کد مطلب: ۵۳۷۹۴۰

پای سازمان مالیاتی به ماجرای اختلاف صندوق توسعه و بورس باز شد

پای سازمان مالیاتی به ماجرای اختلاف صندوق توسعه و بورس باز شد

ماجرای تخصیص یک درصد از منابع صندوق توسعه به بازار سهام همچنان مبهم است. از یک طرف صندوق اعلام کرده معادل ریالی یک درصد از منابع از طریق مطالبات از سازمان مالیاتی پرداخت می‌شود و از سوی دیگر، ماجرای تعلل بانک مرکزی در تعسیر منابع ارزی بحث برانگیز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ صندوق توسعه ملی اخیرا اعلام کرده است، روز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ نیز در جلسه‌ای با هماهنگی فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور اکثریت اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی، در محل سازمان بورس اوراق بهادار مقرر شد؛ از محل مطالبات صندوق توسعه ملی از سازمان امور مالیاتی، مبلغ ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به سازمان بورس و اوراق بهادار در صندوق «تثبیت بازار سرمایه» سپرده‌گذاری شود که بلافاصله نامه مربوطه به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ و رونوشت آن به افراد ذی‌مدخل از جمله رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دژپسند ارسال شد.

چند روز قبل، محسن علیزاده عضو شورای عالی بورس گفته بود، طبق قانون هر ساله باید یک درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به بازار بورس تخصیص یابد و بانک مرکزی مسئول تخصیص این منابع است. با توجه به اینکه تخصیص یک درصد از صندوق توسعه ملی به بورس، مصوبه مجلس است ما قصد داریم تا طبق ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس کسانی که از اجرای این مصوبه خودداری کنند را به قوه قضاییه معرفی کنیم.

البته این در حالی است که صندوق توسعه ملی اعلام کرده بود ۲۰۰ میلیون دلار از منابع این صندوق برای کمک به بازار سهام بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تخصیص داده خواهد شد.

طبق اعلان صندوق توسعه ملی، در تاریخ ۲ مهر ۹۹، مصوبه شورای عالی امنیت ملی، در خصوص تخصیص منابع به سازمان بورس و اوراق بهادار در هیئت امناء صندوق توسعه ملی مطرح و مقرر شد که این مصوبه در هیات عامل این صندوق مطرح و به بانک مرکزی ابلاغ شود.

در تاریخ ۳ مهر ۹۹ نیز جلسه هیات عامل صندوق که به صورت فوق‌العاده تشکیل شد، اختصاص منابع مورد نظر شورای عالی امنیت ملی برای بورس مصوب و به بانک مرکزی ابلاغ شد.

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی عبدلی

    اینها بازم کیسه دوختن واسه مردم ، هنوز سیر نشدن @!!@!:

  • ناشناس

    مسئولین هیچ بحرانی را نمیتوانند حل کنند چه برسد. بورس !
    بورس باید راه خودش را طی بکند تا جان بگیرد
    هیچ کس نمیتوانند بورس را چند روز مثبت یا منفی کنه در عرض این ۱۰ماه برای من که سایت شده بقیه سروران را نمیدانم

  • ناشناس

    برای درست شدن بورس فقط باید جلوی بی قانونی حقوقی ها گرفته شود سهم بپیوند که عرضه اولیه بوده آبروی عرضه اولیه های سال قبل را برده و باعث بی اعتمادی کامل به بقیه عرضه ها شده و هر روز ضرر سهامداران را زیادتر میکند وقتی مسولین بورس جرات ندارند با این افراد برخورد کنند چطور هر روز طرح و لایحه صادر میکنند و انتظار دارند مردم اعتماد کنند چطور سهمی مانند غگیلا باید باعث دلگرمی به سهامداری شود و بقیه باعث بی اعتمادی برای اعتماد از حقوقی غگیلا یاد بگیرید نه اینکه هر روز صف فروش بچینید و سرمایه های مردم را به نابودی بکشانید وقتی سهم‌ها در مدار مثبت قرار بگیرند دیگر کسی سهمش را نمی فروشد و بازار درست می شود حال خود دانید یا نه مانده سرمایه مردم را به صفر برسانید و درب بورس را ببندید برای همیشه یا با سهامداران درست رفتار کنید و باعث رونق دوباره بورس شوید

  • ناشناس

    در این اوضاع بیماری کرونایی دولت و مسئولین نمی گویند کسی بیمار کرونایی داره پول لازم داره واسه مریضش
    مروت و انصاف خوب چیزیه والا !!!!!!!!!!
    اینجوری سهمها رو صف فروش میکنین که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ای مسئولین و رئیس سازمان بورس به خدای احد و واحد جواب پس میدین ها
    چوب خدا صدا نداره بخورید دیگه دوا نداره

  • حسین

    باسلام نگران نباشید اونهاهم دنبال سهمی از تاراج سرمایه های مردمند..والا کارد دسته خودش را نمیبرد

  • ابراهیم

    بدترین نوع مرگ ذره ذره جان دادن هست که انسان عذاب میکشه داستان اعلان بورس هم همینه یه دفعه شاخص صفر کنید شاید یه علاجی بشه . به خدا اینهای که هرروز هفته سرمایشون جلوی چشمشون ذره ذره آب میشه انسان هستند نه آدم آهنی که بی خیال باشند

  • ناشناس

    خودکشی فردی به خاطر ضرر در بیمه معلم

  • ناشناس

    در این قمار خونتون ببندید بدبخت شدیم رفت

  • ناشناس

    باید بریم اعتراض کنیم.کسی به فکر ما سهام دارا نیست

  • ناشناس

    سران قوا دستتون درد نکنه خیلی زحمت کشیدید.ما هم روز انتخابات جبران می کنیم