کد مطلب: ۳۸۳۷۷۰

بازارها طبق پیش‌بینی‌ رفتار کردند:

آنالیز بازارها در هفته پایانی خرداد ماه / قیمت طلا رشد کرد / حرکت کند بورس در مقابل رشد دلار

آنالیز بازارها در هفته پایانی خرداد ماه / قیمت طلا رشد کرد / حرکت کند بورس در مقابل رشد دلار

در حالی همه بازارها هفته پایانی را با بازدهی مثبت به پایان رساندند که بورس نسبت به سه هفته اول ماه جاری کمترین بازدهی را از آن خود کرد و طلا پربازده‌ترین بازار هفته شد. همچنین دلار در بین هفته‌های خرداد ماه تنها در هفته پایانی بازدهی مثبت داشت. پیش از این تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود که امکان برگشت روند دلار و افزایش بیشتر بازدهی طلا وجود دارد.

تجارت‌نیوز در ابتدای هفته جاری گزارش داده بود که پیش‌نشانگرها حاکی از این است که امکان برگشت روند دلار بعد از چند هفته نزولی وجود دارد و همزمان با این اتفاق احتمال افزایش بیشتر بازدهی طلا نسبت به هفته‌های قبل بیشتر است. همین اتفاقات هم در بازارها رخ داد.

پیش‌بینی‌ها برای بازار دو فلز گران‌بهای طلا و سکه در ابتدای هفته پایانی خرداد ماه به این صورت بود که عوامل خارجی همچنان نقش تقویت‌کننده دارند و جدای از در نظر گرفتن روند دلار به عنوان عامل موثر در بازار داخلی طلا، به نظر می‌رسید این بازار در هفته پیش‌رو امید به بازدهی بیشتر از هفته قبلی دارد.

بر اساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز در بین بازارهای هفته پایانی خرداد ماه؛ طلای 18 عیار با بازدهی 3.9 درصدی پیشتاز بازدهی هفتگی شد.

در حالی که قیمت هر گرم طلا در پایان هفته سوم حدود 417 هزار تومان بود، در هفته پایانی با 17 تومان افزایش قیمت به رقم 434 هزار تومان رسید.

پیش‌بینی فعالان بازار ارز برای دلار در هفته پایانی خرداد ماه مبنی بر احتمال کندتر شدن افت دلار و شاید هم مثبت شدن روند آن بود که این بازار طبق این پیش‌بینی‌ها پیش رفت. دلار در این هفته بازدهی 2.3 درصدی را از آن خود کرد.

دلار نیز که سه هفته ابتدایی خرداد ماه را با افت قیمت به پایان رسانده بود در هفته پایانی خرداد ماه توانست با 300 تومان افزایش قیمت رشد 2.3 درصدی را از آن خود کند.

دلار در هفته سوم خرداد ماه در کانال 12 هزار تومان نوسان کرد و در نهایت روی نرخ 12 هزار و 900 تومان بسته شد، اما در هفته چهارم خرداد وارد کانال 13 هزار تومان شد و تا میانه کانال نیز پیش رفت.

دلار در نهایت در روز پنجشنبه 29 خرداد ماه با قیمت 13 هزار و 200 به کار خود در هفته پایانی خرداد ماه پایان داد.

پس از دلار، سکه امامی با رشد 2.9 درصدی در رده سوم بازدهی هفتگی قرار گرفت.

هر عدد سکه طرح جدید در پایان هفته سوم روی رقم چهار میلیون و 568 هزار تومان بسته شد، اما در هفته‌ای که سپری شد با 135 هزار تومان افزایش به رقم چهار میلیون و 703 هزار تومان رسید.

برای بازار سهام نیز تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود که چشم‌انداز رو به رشد داشته باشد مگر اینکه روند دلار بتواند این رشد را تسریع ببخشد یا اینکه اخبار سیاسی خاصی بتواند روند منظم رو به رشد این بازار را تحت تاثیر قرار دهد و رشد آن را کند کند. در هفته جاری همین اتفاق هم رخ داد و بورس هم بازدهی مثبتی از خود برجای گذاشت.

ساخص کل بورس تهران در هفته پایانی خرداد ماه رشد هزار و 527 واحدی داشت، یعنی از سطح 233 هزار واحدی در هفته سوم به بیش از 234 هزار واحدی در پایان هفته چهارم رسید.

پایانی

در هفته پایانی خرداد ماه بازدهی همه بازارها مثبت شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.