خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۷۸۸۲

تجارت‌نیوز از وضعیت بازارها در هفته دوم مرداد گزارش می‌دهد:

سبقت دلار از طلا و بورس / آخرین قیمت‌ها در بازارهای مالی

سبقت دلار از طلا و بورس / آخرین قیمت‌ها در بازارهای مالی

دلار با بازدهی بیش از 10 درصدی بیشترین بازدهی هفتگی خود را به ثبت رساند، اما بازار طلا روند آرامی داشت و سکه کمترین رشد را نسبت به دیگر بازار‌ها داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این هفته دلار در رقابت با بازارهای مالی بیشترین رشد را داشت و در صدر بازدهی هفتگی قرار دارد.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی قیمت دلار در این هفته دو هزار و 800 تومان شد و دوباره به روزهای اوج خود در تیر ماه بازگشت.

هر دلار آمریکا با دو هزار و 800 تومان افزایش قیمت در این هفته بازدهی 10.5 درصدی را به از آن خود کرد، قیمت این شاخص بازار ارز در پایان این هفته به رقم 23 هزار تومان رسید.

آخرین نرخ خریدوفروش دلار در هفته گذشته 20 هزار و 800 تومان ثبت شده است.

پس از دلار، بورس در رده دوم بازدهی هفتگی قرار گرفت.

شاخص کل بازار سرمایه در این هفته با حدود 130 هزار واحد رشد از مرز دو میلیون واحدی گذشت و بازدهی 6.8 درصدی را به ثبت رساند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار این شاخص از یک میلیون و 904 هزار واحد در پیش از شروع در این هفته به دو میلیون و 34 هزار واحدی رسید.

همچنین در پایان هفته منتهی به ۱۶ مرداد، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با رشدی ۴ درصدی به ۱۹ میلیون و ۵۶۳ هزار تومان رسید.

بازار فلزات زردرنگ هفته تقریبا آرامی داشتند به خصوص سکه در این هفته تنها یک درصد رشد قیمت داشت.

بهای هر گرم طلای 18 عیار در این هفته 44 هزار تومان افزایش قیمت داشت و در روز گذشته روی نرخ یک میلیون و 128 هزار تومان خرید و فروش شد.

دوم

بنا به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، میزان رشد قیمت طلا چهار درصد ثبت شده، در حالی که در هفته منتهی به دهم مرداد ماه روی نرخ یک میلیون و 84 هزار تومان بسته شده است.

سکه اما با رشد یک درصدی معادل 120 هزار تومان افزایش قیمت را در این هفته تجربه کرد که نسبت به میزان رشد آن در هفته گذشته بسیار کمتر است.

قیمت سکه پش از شروع بازارها در آغاز این هفته 11 میلیون و 390 هزار تومان بود که با رشد 120 هزار تومانی در پایان هفته به رقم 11 میلیون و 510 هزار تومان رسید.

در خصوص آینده بازارها یک سیگنال مهم وجود دارد، رئیس جمهور وعده داده است که در هفته آینده قرار است گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود بیاید و دست دولت مقداری باز می‌شود. چه گمانه‌هایی برای این گشایش اقتصادی مطرح است؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بازا طلا جا برای رشد خیلی داره

  • ناشناس

    سلام‌نگران‌نباش‌باهم‌وعده‌کردند‌بهم‌میرسند

  • حرف حق

    صرافی ملی فقط به هر بانکی می روی حتی وقتی مسافری ارز ندارند ۲۰۰۰ تومان اختلاف قیمت خرید و فروش توسط بانک!!!! وحشتناک است این نشانه کامل بی ثباتی اقتصادی است