به گزارش تجارتنیوز، اقبال شاکری گفت: ۸۰ درصد از مبلغ ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین میشود. باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آنها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد باشد. بنابراین برای دهکهای یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود. چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان آورده متقاضیان هم برای دهکهای یک تا سه بین ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است. به طور قطع برای دهکهای پایینتر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود. زیرا طبق برنامهریزیها این واحدها را در قالبهای مسکن حمایتی میسازند. بنابراین بالا بودن میزان اقساط متقاضی قابل پذیرش نیست.
پیش از این اعلام شد که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شد. (منبع: باشگاه خبرنگاران)
کاهش شرط سکونت ۵ ساله
همچنین بر اساس شروط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه سکونت برای مهاجرین از کلانشهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش مییابد.
وزارت راه و شهرسازی از روز اول اردیبهشت به مدت یک ماه به متقاضیان نهضت ملی مسکن فرصت داد تا اگر در انتخاب شهر محل درخواست یا سایر مشخصات و اطلاعات خود اشتباه داشتهاند آن را اصلاح کنند.
متقاضیان پیش از تغییر شهر محل درخواست خود به «اطلاعیه ثبتنام از متقاضیان نهضت ملی مسکن» مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ مندرج در سامانه مذکور توجه کنند.(ایسنا)
گفتن سالی یک میلیون میسازیم هنوز حدود یک ساله که ثبت نام کردیم و هنوز دریغ از هیچ اقدامی!!!!!
سلام،من ۲فرزند دارم درحال حاضر بیکارم تا یک ماه دیگه صاحب خانه ام خونه اش را میخواهد چیکار کنم عمل قلب باز کرده ام دیگه جون ندارم خدا را خوش نمیاد این وضعی که دارم باید خون گریه کنم
چرا اینقدر دروغ میگید
خسته نشدید
کسایی که ثبت نام کردن مسکن ملی
هر ۶ ماه ۴۰ میلیون باید واریز کنن
خودتون حساب کنید ماهی چقدر میشه
اول برین گرانی ازسرراه مردم بردارین بعدازخانه دارشدن مردم حرف بزنید
سلام این مسکنهابرای فقیروفقرانیست برای دلالان پولداره که سرمایه گذاری کنن وکرنه هرکسی میفهمه وقتی کارنداری راه دزدی هم بلدنیستی ازکجاماهی ۱۵تومان بیاری قسط بدیدعجب دولتی داریم مابدبخت بیچارها
این طرح دقیقا میشه حکایت خرید ماشینهای ثبتنامی که خیلیها ثبتنام میکنن و میفروشن چون ندارن که بخرن😜این خونه ها اکثرش بنفع دلالها میشه چون الان بدبختهای جامعه کارگران دیگه که مستاجران از کجا بیارن هم قسط بدن هم کرایه خونه هم اورده اولیه بیارن😂😂😂حتما که این طرح گیراست عالیه واسه دلالها
الان اگه یه کارگر شش تومن حقوقش باشه خب داره کرایه خونه میده دیگه بعد کرایه یک تا دو تا سه تومن .بعد بخواد ماهانه هم سه تومنش رو بده قسط این مسکنها .تازه آورده اولیه هم هست بعد از کجا بیاره بخوره .اخه کارگرا الان همه مستاجرن بعد اگه اولین بار اورده بدن که مسلما خیلیا ندارن چون حتما هر چی بوده رو داده برا پیش خونه اگه یه مقدار پولیم که داره بیاره بده برای اورده اولیه مسکن اونوقت تا زمانی که شما این خونه هارو درست کنید دستشون رو بگیره کجا باید زندگی کنن و چجور با حقوقه سه تا فوقش شش تومنی که یه مقدارش رو باید بدن اجاره خونه یه مقداریش برای مسکن بعد چی مصرف کنن سماق بمکن .تازه تا شمام بیاید بسازید هر سال هم کرایه خونه ها بالاتر میره هم پول پیش جمع کنه کرایه خونه اش رو بده قسط مسکن بده یا یه چی پس انداز کنه برا پول پیش سال جدیدش یا بخوره که نمیره چیکار باید بکنه هر چند با شش تومن دیگه نمیشه زندگی کرد چه برسه پس انداز و قسط و کرایه خونه و…. شما واقعا چه فکری کردید این خونه ها همه میرن تو جیب دلالها حالا ببین کی گفتم چون اونایی که خونه ندارن قشر ضعیفن و خب ندارن بخرن اورده اولیه رو به هر زوری بشه جور میکنن تو قسطهای بعدیش با خرج و مخارج زندگیشون میمونن و مجبورن به کسی که پولداره بفروشه مثل خیلیها ه الان ماشین رو ثبتنام میکنن و میفروشن چون ندارن که بخرن حواله رو میفروشن مسکن هم همینجور میشه
تو از کجا میتونی با ۶۵۰ بیای یه خونه درست کنی که میشه نصفش؟ حداقل سه چهار میلیارد هزینه ساخت یه خونه میشه،برای ترمسم یه خونه بصورت ساده خداقل پونصد ششصد میخواد،کجا زندکی میکنی؟ مدوم دهات؟
عالی
چرا اینقدر….!؟ کجاش طرح خوبیه کارگر بدبخت مگه ماهی چند حقوق میگره که 3 تومن بده قسط اینم تازه اگر بتونه اورده اولیه رو پرداخت کنه. واقعا یلخیلی خوشبحالته یا….!؟