کد مطلب: ۲۱۴۰۷۲

اولویت صنعت‌نفت تزریق سرمایه برای توسعه میدان‌های مشترک

اولویت صنعت‌نفت تزریق سرمایه برای توسعه میدان‌های مشترک

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تزریق سرمایه به میدان‌های مشترک یکی از اولویت‌های صنعت‌نفت است.

حسین امیری‌خامکانی گفت: در احکام دائمی بودجه‌های سنواتی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور، دولت بر اولویت برداشت نفت از میدان‌های مشترک مکلف و در قانون بودجه سال ۹۶ نیز بر این اقدام تاکید شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز . امیری افزود: با توجه به محدودیت منابع و جذب سرمایه خارجی، اولویت‌بندی‌هایی در میدان‌های مشترک پارس‌جنوبی و منطقه غرب کارون انجام شده که این اولویت‌بندی‌ها نتیجه‌بخش بوده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع کشور در بحث اکتشاف و استخراج نفت باید ابتدا در میدان‌های مشترک هزینه شود، همچنین ساختار فیزیکی میدان‌های نفت و گاز به این صورت است که اگر طرفی برداشت خود را افزایش دهد، فشار کاهش می‌یابد و نفت و گاز از سوی ایران به سمت طرف مقابل حرکت می‌کند.

امیری خامکانی با تاکید بر این‌که دولت در شرایط محدودیت منابع و سرمایه باید ابتدا در میدان‌های نفتی مشترک جذب سرمایه کند، گفت: در شرایط کنونی حتی می‌توان با کشورهای همسایه برای جذب سرمایه‌ به صورت مشترک با هدف توسعه میدان‌های مشترک مذاکره کرد و برداشت از منبع و سهم هر کشور را به صورت مساوی تقسیم کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: برای دستیابی به اهداف بالادست صنعت نفت در برنامه ششم توسعه به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه نیاز داریم و رشد ۹ درصدی صنعت نفت در پایان برنامه نیز باید با احتساب جذب این مقدار سرمایه هدف‌گذاری شود.

منبع:شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.