کد مطلب: ۳۹۶۵۵۷

اولین واکنش بازارهای جهانی به نشست گروه ۷ / افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک

اولین واکنش بازارهای جهانی به نشست گروه 7 / افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک

بازارهای جهانی که طی دو هفته اخیر و به دنبال افزایش احتمال وقوع رکود، به‌شدت دچار تلاطم شده بودند، پس از برگزاری نشست گروه هفت و ملایم شدن لحن مقامات آمریکایی و چینی تا حدودی آرام شدند.

طی دو هفته گذشته، تشدید مناقشات تجاری میان واشینگتن و پکن و به دنبال آن افزایش احتمال وقوع رکود، بازارهای جهانی را به شدت تحت تاثیر قرار داد؛ به‌گونه‌ای دارایی‌های امن از جمله طلا و اوراق قرضه، به‌شدت برای سرمایه‌گذاران جذاب شد.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرده بود که بر پنج هزار و 78 کالای وارداتی از سوی ایالات متحده تعرفه پنج یا 10 درصدی وضع خواهد کرد.

در اقدامی مقابله‌جویانه، دونالد ترامپ هم تهدید بود که به شرکت‌های آمریکایی دستور می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در چین متوقف کنند و بر دیگر کالاهای چینی به ارزش 550 میلیارد دلار تعرفه اعمال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه اعلام کرد که مقامات چین ضمن تماس با همتایان آمریکایی خود خواستارمذاکره دو کشور شده‌اند.

لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین که مسئول مذاکرات تجاری با آمریکا است روز دوشنبه خواستار پایان اختلافات تجاری پکن و واشینگتن از طریق گفتگو شد.

با ملایم شدن لحن مقامات چینی و آمریکایی، دلار بار دیگر جهش کرد و بازار سهام در آمریکا با رشد بیش از یک درصدی مواجه شد.

انتشار این خبر افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های پرریسک را به همراه داشت و به دنبال آن، سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا که به پایین‌ترین سطح خود از اواسط سال 2016 رسیده بود، اندکی بهبود یافت. همچنین ین ژاپن با قیمت کمتری در برابر دلار مبادله شد و قیمت جهانی طلا هم که در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح شش سال گذشته رسیده بود، اندکی کاهش اما در ساعات پایانی معاملات بار دیگر بهبود یافت.

در معاملات امروز هر اونس طلا با قیمت هزار و 528 دلار و 19 سنت مبادله شد.

همچنین شاخص دلار هم که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهان اندازه‌گیری می‌شود، با 0.4 رشد به 97.99 واحد رسید.

یوان چین در معاملات چند روز گذشته به پایین‌ترین سطح 11 سال گذشته رسیده بود. امروز اما با اندکی رشد، هر دلار آمریکا امروز با قیمت 7.1683 مبادله شد.

آماده کردن شرایط برای دیدار حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و دونالد ترامپ از سوی مکرون، از دیگر موضوعاتی است که در نشست گروه هفت مطرح شد. چشم‌انداز توافق میان واشینگتن و تهران تا حدودی بازار نفت را هم تقویت کرد.

قیمت نفت خام برنت در معاملات روز سه‌شنبه با 0.5 درصد رشد به 58.97 دلار رسید.

در وال‌استریت، شاخص داوجونز رشد 269.93 واحدی -معادل 1.05- درصد را تجربه کرد و به 25.898.83 واحد رسید.

S&P 500 و نزدک کامپوزیت هم به ترتیب 1.10 و 1.32 درصد رشد کردند.

شاخص ام‌اس‌سی‌آی بازارهای نوظهور با رشد 0.30 درصدی مواجه شد. همچنین ین ژاپن، دیگر پناهگاه سرمایه‌گذاران در معاملات امروز 0.7 درصد کاهش یافت، در حالی که پیش‌تر به بالاترین سطح هفت ماه گذشته در برابر دلار رسیده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.