کد مطلب: ۴۱۲۷۱۲

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

علت استعفای محمود حجتی چه بود؟

علت استعفای محمود حجتی چه بود؟

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت استعفای وزیر جهاد کشاورزی گفت: چند بار قبلا نامه استعفا خود را داده اما آقا رئیس جمهور نپذیرفته است؛ اما پس از مطرح شدن استیضاح وی این استعفا پذیرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود فردا جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس شواری اسلامی برگزار شود، اما ساعتی قبل حسن روحانی، رئیس جمهور با استعفای محمود حجتی موافقت کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص علت استعفای وزیر جهاد کشاورزی گفت: چند بار قبلا نامه استعفای خود را داده بود اما آقا رئیس جمهور نپذیرفت؛ اما پس از مطرح شدن استیضاح وی این استعفا پذیرفته شده است.

به گفته اسدالله عباسی با قبول شدن استعفا، موضوع استیضاح از دستور کار خارج می‌شود.

وی در خصوص محورهای استیضاح حجتی گفت: قرار بود استیضاح با محورهای قیمت تولیدات، افزایش نهادهای دامی و کشاروزی و … انجام شود.

قبول استعفای حجتی در حالی است که امروز برای آخرین بار در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حضور یافت.

2 32

آخرین حضور حجتی در جمع دولت‌مردان.

همچنین امروز روزنامه اعتماد درباره علت استعفای حجتی نوشته بود: «چرا و كِي؟» اين اولين واژه‌هاي پرسشي است كه پس از شنيدن خبر استعفاي وزير جهاد كشاورزي به ذهن مي‌رسد. موضوعي كه به نظر مي‌رسد شايد بي‌ارتباط با بازداشت «خليل آقايي» نباشد. يك ماه پيش بود كه خبر بازداشت رييس سازمان جنگل‌ها به اتهام ارتشا از سوي دادسرا كاركنان دولت باعث شد و برخي نمايندگان وزير جهاد كشاورزي را مسوول اين ماجرا مي‌دانستند؛ چراكه مي‌گفتند محمود حجتي يكي از اصلي‌ترين حاميان «خليل آقايي» براي معرفي او در اين سمت بوده است. حال وقتي خبر استعفاي او به گوش مي‌رسد و آن هم با اين چاشني كه اين استعفا از مدت‌ها قبل مطرح بوده است، اين گمانه تقويت مي‌شود كه احتمالا استعفاي وزير جهاد كشاورزي مي‌تواند با بازداشت رييس سازمان جنگل‌ها مرتبط باشد؛ موضوعي كه البته قاسم ميرزايي‌نيكو نماينده اصلاح‌طلب مردم فيروزكوه و دماوند در گفت‌وگو با فارس آن را رد مي‌كند. اين عضو شوراي مركزي فراكسيون اميد صحبت‌هاي سخنگوي هيات رييسه درباره استعفاي وزير جهاد كشاورزي را تاييد مي‌كند و مي‌گويد: «اين استعفا مربوط به قبل است كه تاكنون براي آن تعيين تكليفي نشده است.» او درباره علت طرح اين استعفا مي‌گويد: «اين استعفا مربوط به قبل از زماني كه آقاي خليل آقايي را دستگير كرده بودند، مطرح شده بود و بيشتر در حد بيانيه بود.»

این روزنامه به نقل از علي اكبري، نماينده اصلاح‌طلب مردم شيراز و عضو كميسيون آب، خاك و منابع طبيعي مجلس نوشت: يكي از دلايلي كه حجتي استعفا داد، موضوع بخش بازرگاني وزارت جهاد كشاورزي بود. درواقع اين نهاد كه تامين‌‌كننده‌ بخش‌هاي مختلف وزارتخانه و نيازمندي‌ها در اين حوزه بود، به يك‌باره از وزارت جهاد كشاورزي جدا شد و به وزارت صمت سپرده شد. هرچند كميسيون كشاورزي نيز با اين انتقال موافق نبود اما در نهايت اين اتفاق رخ داد

در ادامه وی اظهار کرده است: واضح بود كه تامين مطالبات كشاورزان و انتظار آنها از اين وزارتخانه باتوجه به جدا شدن اين بخش از وزارتخانه، ديگر كار ساده‌اي نيست و اين درحالي بود كه ما معتقد بوديم كه ستاد تنظيم بازار هم بايد زيرنظر جهاد كشاورزي باشد اما نه‌تنها اين اتفاق رخ نداد؛ بلكه بخش بازرگاني را هم از وزارت جهاد كشاورزي جدا كردند. بنابراين به نظر مي‌رسد آقاي حجتي تناسبي ميان انتظارات و اختيارات نديدند و به همين علت استعفاي خود را به دولت تقديم كردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعيد

    هيچ اتفاق مهمي نيفتاد. يك بي كفايت ميره يك بي كفايت ديگه مياد جاش

    • فصیحی

      قدر زر زرگرشناسد قدر گوهرگوهری/ قدر وارزش آقای حجتی بعدا مشخص میشود وزادت جهاد کشاورزی دیگر وزیری با توانایی وخصوصیات اخلاقی آقای حجتی به خود نخواهد دید/

    • فصیحی

      وزارت جهادکشاورزی دیگر وزیری با توانایی وخصوصیات اخلاقی آقای حجتی به خود نخواهد دید/

  • ناشناس

    ای بابا،صبرمیکرد ببینیم این چطوری تو مجلس دفاع میکنه از عملکردش بخندیم

  • اسمعیل خادمی

    وزارت جهاد کشاورزی یعنی کشاورز، رها،میزان کاشت محصول رها،نظام توزیع و بسته بندی و نگهداری رها، و این یعنی کشاورزی شانسکی در ایران..بدون برنامه …و مردمی که یا مفت میخرند یا خیلی گران ..

  • ناشناس

    این وزیر همان خوب که رفت برای یکسان سازی حقوق کارمندان وزارتخانه جهادکشاورزی با سایر وزارتخانه ها هیچ اقدامی نکرد. وزیری محافظه کار بود.

  • کارمند بدبخت جهاد

    وزیری که ازکامنداش وکشاورزان دفاع نکنه نبودنش بهتره کارکنان جهادکشاورزی باسیلی صورتشان را سرخ میکنن

  • ناشناس

    وزیری که دریک شهرستان بزرگ که قطب مهم کشاورزی یک استان محسوب میشود یک دامپزشک به مدریت جهاد کشاورزی می گمارد همان بهتر که برود وچنین تیشه بر ریشه کشاورز نزند

  • علی

    وزیری که نتونه گرونی ادوات ونهاده های کشاورزی رو کنترل کنه بهتره که بره.مگه میشه قیمتهای تراکتور در سال سه یاچهاربارگرونتربشه وایشون خبر نداشته باشه.بدبخت کشاورز که توی این مملکت باید همش توسرش بزنن.

  • حسین

    این نشون میده چقدر گندکاری هاشون بالا اومده که حاضر شدن با استعفا موافقت کنند