خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۳۴۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا درهم بیشتر از دیگر ارز‌ها رشد کرد؟

چرا درهم بیشتر از دیگر ارز‌ها رشد کرد؟

درهم امارات از حدود سه هزار و 500 تومان پایان سال گذشته با بیش از 19 درصد رشد در سال جاری به حدود چهار هزار و 200 تومان رسیده است. این میزان نوسان، حتی از نوسان دلار و یورو هم بیشتر بوده است.علت رشد قیمتی درهم نسبت به دیگر ارزها در سال 98 چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت درهم امارات در روز 28 اسفند ماه سال گذشته معادل سه هزار و 511 تومان بود و با شروع سال جاری کار خود را در نرخ سه هزار و 527 تومان آغاز کرد.

این ارز با شیب افزایشی ملایمی تعطیلات نوروزی را پشت سر گذاشته، اما از روز 18 فروردین ماه نوسانات بیشتری را متحمل شد و طی دو روز 19 و 20 فروردین ماه از سه هزار و 500 تومان به بیش از سه هزار و 800 تومان رسید، اما این نوسانات رفت و برگشتی بود به نحوی که تا پایان هفته اول اردیبهشت ماه ادامه پیدا کرد.

اما از روز هشتم اردیبهشت ماه نوسانات درهم بیشتر شد، به نحوی که این ارز در تلاش برای رسیدن به کانال چهار هزار تومان بود، تا جایی که به سختی خود را نزدیک این کانال نگه داشت.

با شروع هفته سوم اردیبهشت ماه درهم امارات خود را به بالای مرز چهار هزار تومان رساند، قیمت درهم امارات در چهارمین روز هفته جاری، 17 اردیبهشت ماه به رقم چهار هزار و 153 تومان رسید.

گزارش میدانی تجارت‌نیوز در روز چهارشنبه اخیر نیز نشان می‌دهد این ارز در بازار آزاد در نرخ‌های بالاتر از قیمت صرافی‌های بانکی قیمت‌گذاری شده است.

حتی تعداد زیادی از دلالان و صرافی‌های آزاد بازار فردوسی درهم امارات را خرید و فروش نمی‌کنند و مدعی هستند که درهم ندارند.

آن بخشی از معامله‌گران بازار ارز که درهم خرید و فروش می‌کردند، گفتند: اگر کسی الان درهم بخواهد موجود نداریم و برای رساندن آن به دست خریدار نیاز به زمان داریم تا آن را تهیه کنیم.

درباره نوع ارز برای سفر به امارات نیز در بین فعالان این بازار اختلاف نظر وجود دارد؛ در حالی که برخی از فعالان معتقد هستند برای مسافرت به امارات درهم ارز مناسب‌تری است و امکان سودآوری در زمان تبدیل آن در کشور امارات وجود دارد، برخی دیگر مخالف این ادعا هستند و بردن دلار را در تبدیل به درهم در خود امارات دارای ریسک می‌دانستند.

در حالی که درهم امارات از ابتدای سال تا 18 اردیبهشت ماه رشد 19 درصدی داشته است، مسعود دانشمند، رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات، علت رشد بالای درهم امارات را این طور ارزیابی کرده است: دلیل اینکه در سال ۹۸ درهم امارات رشد بالایی داشته این است که مبادلات پولی و بانکی میان ایران و امارات ناکارآمد است اما سیستم صرافی‌های بین دو کشور به خوبی فعالیت می‌کند. در حقیقت سیستم صرافی میان ایران و دوبی هر ساعت و بدون هیچ اختلالی فعالیت مستمر دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا موندم چی بگم چون باشنیدن این اخبار قلب و روح هر ایرانی باغیرتی به درد میاد، با عملکرد ضعیف و ناشیانه و بی حساب و کتاب مسئولین کار این مملکت به کجا کشیده که باید بابت هر ۱ درهم ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بدهیم ، کاری که دولت جناب آقای حجت السلام والمسلمین دکتر حسن روحانی (فریدون) و کابینه وزرای ایشان با این سرزمین انجام دادن حتی از پادشاهان قاجار هم تاسف بارتر بود، آیندگان وقتی تاریخ این سرزمین رو بخونند چه قضاوتی راجب این شخصیت به عنوان کسی که ۸ سال رییس جمهور این مملکت بود خواهند کرد؟ و بعدها راجب این شخصیت چه خواهند گفت؟ سیاه ترین دوران ایران زمین که مردمانش حتی نیازهای اولیه خودشون مثل خوراک و پوشاک رو با رنج و سختی تهیه میکردند[…]

  • ناشناس

    بهتر است از اقای دکتر همتی سوال کنید

  • مهدی

    خنده داره بهترین ماشینا و بهترین گوشیا و بهترین خونه ها رو داریم ولی نون نداریم بخوریم

  • ناتان

    روزگارى در كُلِّ دنيا سخن از ايران و ايرانيان بود ( هر دولت يا سرمايه گذارِ بزرگ ارزو داشت كه ايران اجازه دهد تا بتواند به نوعي واردِ بازار ايران بشود و و و و )
    از كشورهايي كه زبان انها انگليسي بود ( دانشجو به ايران ورود ميكرد و در دانشگاه زبان خارجي تهران ثبت نام ميكرد – افتخار ميكرد كه مدرك از ايران دارد )
    اين ٢نمونه از واقعيتِ منِ ايراني بود
    شما بزرگواران هر كدام كه ٢نمونه به واقعيت ديديد و يا شنيده أيد
    و
    افسوس كه چه بوديم ! چه شده ايم ! چه خواهيم شد!