    البته باید منتظر موند و دید این توافق اوپک در آینده چه تاثیری روی اقتصاد ایران میذاره و قیمت نفت چقدر بالا یا پایین میشه