کد مطلب: ۳۷۴۸۳۳

آنالیز قیمتی یکی از رقبای اصلی دلار / فرانک در بازار چه روندی داشته است؟

آنالیز قیمتی یکی از رقبای اصلی دلار / فرانک در بازار چه روندی داشته است؟

در حالی که دلار و یورو دو شاخص مهم‌تر در بین معامله‌گران بازار ارز هستند و گاهی نوسان قیمتی این دو ارز و به خصوص دلار دیگر بازارها را متاثر می‌کند، فرانک سوئیس از ابتدای سال 98 به گود رقابت ارزی وارد شده و در برخی از هفته‌ها نسبت به دیگر ارز‌ها در صدر بازدهی هفتگی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزیابی قیمت فرانک در سال جاری نشان می‌دهد اختلاف کم قیمتی بین دلار و فرانک تا پایان تعطیلات نوروزی حتی به کمتر از 100 تومان رسیده است، تلاش دلار برای رسیدن به فرانک در روز 18 فروردین ماه محقق شد و قیمت این دو ارز یکسان شد.

اما با شروع هفته پایانی فروردین ماه سال جاری، دلار توانست خود ار از هم‌مرزی قیمتی با فرانک جدا کند و کمی خود را بالا بکشد، تا جایی که قیمت اولین شاخص ارزی در روز 31 فروردین ماه 150 تومان بیشتر شد و دلار تواسنت فاصله خود را با فرانک بیشتر کند.

اما فرانک در پایان هفته اول اردیبهشت ماه خود را به دلار رساند و با ورود دلار به کانال 14 هزار تومان در روز هشتم اردیبهشت ماه، فرانک سوئیس نیز خود را از کانال 13 هزار تومان کند و با دلار وارد کانال جدید قیمتی شد.

حرکت هم‌زمان قیمت فرانک و دلار تا روز 16 اردیبهشت ماه امسال ادامه یافت، اما فرانک در روز 17 اردیبهشت ماه با قدرت بیشتری به سمت کانال بالاتر حرکت کرد و دلار را پشت مرز 15 هزار تومان جا گذاشت، دلار در روز 19 اردیبهشت ماه با جهش حدود 350 تومان افزایش قیمت یک‌روزه (نسبت به روز 18 اردیبهشت ماه) به فرانک رسید.

اما طی سه روز ابتدایی هفته جاری هر دو ارز کاهش قیمت داشته‌اند، به‌نحوی که قیمت دلار در روز 23 اردیبهشت ماه معادل 14 هزار و 836 تومان و قیمت هر فرانک معادل 14 هزار و 969 تومان شد.

پیشتازی بازدهی فرانک از ابتدای سال جاری نسبت به دو شاخص ارزی به‌نحوی است که این ارز نسبت به یورو حدود دو درصد بیشتر بازدهی داشته است.

در حالی که یورو به عنوان دومین شاخص ارزی از ابتدای سال ( روز 5 فروردین ماه) تا روز 23 اردیبهشت ماه بازدهی 12.7 درصدی داشته است؛ فرانک و دلار بازدهی‌های نزدیک به هم را از آن خود کرده‌اند.

در بازه زمانی مذکور، دلار و فرانک به ترتیب بازدهی 14.5 و 14.6 درصدی را برای خود به ثبت رسانده‌اند.

یورو دلار

فرانک پا به پای شاخص‌های ارزی و به خصوص دلار رشد کرد.

در نمودار بالا، روند قیمتی دلار با خط سیاه و فرانک با خط قرمز مشخص شده است. همان طور که این نمودار نشان می‌دهد، این دو ارز موازی با هم سال جاری را طی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.