کد مطلب: ۴۰۴۸۴۹

اقتصاد امروز به روایت تجارت‌نیوز:

ارزانی طلا و دلار در اولین روز هفته / شروع هیجانی بورس و خوش‌بینی به آینده آن / ۵ پیش‌بینی از آینده بازارها

ارزانی طلا و دلار در اولین روز هفته / شروع هیجانی بورس و خوش‌بینی به آینده آن / 5 پیش‌بینی از آینده بازارها

در اولین روز هفته قیمت دلار و طلا باز هم کاهش یافت و شاخص بازار سهام برخلاف روند نزولی هفته گذشته خود، یک روند صعودی را در هفته آغاز کرد. امروز شاخص بورس بیش از 9 هزار واحد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.1 درصد کاهش، 11هزار و 395 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز شنبه ۲۰ مهر تا ساعت ۱۶ با دو هزار و 300 تومان کاهش به 406 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز شنبه ۲۰ مهر تا ساعت ۱۶ با 26 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 982 هزار تومان رسید.

اما در این وضعیت نزولی دو بازار طلا و ارز، شاخص بازار سهام یک روز کاملا هیجانی داشت. شاخص بازار سهام اولین روز هفته را با بازدهی حدود سه درصدی پشت سر گذاشت. امروز شاخص بورس با بیش از 9 هزار واحد افزایش به بیش از 322 هزار واحد رسید.

1 12

شاخص بورس امروز حدود سه درصد رشد کرد.

در همین حال، نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‌دهد که کارشناسان بازار، آخرین هفته مهر ماه را مثبت و متعادل پیش‌بینی می‌کنند. همچنین این تحلیل‌گران، کانه‌های فلزی و پالایشی را در زمره گروه‌های پیشتاز این هفته عنوان می‌کنند.

برای بازار طلا هم در بخش بازار جهانی بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در یازدهم اکتبر انجام شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت پیش‌بینی می‌کنند که در هفته پیش رو بازار طلا روند نزولی خواهد داشت. اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت اما همچنان به آینده‌ کوتاه‌مدت فلز زرد خوش‌بین هستند.

در بخش بازار داخلی نیز دبیر اتحادیه طلا تهران می‌گوید: با توجه به سیاست‌های اخیر بانک مرکزی و ثبات قیمت ارز پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که قیمت طلا و سکه تا پایان این هفته گران نخواهد شد.

تجارت‌نیوز همچنین درباره وضعیت بازارها در هفته پیش‌رو پیش‌بینی کرده است: نگرانی‌های ناشی از درگیری نظامی ترکیه و سوریه به اضافه تشدید احتمالی تقاضا در هفته پیش‌رو به واسطه افزایش سفر زیارتی به عراق در کنار افت صادرات غیرنفتی و عدم بازگشت بخش قابل توجهی از دلارهای غیرنفتی چشم‌انداز نوسان مقطعی را برای بازار ارز ترسیم می‌کند. اما آیا بانک مرکزی این بار هم با کنترل‌هایش می‌تواند مانع از این نوسان شود؟ در صورت ناموفق بودن بانک مرکزی در این قضیه، باید منتظر سرایت این نوسان به بازار طلا بود. در دیگر بازار یعنی بازار سهام نیز همچنان اظهارات حمایتی و عرضه اولیه وجود دارد. در هفته پیش‌رو عرضه اولیه «دتوزیع» انجام خواهد شد و به همین دلیل فعالان این بازار امیدوار به بازگشت روند شاخص هستند.

از دیگر پیش‌بینی‌های منتشر شده امروز به اظهارات وزیر راه و شهرسازی برمی‌گردد. وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد حباب گونه قیمت‌ها در دو سال اخیر غیرعادی و غیرواقعی بوده و روند چند ماه گذشته بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت خانه سیر نزولی دارد.

یکی دیگر از اخبار مهم امروز به درآمدهای جدید دولت برمی‌گردد که در حوزه حقوق معادن رشد بیش از 80 درصدی داشته است.

همچنین آخرین وضعیت نفتکش ایرانی که مورد حمله قرار گرفته بود، حاکیست نفتکش سابیتی در حال نزدیک شدن به آب‌های خلیج فارس است و نشتی محموله آن متوقف شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا قیمتش غیرواقعی!دلار هم همینطور وارداتی نداریم که!بازار امنیتی ست.
    بقیه اجناس با دلار 18 تومن به مردم فروخته می شود بعضی ها هم دلار 20تومنی

  • مهران (ارومیه)

    دلار 11000 تومان شده
    یجوری میگید کاهش شده ادم فکر میکنه ارزش تومان بالا رفته
    دلار بره بالا برای ملت مهم نیست
    مهم اینکه خرید و فروش ارزون شه
    با تشکر

  • ناشناس

    واقا مسخره است طلا رازمانی میتونید بگید ارزونه که گرم دویست به زیر باشه که جوونا قادربهخرید باشند