کد مطلب: ۶۰۱۱۱۹

بورس بازنده بازارهای مالی / بازدهی هشت ماهه بازارها از ابتدای سال ۱۴۰۰

بورس بازنده بازارهای مالی / بازدهی هشت ماهه بازارها از ابتدای سال ۱۴۰۰

بازارهای مالی در سال ۱۴۰۰ با روند صعودی شاخص‌ها همراه بود. بیش‌ترین بازدهی مثبت را بازار خودرو با ۲۲ درصد افزایش بیش‌ترین افزایش را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای مالی در سال ۱۴۰۰ با روند صعودی شاخص‌ها همراه بود. بیش‌ترین بازدهی مثبت را بازار خودرو با ۲۲ درصد افزایش بیش‌ترین افزایش را ثبت کرد. در مقابل بازار سهام با بازدهی مثبت شش درصدی کم‌ترین روند مثبت شاخص را در بازارهای ثبت کرد.

بورس

بازار سهام سال ۱۴۰۰ را با شاخص ۱۲۹۵ هزار واحد آغاز کرد و ماه آذر را در کانال یک میلیون و ۳۶۰ آغاز کرد. شاخص بورس در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ روند نوسانی داشت و به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم صعود کرد اما پایدار نبود.

طلا و سکه

بازار طلا و سکه در سال ۱۴۰۰ روند نوسانی و صعودی داشت. طلا با ۱۴ درصد افزایش قیمت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ماه آذر، چهارمین بازار در بازدهی مثبت بود. قیمت طلا در ابتدای سال ۱۴۰۰ در حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشت و در ابتدای ماه آذر به کانال یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین سکه با افزایش ۱۰٫۵ درصدی قیمت در هشت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رتبه پنجم بازار را دارد. قیمت سکه در ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ثبت شده بود و پس از گذشت حدود هفت ماه به کانال ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

خودرو و مسکن

بر اساس داده‌های مرکز آمار، شاخص رشد مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آبان حدود ۱۹ درصد رشد داشته است که رتبه دوم بازار از نظر بازدهی مثبت را دارد.

همچنین شاخص کالاهای بادوام(خودرو) بر اساس داده‌های مرکز آمار بیش‌ترین بازدهی مثبت را در بین بازارهای مختلف ثبت کرده است. شاخص قیمت خودرو از ابتدای سال ۲۲ درصد افزایش داشته است.

در چند ماه گذشته افزایش قیمت خودرو چشم‌گیر بود و بسیاری از خودروهای داخلی سقف قیمتی جدیدی را ثبت کردند.

1

با سرمایه خود چه کنیم؟

قیمت دلار در بازار داخلی صعودی شده، قیمت جهانی طلا از کانال ۱۸۰۰ دلار سقوط کرده و در بازار سهام هم شاخص کل به زیر ۱٫۴ میلیون واحد رسیده است. در همین حال هفته آینده مذاکرات ایران از سر گرفته خواهد شد. در این شرایط با سرمایه خود چه کنیم؟

این پرسشی است که شنبه، ششم آذر ماه ساعت ۲۱، ابراهیم علیزاده، سردبیر تجارت‌نیوز همراه با علی عباسیان و سامان کریمی‌شاد، کارشناسان بازارهای مالی به بررسی آن خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را در صفحه تجارت‌نیوز مشاهده کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فک نمی کنم بورس حتی این 6 درصد رو هم داده باشه من نصبت به پارسال کلی ضررهام بیشتر شده با این که شاخص کل بالاتر رفته. با عرضه های اولیه و چند سهام شاخص ساز شاخص کل رو الکی بالا بردن هسچ سودی در کار نسیت

  • ناشناس

    دلارم رفت بالا چرا بازار سهام رشد نکرد آقایاون کارشناسی که ریزش بازارو به دلار ربط میدادن جواب بدن؟؟؟حتما ربط داره باز به برجام تا پودر پودر نشیم ول کن ما نیستین

  • ناشناس

    ما بورسی ها چاره ای جز مرگ نداریم!

  • علی

    دولت روحانی 80% زیان به من سهامدار خرد زد دولت جدید هم 40% به زیان قبلی افزود…!!!!!!!!

  • ناشناس

    99/99 سهامداران در زیان هستند چه مردم عادی و چه حرفه ای ها فقط همه میدونند که میزان ضرر احاد مردم کم و زیاد داره
    متاسفانه بورس دستوری شده و کنترل میشود و این یعنی تخریب بازار سرمایه کشور
    اینه اقتصاد کشور بورس است یه نگاه به بورس کنید وضع اقتصاد و میبینید

  • رضا

    شاخص واقعی بورس 700-800 واحدبیشتر نیست اینو بچه 8 سالم می‌فهمه

  • ناشناس

    چه راحت پول مردمو خوردن یه جرعه آبم روش کسی به کسی نیست