کد مطلب: ۶۹۰۸۱۱

آمار کالاهای در صف ترخیص / ۵/۲ میلیون تن کالا معطل در گمرک

آمار کالاهای در صف ترخیص / ۵/۲ میلیون تن کالا معطل در گمرک

آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در انبار های بنادر کشور، شناورهای پای اسکله و شناورهای منتظر در لنگرگاه از وجود ۵٫۲ میلیون تن کالا در بخش حکایت دارد؛ کالاهایی که در صف انتظار قرار دارند.

به گزارش تجارت نیوز ، براساس آخرین آمار اعلام شده از وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور نشان دهنده آن است که مجموع کالاهای اساسی اعم از موجودی انبارهای بندری، پای اسکله و کشتی‌های منتظر در لنگرگاه ۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۱۸ تن رسیده است.

به نقل از اکوایران ، براساس آمار اعلام شده بیشترین موجودی انبارهای بنادر مربوط به ذرت با یک میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۳۴ تن است. موجودی گندم انبارهای بندری نیز ۳۳۸ هزار و ۵۴۷ تن اعلام شده است.

سهم بندر امام خمینی نیز از کالای موجود در بنادر نیز ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۵۸۴ تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی، بزرگترین انبار کالاهای اساسی کشور است. همچنین موجودی برنج در انبارها ۱۲ هزار و ۸۳۷ تن و شکر ۱۵۹ هزار و ۸۰۰ تن است.

ارزیابی ها نشان دهنده آن است که ۱۳ بندر شامل آبادان، خرمشهر، شهید باهنر، لنگه، فریدون کنار، آستارا، چابهار، بوشهر، شهید رجایی، امام خمینی، انزلی و نوشهر و امیرآباد درگاه‌های ورود کالاهای اساسی در کشور هستند که در مجموع سه میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۷ تن انواع کالاهای اساسی در انبارهای بندری ذخیره شده است.

همچنین مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای پای اسکله ۵۴۷ هزار و ۷۹۷ تن و مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۳۴ تن است.

براساس داده ها تاکنون ۲ هزار و ۳۹۳ دستگاه کامیون و ۱۳۲ دستگاه واگن اقدام به حمل ۶۷ هزار و ۸۷۰ تن کالای اساسی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.