کد مطلب: ۷۹۴۳۵۴

سهم ۵۱ درصدی پراید و پژو در تصادفات نوروز

سهم 51 درصدی پراید و پژو در تصادفات نوروز

جانشین پلیس راهور پایتخت عدم توجه به جلو را اصلی‌ترین دلیل وقوع تصادفات نوروزی در پایتخت اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته بود که سردار سید تیمورحسینی، جانشین رئیس پلیس راهور فراجا آمار جانباختگان درحوادث رانندگی در طول اجرای طرح نوروزی پلیس را بیان و در این میان اعلام کرد که تهران بزرگ دارای بیشترین جانباخته درون شهری با ۲۱ نفرکشته در صحنه تصادفات در ایام اجرای طرح نوروزی بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد:۲۷ درصد خودروها در تصادفات فوتی خودروی پژو، ۲۴ درصد خودروی پراید، پنج درصد خودروهای خارجی و کمتر از یک درصد هم اتوبوس بودند.

در طول اجرای طرح نوروزی ۳۵ هزار و ۱۹۵ نمره منفی برای شش هزار و ۲۰۵ راننده ثبت شده است.

بیشترین جریمه در تهران و خراسان رضوی و کمترین جریمه هم مربوط به استان خراسان شمالی است.

حالا سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ علل تصادفات رانندگی در ایام نوروز را اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصدی علل تصادفات شهر تهران در مدت سپری شده از ایام نوروز بدلیل عدم توجه به جلو رانندگان بوده است و راکبین موتورسیکلت نیز بیشترین سهم تقصیر را از لحاظ کاربران ترافیکی داشته‌اند .

به گفته موسوی پور، با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ۵۰ درصد از تصادفات شهر تهران در ایام نوروز بدلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان روی داده است . همچنین رتبه بعدی علت تامه تصادفات به عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی بازمی‌گردد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاربران ترافیکی که سهم تقصیر در تصادفات داشته اند نیز گفت: در این آمار ۲۲ درصد رانندگان خودروها ، ۵۱ درصد راکبین موتورسیکلت و ۲۷ درصد باقی مانده نیز مربوط به عابرین پیاده بوده است که در تصادفات سهم تقصیر داشته اند .

وی در خاتمه به ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره ای داشت و خطاب به رانندگان تاکید کرد که این ماده صراحتا اعلام می دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن ، استعمال دخانیات ، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌شود خودداری کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.