کد مطلب: ۲۹۸۷۲۹

امکان ثبت تغییرات ۲۷۰ هزار بنگاه تعاونی

امکان ثبت تغییرات ۲۷۰ هزار بنگاه تعاونی

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد اعلام کرد: حدود ۲۷۰ هزار اتحادیه و تعاونی موجود در کشور می‌توانند بدون نیاز به وزارت کار امور ثبت یا تغییرات را انجام دهند.

حسین میرشجاعیان، در برنامه «تیتر امشب» سیما با بیان اینکه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزها یک هیات فرا قوه ای است، تصریح کرد: ریاست این هیات برعهده وزیر اقتصاد است و روسای اتاق های ایران، اصناف و تعاون، دو تن از نمایندگان مجلس، نمایندگان سه دستگاه نظارتی و نیز نماینده دستگاهی که قرار است مورد بررسی قرار گیرد، عضو آن هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز،میرشجاعیان افزود: پیش از این تعاونی‌ها برای ثبت و دریافت مجوز باید از وزارت کار مجوز می‌گرفتند اما اکنون حدود ۲۷۰ هزار اتحادیه و تعاونی بدون نیاز به وزارت کار می توانند امور ثبت یا تغییرات را انجام دهند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: بر اساس گزارشی که اداره کل ثبت شرکت‌ها داده از حدود ۲۷۰ هزار تعاونی ثبت شده در کشور، متاسفانه تعداد کمی برای ثبت تغییرات اقدام کردند که نشان می‌دهد موجودیت حقوقی دارند اما فعالیت کافی ندارند.

میرشجاعیان اضافه کرد: این درحالی است که برخلاف بخش تعاونی‌ها، در حال حاضر اصناف حدود ۳ میلیون پروانه صنفی دارند و فعال هستند. معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ابتدای کار در سال ۹۳ حدود ۵۰۰ هزار مجوز حذف و یا ادغام شدند، افزود: دولت، قوه قضاییه، پلیس و اتاق‌های بازرگانی در صدور مجوز برای واحدهای کسب و کار دخیل هستند، اما عمده ترین مشکل در این حوزه، ناکافی بودن نظام تبادل اطلاعات است.

میرشجاعیان ادامه داد: به عنوان مثال در کشورهای پیشرفته با اینکه چک‌های فرودگاهی پُرشمارتر است، اما اشتراک اطلاعات و متصل بودن دستگاه‌ها سرعت بررسی‌ها را به شدت افزایش می‌دهد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: این اتفاق زمانی در کشور ما رخ می‌دهد که خود ما بخواهیم وارد چنین فضایی شویم. میرشجاعیان بهبود محیط کسب و کار را منوط به جاری بودن چند مولفه دانست و گفت: توسعه الکترونیک، ساده سازی قوانین و مقررات و حاکمیت قانون از مهم‌ترین عوامل به شمار می روند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.