کد مطلب: ۲۵۵۳۰۰

باارزش‌ترین برندهای دنیا

باارزش‌ترین برندهای دنیا

شرکت تجاری برندز (BrandZ) فهرست جدیدی از باارزش‌ترین نام‌های تجاری در سال 2018 منتشر کرده است. برای اولین بار دو شرکت چینی (علی‌بابا و تنسنت) در کنار 10 برند قدرتمند جهان قرار گرفته‌اند.

الهام میرمحمدی: شرکت تجاری برندز (BrandZ) فهرست جدیدی از باارزش‌ترین نام‌های تجاری در سال 2018 منتشر کرده و برای اولین بار در میان 10 شرکت برتر جهان دو شرکت چینی دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان مانی، در فهرست 2018، علی‌بابا و شرکت‌ فناوری تنسنت (Tencent) در کنار شرکت‌های قدرتمندی چون گوگل و اپل قرار گرفته‌اند.

علی‌بابا که جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است، موفق شده ارزش نام تجاری خود را به 113 میلیارد دلار (دو برابر سال گذشته) برساند. این شرکت که بیشتر در حوزه تجارت آنلاین شناخته می‌شود، حالا در زمینه‌های پرداخت موبایلی و پردازش ابری فعالیت دارد.

ارزش برند تنسنت نیز در مقایسه با سال گذشته با 65 درصد افزایش، به 179 میلیارد دلار رسید و جایگاه پنجم را از آنِ خود کرد.

تخصص این کمپانی، بازی‌های آنلاین، اپلیکیشن‌ها، خدمات پیام‌رسانی فوری و پرداخت آنلاین است. ارزش بازار تنسنت 490 میلیارد دلار است که این میزان حتی از برخی از معتبرترین بانک‌های امریکایی نظیر جی‌پی مورگن چیس بالاتر است.

ارزش بازار (Market cap) این شرکت، 490 میلیارد دلار است و حتی از باارزش ترین بانک‌های معتبر آمریکایی مانند JPMorgan Chase نیز بار ارزش‌تر است.

جدول زیر باارزش‌ترین برندهای سال 2018 را نشان می‌دهد:

رتبه برند
1 گوگل
2 اپل
3 آمازون
4 مایکروسافت
5 تنسنت
6 فیس‌بوک
7 ویزا
8 مک‌دونالد
9 علی‌بابا
10 ای‌تی اند تی

دورین وانگ (Doreen Wang) رئیس موسسه برندز اعلام کرد: رتبه‌بندی جدید نشان می‌دهد که دو کمپانی تنسنت و علی‌بابا با عبور از موانع بسیاری موفق شدند به جمع قدرتمندترین برندهای جهانی بپیوندند.

او با اشاره به چالش‌هایی که پیش روی این شرکت‌ها قرار دارد، افزود: مشکلاتی نظیر فقدان آگاهی در مورد برندهای جدید در بازار بین‌المللی، جو بی‌اعتمادی نسبت به کیفیت کالاهای چینی و نبود سرمایه‌گذاری قوی داخلی برای این شرکت‌ها از بزرگ‌ترین معضلات برندهای چینی محسوب می‌شود.

با این حال، نگرش جهان در مورد برندهای چینی در حال تغییر است.

به عقیده او، جذب مصرف‌کنندگان از قشر جوان، فرصت‌های خوبی را برای این دو شرکت چینی فراهم کرده است.

ورود برندهای چینی به بازار آمریکا در مراحل اولیه قرار دارد اما در کشورهای دیگر این نام‌های تجاری از محبوبیت خاصی برخوردارند.

به عنوان مثال علی‌بابا در کشورهایی چون برزیل، شیلی و چین بسیار محبوب شده و به دلیل تلفیق با تکنولوژی سرویس علی‌اکسپرس موفق شده به یکی از پلت‌فرم‌های پراستفاده در حوزه تجارت الکترونیک تبدیل شود.

این شرکت همچنین در کشورهای دیگری نظیر اسپانیا، کره شمالی و اسرائیل محبوب است.

تنسنت بیشتر در کشورهای جنوبی مانند تایلند و سنگاپور شناخته‌شده است.

شرکت تجاری برندز سالانه گزارشی از باارزش‌ترین برندهای دنیا منتشر می‌کند. طی 12 سال گذشته گوگل برای هشت سال متوالی رتبه برتر این فهرست را به خود اختصاص داده است.

ارزش این برند در حال حاضر 302 میلیارد گزارش شده که در مقایسه با سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.