کد مطلب: ۳۵۷۴۰۹

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

نرخ تورم در سال آینده چه تغییری می‌کند؟

نرخ تورم در سال آینده چه تغییری می‌کند؟

ناصر موسوی لارگانی گفت: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ تورم 350 قلم جنس را محاسبه و اعلام می‌کنند، اما 70 درصد از مردم جامعه تنها به آنچه که بر سر سفره خود دارند توجه ‌می‌کنند. به عبارتی آنچه که بر سر سفره مردم است نرخ تورم را تعیین می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه به 44 درصد رسیده است، نرخ تورم برای سال آینده چند درصد پیش‌بینی می‌شود؟

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درگفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: نرخ تورمی که دولت اعلام می‌کند با نرخ تورمی که مردم در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند متفاوت به نظر می‌رسد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارگری که ماهانه یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرد، اگر بخواهد تنها سه کیلوگرم گوشت خریداری کند حدود 400 هزار تومان از میزان حقوقش خرج شده است، حال اگر این کارگر اجاره خونه هم پرداخت کند بدون شک نخواهد توانست ادامه زندگی دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: کارگران تنها می‎توانند به آنچه که بر سرسفره خود دارند توجه کنند و به کالاهای دیگر نمی‌توانند توجهی داشته باشند، بنابراین معتقدم نرخ تورمی که دولت اعلام می‌کند متفاوت است از نرخ تورمی که مردم در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

موسوی لارگانی تاکید کرد: بانک مرکزی و مرکز آمار ایران نرخ تورم 350 قلم جنس را محاسبه و اعلام می‌کنند، اما 70 درصد از مردم جامعه تنها به آنچه که بر سر سفره خود دارند توجه ‌می‌کنند. به عبارتی آنچه که بر سر سفره مردم است نرخ تورم را تعیین می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا نرخ تورم در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد، اما نمی‌توان گفت چند درصد افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.