خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۹۸۰۶

سکه طرح قدیم ۴۴۰۰۰۰۰ تومان شد/ قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۱۲

سکه طرح قدیم 4400000 تومان شد/ قیمت طلا و دلار امروز 98/3/12

بازار طلا و سکه امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تنها تابع نرخ ارز و کاهش آن در بازار بود و بر این اساس بهای هر قطعه سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 400 هزار تومان شد.

به گزارش تجارت‌نیو ز، با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی قیمت طلا پس از افزایش خود در روز جمعه تغییری نکرد و در رقم 1305 دلار در هر اونس ثابت ماند.

براساس گزارش ایسنا، طلا هفته گذشته از افت بیش از یک درصدی بورس‌های جهان حمایت یافت. روند نزولی اخیر بازارهای سهام جهانی پس از توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که مکزیک را به دلیل مشکلات مهاجرت به اعمال تعرفه بالاتر تهدید کرد، ایجاد شد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز انتظار دارد طلا از برخی عواملی که هفته گذشته ارزش این فلز را تقویت کردند بهره بیشتری ببرد.

وی به کیتکونیوز گفت: تهدید جدید برای وضع تعرفه‌های بالاتر و تولیت‌های ترامپ ریسک گریزی را تقویت کرده و از بهای معاملات طلا در هفته جاری پشتیبانی خواهد کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه اس آی ای نیز گفت: وی به دلیل ابهامات ژئوپلیتیکی که پس از تهدید شدن مکزیک از سوی دونالد ترامپ برای وضع تعرفه پنج درصدی روی واردات کالاهای مکزیکی به وجود آمد، به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین شده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا از تحولات سیاسی پشتیبانی خواهد شد.

نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلافات تجاری از عوامل اصلی حمایت کننده رشد قیمت طلا در چند هفته گذشته بوده و تقاضا برای طلا و سایر دارایی‌های مطمئن را افزایش داده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۲ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 13,241 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13150 تومان و 13250 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,145 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4702 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15050 تومان و 15150 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 540 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه تمام طرح جدید نسبت به روز چهارشنبه با افزایش روبرو بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 410 هزار و 220 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.