کد مطلب: ۴۲۳۶۱۸

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

فقط دلار رشد نکرد / طلا و بورس همچنان می‌تازند / وعده ارزانی ارز در آینده

فقط دلار رشد نکرد / طلا و بورس همچنان می‌تازند / وعده ارزانی ارز در آینده

قیمت دلار امروز اندکی کاهش یافت اما شاخص بازار سهام و قیمت طلا همچنان روند صعودی خود را ادامه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز 24 دی ماه تا ساعت ۱۶ با 0.1 درصد کاهش، 13 هزار و پنج تومان اعلام شده است.

اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۶ با هزار و 600 تومان افزایش، به 492 هزار و 400 تومان رسیده است.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۶ با 46 هزر تومان افزایش به چهار میلیون و 822 هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه تا ساعت ۱۶ با 30 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

بازار سهام هم در امروز روندی صعودی را پشت سر گذاشت.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه با رشدی ۳۸۷۴ پله‌ای، در کانال ۳۹۵ هزار واحدی متوقف شد. شاخص کل هم وزن نیز در این روز افزایشی بیش از ۱۶۶۴ واحدی را تجربه کرد.

24 دی

امروز شاخص بازار سهام روندی صعودی داشت.

از مهمترین اخبار امروز این بود که رئیس جمهور گفته است: قول می‌دهم دولت با تمام امکاناتش پیگیر حادثه سقوط هواپیمای مسافربری باشد و قوه قضاییه با یک قاضی ویژه دنبال رسیدگی سریع به ابعاد آن باشد.

امروز همچنین معاون اول رئیس جمهور هم عنوان کرده است: داوطلبانی که رد صلاحیت شده و احساس می‌کنند این رد صلاحیت حق آنها نبوده است، باید در فرصت و زمان تعیین شده اعتراضات خود را به شورای نگهبان مطرح کنند چرا که گاهی با مذاکره و توضیح، برخی ابهامات ایجاد شده، برطرف می‌شود.

تمدید مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه، اظهار نظر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت دلار، تبعات دخالت دولت‌ها در قیمت‌گذاری کالاها، بررسی گزارش عملکرد 9ماهه بانک سرمایه و فعال شدن مکانیسم ماشه از اخبار مهم دیگر امروز بود.

در همین حال امروز رئیس بانک مرکزی با بیان اینکه پرداخت غرامت سقوط هواپیما با روش‌هایی که در اختیار ما قرار دارد بسیار آسان است و مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم از پتانسیل‌های کشورهای مقصد استفاده کرده و غرامت را پرداخت کنیم، گفت: علت اینکه نرخ دلار به ۲۰ هزار تومان نرسید این است که بانک مرکزی بارها تاکید کرده بود که کنترل بازار ارز را در دست دارد و با ایجاد شبکه یکپارچه مبادلات در صرافی‌ها این اجازه را به سفته‌بازها برای بهره برداری شخصی نمی‌دهد.

علاوه بر این، عبدالناصر همتی در حاشیه نشست با روسای اتاق‌های مشترک ایران با کشورهای جهان درباره واکنش دلار به تنش‌های سیاسی هفته گذشته گفت: تمام اقدامات بانک مرکزی هدفمند بوده و تنش‌ها دیگر نمی‌تواند بازار ارز را با نوسان مواجه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.