کد مطلب: ۲۴۷۷۸۷

انتقاد یک نماینده از عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در ۳ سال متوالی

انتقاد یک نماینده از عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در ۳ سال متوالی

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سه سال است که قیمت تضمینی گندم خریداری شده از کشاورزان ثابت است در حالیکه باید با نرخ روز و جهانی باید گندم را خریداری کرد.

سید جواد حسینی‌کیا در تذکری شفاهی به رئیس‌جمهور در پایان جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیان کرد: نرخ تمامی کالاها چند برابر شده است. سه سال است که قیمت تضمینی گندم کشاورزان با قیمت یکسان انجام می‌شود. درحالی‌که باید با نرخ روز و جهانی از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در ادامه بیان کرد: معلمان هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. باید به وضعیت معیشتی فرهنگیان توجه شود.

حسینی‌کیا در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: عدم نظارت وزارت جهاد کشاورزی به محصولات کشاورزی و باغی بر تنظیم کاشت محصولات کشاورزی باعث شده است که کشور و کشاورزان خسارت جدی ببینند. ما امروز نیازمند سامانه کشت محصولات کشاورزی هستیم.

وی در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دوران وزارت شما دوران بیکاری استان کرمانشاه است. نرخ بیکاری از ۱۹ درصد به بالای ۳۰ درصد رسیده است. این ظلمی است که به این استان شده است. در دوران مدیریت شما وام ۱.۵ میلیارد که مجلس برای مدیریت و توسعه روستایی تصویب کرد، جلوی آن را گرفتید و این ظلمی بود به کشاورزان.

حسینی‌کیا در پایان در تذکری به وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: به نحوه فروش پالایشگاه کرمانشاه رسیدگی کنید چراکه سازمان خصوصی‌سازی محلی برای تاراج بیت‌المال شده است. مگر می‌شود پالایشگاهی که در سال ۹۳ بالای هزار میلیارد تومان فروخته شده است بدون اعتراض طرف‌های مقابل دولت آن را پس بگیرد و ۱۸۰ میلیارد تومان قیمت پایه بگذارد. این محلی است برای خیانت به مردم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.