کد مطلب: ۳۸۳۷۳۱

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اجاره سوله در شهرک‌های صنعتی مجاز نیست

اجاره سوله در شهرک‌های صنعتی مجاز نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک ایران می‌گوید: در شهرک‌های صنعتی سوله‌ای نساختیم که بخواهیم در این شرایط آنها را اجاره دهیم. اجاره سوله در شهرک‌های صنعتی مجاز نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرایط نامطلوب بنگاه‌های صنعتی باعث شده که برخی صنعتگران سوله یا کارخانه‌ها را به انبار تبدیل کنند. برخی صنعتگران معتقدند در سال رونق تولید اجاره سوله‌ها برای انبارداری کالاها افزایش یافته است. در برخی جاده‌ها و اتوبان‌های بزرگ بین شهری نیز تبلیغات اجاره سوله قابل مشاهده است اما آیا این اقدام قانونی است؟

سوله خالی در شهرک‌های صنعتی ساخته نشده

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک در پاسخ به این پرسش که آیا اجاره سوله‌های صنعتی اقدامی قانونی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: سوله خالی در شهرک‌های صنعتی برای اجاره وجود ندارد. برای احداث واحدها به صنعتگران تنها حق انتفاع واگذار می‌شود.

محمد علی عزیز محمدی افزود: در سازمان شهرک‌های صنعتی سوله‌ای نساختیم که بخواهیم در این شرایط آنها را اجاره دهیم. در برخی شهرک‌ها واحدهای کارگاهی ساخته می‌شود و به صنعتگران واگذار می‌شود حالا اینکه صنعتگری قصد دارد کارخانه را به دیگری واگذار کند، اختیار با خودش است و ما به حریم شخصی مردم دخالتی نداریم.

کارخانه‌ها تبدیل به انبار نشده‌اند

او اظهار کرد: اجاره سوله بستگی به موضوعیت کار دارد. ممکن است صنعتگری آمورش را به صنعتگر دیگر واگذار کند. اینکه می‌گویند کارخانه‌ها تبدیل به انبار شده است چنین چیزی صحت ندارد؛ چرا که انبار در رسته خدمات قرار دارد و کارخانه نیز در رسته صنعت. بنابراین افراد نمی‌توانند به راحتی امور خودشان را تغییر کاربری دهند. در حقیقت از میان 45 هزار واحد صنعتی تعداد انگشت شماری هستند که قصد دارند امور خود را به خدماتی و انبارداری تغییر دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.