کد مطلب: ۳۷۶۸۸۲

قیمت نفت به زیر ۷۲ دلار کاهش یافت / آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت طلای سیاه

قیمت نفت به زیر 72 دلار کاهش یافت / آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت طلای سیاه

در حالی که روز گذشته با تشدید تنش‌های ژئوپولتیکی قیمت نفت اندکی افزایش یافته بود، در معاملات امروز قیمت طلای سیاه بار دیگر به کمتر از 72 دلار به‌ازای هر بشکه کاهش یافت.

در حالی که روز گذشته (سه‌شنبه) با تشدید تنش‌های ژئوپولتیکی قیمت نفت اندکی افزایش یافته بود، در معاملات امروز قیمت طلای سیاه بار دیگر به کمتر از 72 دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، تنش‌ها میان ایران و آمریکا همچنان در سطح بالایی قرار دارد و این در حالی است که نشانه‌هایی از تمدید کاهش تولید اوپک هم دیده می‌شود.

اجلاس کمیته نظارتی اوپک روز یکشنبه در شهر جده برگزار شد و قرار است تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها در روزهای 25 و 26 ژوئن در مورد سیاست مدیریت عرضه خود رایزنی کنند.

در عین حال وزرای انرژی سه کشور روسیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از تمایل خود برای ادامه کاهش تولید سخن گفته‌اند.

کشورهای اوپک پلاس از ابتدای سال جاری میلادی با هدف مهار ذخایر جهانی و افزایش قیمت، تولید روزانه خود را در مجموع 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تا جایی پیش‌ رفته که برخی از تحلیلگران پیش‌بینی نفت 80، 90 و حتی 100 دلاری را کرده‌اند.

هفته گذشته بانک آمریکایی مریل لینچ در یادداشتی نوشت: اجرای تصمیم سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) برای کاهش آلایندگی سوخت‌های دریایی از ابتدای سال 2020 ممکن است قیمت نفت را به 90 دلار به‌ازای هر بشکه افزایش دهد.

موسسات دیگری از جمله جی‌پی مورگن اما بر این باورند که عوامل ژئوپلیتیک تنها در کوتاه‌مدت موجب افزایش قیمت نفت می‌شود. چرا که تولید نفت شیل آمریکا همچنان روبه‌رشد است و از سوی دیگر به دلیل افزایش نااطمینانی و کند شدن رشد اقتصاد در جهان تقاضا برای نفت خام در آینده کاهش می‌یابد.

در معاملات امروز چهارشنبه، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت 71.78 دلار معامله شد و هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدیت هم به 62.65 دلار به ازای هر بشکه رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.