کد مطلب: ۱۵۹۹۴۰

امضای قرارداد یک میلیارد یورویی با اوبربانک اتریش

امضای قرارداد یک میلیارد یورویی با اوبربانک اتریش

قرارداد یک میلیارد یورویی 14 بانک ایرانی با «اوبربانک» اتریش، امروز (پنجشنبه) منعقد شد.

قرارداد یک میلیارد یورویی 14 بانک ایرانی با «اوبربانک» اتریش که به عنوان نخستین قرارداد تامین مالی بانک‌های ایران با بانک‌های اروپایی‌ها پس از برجام به شمار می‌رود به امضا رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این قرارداد امروز، پنجشنبه با حضور سید احمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و محمد خزاعی رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی، مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌های ایرانی در اتریش منعقد شد.

در جریان سفر معاون ارزی این بانک و هیات بانکی ایران به اتریش، قرارداد تامین مالی معادل یک میلیارد یورو بین بانک‌های کارآفرین، سامان، پاسارگاد، رفاه کارگران، ملت، تجارت، ملی ایران، صنعت و معدن، اقتصاد نوین، سپه، توسعه صادرات، خاورمیانه، کشاورزی و پارسیان با «اوبر بانک» اتریش امضا شد.

«اوبر بانک» یک بانک منطقه‌ای در قلب اروپاست که در کشورهای همجوار اتریش نیز فعالیت دارد.

به موجب این قرارداد، منابع بانک اتریشی برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی‌ بخش خصوصی و دولتی که مجوزهای لازم را طی مراحل قانونی در داخل کشور اخذ کرده‌اند، تخصیص خواهد یافت.

همچنین در این سفر، معاون ارزی بانک مرکزی با مدیر موسسه بیمه صادراتی اتریش (اوکابه) و مدیران برخی از بانک‌های بزرگ این کشور دیدار و درباره گسترش روابط بانکی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

این قرارداد، اولین قرارداد تامین مالی بانک‌های ایران با بانک‌های اروپایی پس از برجام است که بعد از قراردادهای امضا شده بین بانک‌های ایران با کشور کره‌جنوبی به مبلغ هشت میلیارد یورو و کشور چین مجموعا به مبلغ 35 میلیارد دلار، به امضا می‌رسد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.