کد مطلب: ۳۸۰۱۲۳

طلا گرمی ۴۱۲۷۶۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۱۳

طلا گرمی 412760 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/13

بازار طلا و سکه امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و کاهش قیمت دلار بود که بر این اساس بهای هر گرم طلای 18 عیار به 412 هزار و 760 تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی پس از تهدیدات ترامپ و افزایش سرمایه‌گذاری بر روی فلز گرانبها افزایش یافت و به رقم 1316 دلار در هر اونس رسید.

با تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین تهدیدهای تعرفه‌ای ترامپ علیه مکزیک که نگرانی در مورد رکود جهانی را بیشتر کرد و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به سوی بازار طلا کوچ کنند، قیمت این فلز گرانبها در معاملات امروز به بالاترین رقم ۲ ماه گذشته رسید.

به علت نگرانی‌های تجاری، ارزش بازارهای بورس آمریکا، ارزش سهام‌های آسیایی و قیمت نفت در معاملات امروز به کمترین میزان در چند ماه گذشته رسید.

تنش‌های میان آمریکا و چین در آخر این هفته بیشتر شد چراکه دو کشور جدال‌هایی بر سر تجارت، فناوری و امنیت با یکدیگر داشتند.

به عنوان نشانه‌ای از فشاری که اختلاف تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهان وارد می‌کند، صادرات کره جنوبی در ماه می ۹.۴ درصد کاهش یافت که از میانگین پیش‌بینی شده برابر با کاهش ۵.۶ درصدی، بدتر بود.

چشم‌انداز تیره و تار، تاجران را بر آن داشته است، بیشتر احتمال دهند سوی فدرال رزرو زودتر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

قیمت طلا برای نخستین بار از ماه آوریل در روز جمعه سطح ۱۳۰۰ دلار را رد کرد.

با بهبود تمایل سرمایه‌گذاران به طلا، ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه ۰.۳۲ درصد افزایش یافت و به ۷۴۲.۲۱ تن رسید.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۳ تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش 13,096 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13000 تومان و 13100 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 14,995 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4697 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 14900 تومان و 15000 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 17:45، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 450 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 560 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به روز چهارشنبه با افزایش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 412 هزار و 760 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 560 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون و 10 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آیا طلا روند کاهشیه خودشو ادامه میده؟