کد مطلب: ۴۳۱۷۶۸

سکه باز هم گران شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۳۰

سکه باز هم گران شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/30

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به پنج میلیون و 281 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم 7 سال گذشته افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد تاثیر ویروس کرونا بر اقتصادی جهانی بر جذابیت امنیت طلا افزود.

به گزارش فارس، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.25 دلار افزایش 1604.86 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات تا 1610.72 دلار افزایش یافت که بالاترین رقم از 8 ژانویه به شمار می‌رفت. طلا در 8 ژانویه به بالاترین رقم در نزدیک 7 سال گذشته رسیده بود.

جولیوس بائر، تحلیلگر بازار گفت: «ما هنوز نگران هستیم که بهبود فعالیت‌های اقتصادی احتمالا اندکی بیشتر در چین زمان می‌برد».

با وجود اینکه به علت کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، ارزش بازارهای بورس آسیا رکورد جدیدی ثبت کردند و ارزش دلار به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسید، قیمت طلا ثابت ماند.

پس از اینکه شرکت اپل روز سه‌شنبه نسبت به احتمال فروش خود هشدار داد، بازارها با هشدار مواجه شدند.

همچنین بازارها در انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در 28 و 29 ژانویه هستند. کاهش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی غیربهره‌ای است، کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۶ درصد افزایش، ۲۶۷۷ دلار و ۹ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۰۰۰ دلار و دو سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه 30 بهمن ساعت 18 با 9 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 14,208 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 14 هزار و 200 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 100 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه 30 بهمن ساعت 18 با 12 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 15,399 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار و 400 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 15 هزار و 300 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 245 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 281 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۵45 هزار و 100 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 770 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 670 هزار تومان و 949 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هردم ازاین باغ بری میرسد………..تازه ترازتازه تری میرسد…..؟

  • ناشناس

    واقعا باید چ نظری داد :-\

  • عبد و بنده الله و لا غیر

    پناه میبرم به الله نه به غیر الله
    (((اشهدان لا اله الا الله و اشهدان محمدا رسول الله)))
    بهترین تجارت تنها پرستش الله و تنها کمک خواستن از الله است فقط و فقط (((الله)))…